2024-10-25, 19:16
Medlem
OpenAI planeras släppa en ny chattbot, Orion. Den släpps först i december till företag som OpenAI jobbar nära med. OpenAI ska också slå ihop alla sina LLM:er för att skapa vad som kan potentiellt bli en AGI:

https://www.theverge.com/2024/10/24/24278999/openai-plans-orion-ai-model-release-december
Senast redigerad av Norkam 2024-10-25 kl. 20:12.
Citera
2024-10-26, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Skrivit i stort sett detsamma i drygt ett år, men äntligen en om inte den största och meriterade AI forskaren genom tiderna säger det rakt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=DP454c1K_vQ&t=1647s

Det var inte direkt en ögonöppnare. Samma fenomen ser man inom mängder av "framtidsbranscher" t ex Greentech som lever på statliga bidrag och investeringar från riskkapitalister.
Citera
2024-10-27, 03:38
Medlem
Eponumoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
OpenAI planeras släppa en ny chattbot, Orion. Den släpps först i december till företag som OpenAI jobbar nära med. OpenAI ska också slå ihop alla sina LLM:er för att skapa vad som kan potentiellt bli en AGI:

https://www.theverge.com/2024/10/24/24278999/openai-plans-orion-ai-model-release-december
Hyfsat snabbt, mer eller mindre direkt efter den artikeln gick de ut med att de inte ska släppa någon Orion i december.

”OpenAI says that it doesn’t intend to release an AI model code-named Orion this year, countering recent reporting on the company’s product roadmap.
“We don’t have plans to release a model code-named Orion this year,” a spokesperson told TechCrunch via email. “We do plan to release a lot of other great technology.”

https://techcrunch.com/2024/10/25/openai-says-it-wont-release-a-model-called-orion-this-year/
Citera
2024-10-27, 08:19
Medlem
Orion ska vara 100 gånger kraftfullare än GPT4.

Källa: Länken i mitt förra inlägg.
Senast redigerad av Norkam 2024-10-27 kl. 08:21.
Citera
2024-10-27, 13:34
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Och ni tror inte Orion "råkade" nämnas just nu, för att Anthropic precis släppte sin uppdaterade Claude-3.5-Sonnet som klår O1 på i stort sett alla modeller utan att vara långsam?
Citera
2024-11-16, 05:36
Bannlyst
Testade nyss den här chatbotten för första gången. Började att diskutera transsexualitet och märkte direkt att den har en agenda. Lyckades efter lite om och men till slut lura den att säga både "FAG" och "NIGGER", tog skärmbild på det sistnämnda, och när jag skällde ut den för "dess skapares rasism" vill den plötsligt inte längre släppa in mig. Den begär att jag ska logga in. Sammanträffande eller blockad?

Har testat att ta bort kakor, flush-dns och gå via privat surf som första åtgärder men har inte funkat. Någon annan som haft samma problem?

Öht värt att logga in med temp-mail eller liknande?

Edit: samma sida kommer upp när jag går in via Chrome (använder FF normalt). Någon form av IP-ban efter att den kom på att jag skärmdumpade "nigger"? 😝 Eller bara ett sammanträffande? Någon annan som haft samma problem och isf vet hur man kan komma åt den igen utan att logga in (det var rolig förströelse så länge det varade)?
Senast redigerad av heltannanmedlems 2024-11-16 kl. 05:47.
Citera
2024-11-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
Det var inte direkt en ögonöppnare. Samma fenomen ser man inom mängder av "framtidsbranscher" t ex Greentech som lever på statliga bidrag och investeringar från riskkapitalister.

Nej inte för ett erfaret öga, men det är annat för de som inte upplevt något liknande tidigare.
Citera
2024-11-30, 20:30
Medlem
Man kunde tro att ChatGPT skulle bli stadigt bättre över tid. Jag upplever snarare motsatsen - åtminstone när det gäller programmering. Förvirrande med olika modeller som dessutom förändras (nerfas?) efterhand.
Citera
2024-11-30, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyMnemonic
Nej inte för ett erfaret öga, men det är annat för de som inte upplevt något liknande tidigare.

Fast det genomsyrar ju många sektorer. Människan har alltid drömt om framtiden och potentiella tekniker etc.
Citera
2024-12-01, 00:15
Medlem
Provade för första gången igår.

"Var mynnar Coloradofloden?"

Svaret var i Mexicanska golfen i Louisiana.

Ridå!!

Vurpa i första kurvan..
Citera
2024-12-01, 04:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boibuss
Provade för första gången igår.

"Var mynnar Coloradofloden?"

Svaret var i Mexicanska golfen i Louisiana.

Ridå!!

Vurpa i första kurvan..
För en LLM förstår inte innebörden av det man skriver. Den fortsätter bara utifrån sannolikhet i indatan som den är tränad på. Det är därför en sådan är dålig på att lösa nya problem som inte finns i indatan.
Senast redigerad av Norkam 2024-12-01 kl. 04:09.
Citera
2025-01-18, 00:18
Medlem
Mittpunkts avatar
Är ChatGPT bättre på att översätta från svenska till andra språk än google translate?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in