Citat:
Ursprungligen postat av
nvaf
Ja, hvorfor går han ikke ut med historien sin ? Fordi han er dypt involvert selvfølgelig. Mest sannsynlig har han planlagt dette og mest sannsynlig fått med seg noen. RU var jo svært bitter på TH som ikke beit på. RU er svært naiv og trodde han endelig skulle bli rik. RU hadde skrytt rundt om kring av sine flotte bekjentskaper med en hval og nedturen ble stor. Da dukket det opp en ny plan i RU sitt hode og planlegginga startet i juni.
Har foressten RU noen forbindelse til PSS ? Kjenner de hverandre ?
Jeg tenker jo at dersom RU har "oppdrift" nok til å planlegge en så alvorlig forbrytelse
med så mange irrganger og villedninger, så mange lag med løse tråder etc., så hadde
han ikke gitt seg med å forsøke å overtale TH til å drive miningfabrikk så lett.
Den naive RU er ikke kompatibel med psykopat-RU. Eller for å si det på en annen måte -
hvis han først var tilbøyelig til å presse TH for penger på kriminelt vis, hvorfor oppsøke
ham med forespørsler om lovlige forretninger i utgangspunktet.
Man kan jo i så fall si at RU har både hatt kjempeflaks og veldig uflaks på samme tid.
Flaks, fordi TH tilfeldigvis er en psykopat som har vært hustyrann og plaget sin kone
gjennom hele ekteskapet, med flere vitner som kan avsløre diverse episoder som
underbygger dette. Uflaks, fordi psykopat-TH er en ekstrem gjerrigknark som ikke
bryr seg mer om kona RU har kidnappet, enn at han venter til hun mest sannsynlig
er død, og han selv drapsmistenkt, før han gidder å betale en brøkdel av det opprinnelige
kravet - tilfeldigvis omtrent det samme beløpet RU hadde bedt om til investering i utgangspunktet.
Hvor dumt høres ikke dette ut? RU ber om ti millioner, får avslag, og prøver deretter å
presse TH for det tidobbelte? Hvorfor? Fordi han trodde TH ville betale så mye? Fordi han
ville holde AE i fangenskap helt til TH hadde skrapt sammen nok Monero til å betale?
Ikke minst - hvordan skulle nesten-uteligger-RU klare å hanke inn hjelp til å gjennomføre
dette intrikate bortførings-slash-drapsplottet som er så sofistikerte at de overhodet ikke
lar seg finne ut av? Du finner ingen slike i RU sin krets. Du finner mye rart, men ingen slike.
PSS tilhører ikke den kategorien. Sharok, kanskje. Eller noen i hans nettverk. Men det er veldig
urealistisk å tro at RU har noen som helst sjans til å nær sagt kommandere (eller lokke) slike
folk med på et så håpløst opplegg som dette. Og hvis han finner noen som er idiot nok til å delta, så
er de dermed ikke smarte nok til å gjennomføre noe slikt uten å bli tatt.
Hvis RU står bak dette, er det kun én mulighet, og det er at han er lystmorder og har gjort
dette av ren skjær ondskap. Det er ikke umulig. Men gitt situasjonen rundt TH, ekteskapet og
familiehistorikken, vil jeg påstå det er særdeles usannsynlig. Ikke minst fordi RU ikke eier nåla
i veggen og ei heller klarer å fø seg selv. Patrick Bateman klarte begge deler med glans, men
han er jo heldigvis fiksjon.
Men som jeg tidligere har skrevet, om det definitivt ikke er TH som står bak, så er det noen
i umiddelbar nærhet som har et slikt hat til både TH og AE at hen har utført dette nærmest som
sitt "Magnum Opus". Et slags livsverk av en djevelsk hevn. Men jeg vet strengt tatt ikke hvem denne
personen er, selv om jeg av og til har noen mistanker. I fravær av definitive svar er det dessverre lett for
at slike spekulasjoner spirer og gror.