2024-11-29, 20:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja man kan spørre seg hva som egentlig økte RUs forventninger og bidro til hans personlige engasjementet for et samarbeid med TH gjennom flere måneder utover i 2018. Noe må det ha vært som ga han tro og håp over såpass lang tid og fikk han til å returnere til Futurum stadig vekk. Hvem eller hva ga han troen? Var det noen utenfor, eller var det TH som RU faktisk hadde kontakt med? Hva er mest sannsynlig?

Samtidig kan man undres over hva det var som gjorde at RU raskt tenkte på og nevnte monero og kidnapping i sitt første politiavhør, uten å ha fått noen informasjon om sakens innhold. De færreste - om noen - ville ha tenkt på en spesifikk kryptovaluta og noe så sjeldent i Norge som kidnapping, dersom man bare fikk vite at det hadde skjedd noe med en ukjent bestemor. Monero og kidnapping er også en usannsynlig kombinasjon og merkelig ting å komme med helt ut av det blå i et politiavhør. En som var involvert ville neppe ha blåst ut med noe sånt. Så hva kan skyldes at dette var noe av det første RU tenkte på? Kan det være fordi det nylig hadde vært tema i en annen sammenheng? Hadde det feks blitt aktualisert i nylige samtaler RU skal ha hatt med noen og derfor var dette noe av det første som falt ned i tankene hans?
Dersom det var slik i avhøret, at RU kun fikk vite at "noe" hadde skjedd med en "ukjent bestemor", så var det kanskje ikke så merkelig at RU tenkte at det hadde "noe" med krypto å gjøre, siden politiet kontakter ham. At han koblet krypto til kidnapping av en "ukjent bestemor", var kanskje heller ikke så merkelig, da krypto og løsepenger kobles til kidnapping. At han tenkte at monero antagligvis var den valutaen som hadde blitt brukt, er logisk da den er en anonym kryptovaluta.

Men jeg vet ikke hvilken rekkefølge spørsmål og svar kom. Eller om det var slik du beskriver i det heletatt. Vi får vel snart vite resultatene av etterforskningen av RU. Jeg tror det ender med henleggelse, antagligvis henleggelsekode 103.
Citera
2024-11-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Det er et ganske stort sprang fra det han sendte meldinger ut til miljøet om i mars, til Monero-kidnapping. Så når og hvordan kom dette inn i pannebrasken hans?

Han trodde han skulle bli rik, men fikk avslag på avslag av TH. Det rimer godt, at han blir bitter og ønsker å finne en måte å få pengene han følte han hadde arbeidet lenge for.

Kanskje han ikke har noe direkte å gjøre med gjennomføringen, men jeg tipper han vet hvem som står bak.
Citera
2024-11-29, 20:33
Medlem
RU er ikke typen til å gå løs på hverken en bestemor eller andre personer. Han har heller ingen historikk med bruk av vold eller trusler.
Citera
2024-11-29, 20:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Han vet noe om denne saken, som han ikke ønsker å fortelle. Om det er seg selv eller andre han beskytter er ikke godt å vite.
Du kan ha rett. Vi får snart vite hvilken retning resultatene av etterforskningen av RU leder til. Det virker ellers som Politiet er på sporet av "noe", så jeg er optimistisk.
Citera
2024-11-29, 20:46
Medlem
Citat:
RU er ikke typen til å gå løs på hverken en bestemor eller andre personer. Han har heller ingen historikk med bruk av vold eller trusler.

Kidnapping som gikk galt har blitt nevnt noen ganger som en mulig hypotese av politiet, og andre som har sett på denne saken.

Men det er andre kandidater enn RU, som kanskje er mer aktuelle som utfører av forbrytelsen.
Citera
2024-11-29, 20:53
Medlem
Citat:
Kidnapping som gikk galt har blitt nevnt noen ganger som en mulig hypotese av politiet, og andre som har sett på denne saken.

Men det er andre kandidater enn RU, som kanskje er mer aktuelle som utfører av forbrytelsen.

RU er heller ingen ledertype som innehar en organiseringsevne og besitter kontroll eller makt over andre. Det viser også hans "merittliste".
Citera
2024-11-29, 20:58
Medlem
Citat:
RU er heller ingen ledertype som innehar en organiseringsevne og besitter kontroll eller makt over andre. Det viser også hans "merittliste".

Ja, og han uttalte vel at han frykter de som står bak, men påstod at han ikke visste hvem det var.

Hvorfor skal han som en tilfeldig kryptointeressert gründer, frykte gjerningspersonene i denne saken?
Citera
2024-11-29, 21:31
Medlem
Citat:
Ja, og han uttalte vel at han frykter de som står bak, men påstod at han ikke visste hvem det var.

Hvorfor skal han som en tilfeldig kryptointeressert gründer, frykte gjerningspersonene i denne saken?

Det oser av uskyldig og evt nyttig idiot av RU.
Samtidig har Politiet opprettholdt siktelsen over mange år. Nå nærmer det seg D-dag. Om saken mot ham henlegges står vi igjen med PSS.
Citera
2024-11-29, 21:39
Medlem
Man finner ikke mange i Norge som tenkte på kidnapping og monero høsten 2018 og før det ble kjent.
Citera
2024-11-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Det oser av uskyldig og evt nyttig idiot av RU.
Samtidig har Politiet opprettholdt siktelsen over mange år. Nå nærmer det seg D-dag. Om saken mot ham henlegges står vi igjen med PSS.

Jeg tror heller han har samarbeidet med noen. Oppførselen i avhør tyder på at han har noe å skjule.
Citera
2024-11-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Fatter ikke hvorfor ikke RU har gått ut med historien sin, her har ikke bare TH baitet han hele veien til å tro det skulle bli stor mining, men også prøvd å dra han inn i en drap sak.. Hadde jeg vært RU hadde jeg vært pissed.. (om ikke han er skyldig da)

Ja, hvorfor går han ikke ut med historien sin ? Fordi han er dypt involvert selvfølgelig. Mest sannsynlig har han planlagt dette og mest sannsynlig fått med seg noen. RU var jo svært bitter på TH som ikke beit på. RU er svært naiv og trodde han endelig skulle bli rik. RU hadde skrytt rundt om kring av sine flotte bekjentskaper med en hval og nedturen ble stor. Da dukket det opp en ny plan i RU sitt hode og planlegginga startet i juni.

Har foressten RU noen forbindelse til PSS ? Kjenner de hverandre ?
Citera
2024-11-29, 21:51
Medlem
Citat:
Han trodde han skulle bli rik, men fikk avslag på avslag av TH. Det rimer godt, at han blir bitter og ønsker å finne en måte å få pengene han følte han hadde arbeidet lenge for.

Kanskje han ikke har noe direkte å gjøre med gjennomføringen, men jeg tipper han vet hvem som står bak.

Dette er også hva jeg tenker. Jeg tror også fortsatt at det er han som skrev trusselbrevet. Kanskje i samarbeid med noen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in