2024-11-29, 16:38
Medlem
23. mars 2018 skriver RU:

"Som du sikkert fikk med deg har jeg godt bekjentskap med en hval... jeg med andre ord, ønsker virkelig å ta nytte av det."

31. mars 2018:

"Jeg stiller nok ikke som den aller sterkeste på teknisk datakunnskap, men jeg kan mye annet, samt mine flotte kontakter."

Osv.

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836
Citera
2024-11-29, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
23. mars 2018 skriver RU:

"Som du sikkert fikk med deg har jeg godt bekjentskap med en hval... jeg med andre ord, ønsker virkelig å ta nytte av det."

31. mars 2018:

"Jeg stiller nok ikke som den aller sterkeste på teknisk datakunnskap, men jeg kan mye annet, samt mine flotte kontakter."

Osv.

https://www.nrk.no/norge/slik-fortalte-bortforingssiktet-i-hagen-saken-om-forretningssamarbeidet-1.15013836

Det RU skriver passer jo som hånd i hanske da.
Citera
2024-11-29, 17:41
Medlem
Alt tyder altså på at RU i mars 2018 sitter med en helt annen følelse etter møter med TH enn det TH har forsøkt gi inttrykk av, som var 0 interesse etter et par møter med kryptomannen.
Vi vet jo at TH møtte denne mannen 12-15 ganger og helt frem til oktober, så interessen for noe var definitivt der. Men kanskje ikke for helt det samme som RU gikk i tanker om.

Det fremgår helt tydelig at denne mannen på det tidspunktet dette skrives på nettet er ute og leter etter noen med teknisk datakunnskap, som han selv ikke besitter, til å bistå med det han og hans flotte bekjentskap (hvalen) nå skal gå i gang med. Vi vet at TH er teknisk tilbakestående og det ser ut til at RU er det samme når det vedrører mining. Hva gjør vi med det har kanskje vært et tema? Ut og annonsere etter og rett i fella.

Stakkars RU.
Citera
2024-11-29, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sukhoi34
Det RU skriver passer jo som hånd i hanske da.
Ja, men jeg tror ikke han var på østlandet da drapet (kidnappingen) skjedde. Jeg tror ikke han visste helt hva som skulle skje da han skrev om dette offentlig. Så veldig mistenkelig, men en sak for retten er det ikke basert på hva som er offentlig.
Citera
2024-11-29, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olivieroccean
Ja, men jeg tror ikke han var på østlandet da drapet (kidnappingen) skjedde. Jeg tror ikke han visste helt hva som skulle skje da han skrev om dette offentlig.

Ville i tilfelle ha vært helt idiotisk. Like idiotisk som å fly i 12-15 møter helt åpenlyst på Futurum dersom hadde takket ja til å delta i en fingert kidnapping for å dekke over et drap på det flotte bekjentskapets kone. Også om han selv gikk i tanker om å faktisk kidnappe Fru Hagen ville alt dette ha vært helt idiotisk.
Citera
2024-11-29, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Alt tyder altså på at RU i mars 2018 sitter med en helt annen følelse etter møter med TH enn det TH har forsøkt gi inttrykk av, som var 0 interesse etter et par møter med kryptomannen.
Vi vet jo at TH møtte denne mannen 12-15 ganger og helt frem til oktober, så interessen for noe var definitivt der. Men kanskje ikke for helt det samme som RU gikk i tanker om.

Det fremgår helt tydelig at denne mannen på det tidspunktet dette skrives på nettet er ute og leter etter noen med teknisk datakunnskap, som han selv ikke besitter, til å bistå med det han og hans flotte bekjentskap (hvalen) nå skal gå i gang med. Vi vet at TH er teknisk tilbakestående og det ser ut til at RU er det samme når det vedrører mining. Hva gjør vi med det har kanskje vært et tema? Ut og annonsere etter og rett i fella.

Ja man kan spørre seg hva som egentlig økte RUs forventninger og bidro til hans personlige engasjementet for et samarbeid med TH gjennom flere måneder utover i 2018. Noe må det ha vært som ga han tro og håp over såpass lang tid og fikk han til å returnere til Futurum stadig vekk. Hvem eller hva ga han troen? Var det noen utenfor, eller var det TH som RU faktisk hadde kontakt med? Hva er mest sannsynlig?

Samtidig kan man undres over hva det var som gjorde at RU raskt tenkte på og nevnte monero og kidnapping i sitt første politiavhør, uten å ha fått noen informasjon om sakens innhold. De færreste - om noen - ville ha tenkt på en spesifikk kryptovaluta og noe så sjeldent i Norge som kidnapping, dersom man bare fikk vite at det hadde skjedd noe med en ukjent bestemor. Monero og kidnapping er også en usannsynlig kombinasjon og merkelig ting å komme med helt ut av det blå i et politiavhør. En som var involvert ville neppe ha blåst ut med noe sånt. Så hva kan skyldes at dette var noe av det første RU tenkte på? Kan det være fordi det nylig hadde vært tema i en annen sammenheng? Hadde det feks blitt aktualisert i nylige samtaler RU skal ha hatt med noen og derfor var dette noe av det første som falt ned i tankene hans?
Citera
2024-11-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Ja man kan spørre seg hva som egentlig økte RUs forventninger og bidro til hans personlige engasjementet for et samarbeid med TH gjennom flere måneder utover i 2018. Noe må det ha vært som ga han tro og håp over såpass lang tid og fikk han til å returnere til Futurum stadig vekk. Hvem eller hva ga han troen? Var det noen utenfor, eller var det TH som RU faktisk hadde kontakt med? Hva er mest sannsynlig?

Samtidig kan man undres over hva det var som gjorde at RU raskt tenkte på og nevnte monero og kidnapping i sitt første politiavhør, uten å ha fått noen informasjon om sakens innhold. De færreste - om noen - ville ha tenkt på en spesifikk kryptovaluta og noe så sjeldent i Norge som kidnapping, dersom man bare fikk vite at det hadde skjedd noe med en ukjent bestemor. Monero og kidnapping er også en usannsynlig kombinasjon og merkelig ting å komme med helt ut av det blå i et politiavhør. En som var involvert ville neppe ha blåst ut med noe sånt. Så hva kan skyldes at dette var noe av det første RU tenkte på? Kan det være fordi det nylig hadde vært tema i en annen sammenheng? Hadde det feks blitt aktualisert i nylige samtaler RU skal ha hatt med noen og derfor var dette noe av det første som falt ned i tankene hans?

Ja dette er tusen-millioner-kroner-spørsmålet. Hvorfor hadde RU Monero-kidnapping fremst i pannebrasken i avhør med Politiet?
Citera
2024-11-29, 19:40
Medlem
Citat:

Man skulle tro at noen som har bidratt i kidnapping eller drap fingert som kidnapping og helt åpenlyst har hatt 12-15 møter med ektemannen til offeret har gjort seg opp en formening om at her blir jeg garantert tauet inn så snart det viser seg at hun er gått opp i røyk. Politikammeret og avhør neste.
Her kommer det til å bli nødvendig og mentalt ha forberedt seg på de fleste spørsmål som måtte dukke opp og ikke minst hvilke temaer man helst skal unngå. Monero, kjeltringvalutaen brukt i for eksempel kidnappinger burde ha vært et ikke-tema.

Kanskje han la sammen 2+2 rimelig kjapt og at «kalkulatoren» raskt kom frem til at kjeltringvalutaen diskutert og undersøkt en del rundt nå sannsynligvis var benyttet til å få henne ryddet av veien.

Men hva fikk han til å nevne Monero og kidnapping? Han vet på dette tidspunktet at noe har skjedd kona til TH. Og han har jo senere da fortalt at TH var den som hadde interesse for Monero og TH ville ikke ha sørget for en kidnapping av sin egen kone. Han ville da ha fingert en kidnapping for å dekke over et drap på sin kone som han har vært siktet for. Noe skurrer her.
Senast redigerad av Kokadu 2024-11-29 kl. 20:29. Anledning: Tillegg
Citera
2024-11-29, 19:50
Medlem
GG99Slayers avatar
Fatter ikke hvorfor ikke RU har gått ut med historien sin, her har ikke bare TH baitet han hele veien til å tro det skulle bli stor mining, men også prøvd å dra han inn i en drap sak.. Hadde jeg vært RU hadde jeg vært pissed.. (om ikke han er skyldig da)
Citera
2024-11-29, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askeladd1
Ja dette er tusen-millioner-kroner-spørsmålet. Hvorfor hadde RU Monero-kidnapping fremst i pannebrasken i avhør med Politiet?

Han vet noe om denne saken, som han ikke ønsker å fortelle. Om det er seg selv eller andre han beskytter er ikke godt å vite.
Citera
2024-11-29, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Han vet noe om denne saken, som han ikke ønsker å fortelle. Om det er seg selv eller andre han beskytter er ikke godt å vite.

Det er et ganske stort sprang fra det han sendte meldinger ut til miljøet om i mars, til Monero-kidnapping. Så når og hvordan kom dette inn i pannebrasken hans?
Citera
2024-11-29, 20:11
Medlem
Citat:

Kan jo hende de hadde "Crime Time" på møtene der de diskuterte akkurat dette, uten at RU var klar over at det ville bli virkelighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in