2024-11-29, 08:18
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ni ska vara glada över att det var vi som slog publikrekordet. Hade det varit vraken hade tråden vuxit med 200 sidor över en natt. Jag vidhåller för övrigt att det är ett inofficiellt Skandinavienrekord eftersom danskjävlarna har ett annat upplägg med slutspel och skit vilket medger fler stormöten.
Istället är det ni som pratar publiksiffror och låter tråden växa med 200 sidor över en natt, enligt parollen: "It´s ok when we do it".
Citera
2024-11-29, 10:03
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Istället är det ni som pratar publiksiffror och låter tråden växa med 200 sidor över en natt, enligt parollen: "It´s ok when we do it".
How about no.

Kanske 5-6 inlägg från oss, eller i huvudsak mig, i ämnet.
Citera
2024-11-29, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ni ska vara glada över att det var vi som slog publikrekordet. Hade det varit vraken hade tråden vuxit med 200 sidor över en natt. Jag vidhåller för övrigt att det är ett inofficiellt Skandinavienrekord eftersom danskjävlarna har ett annat upplägg med slutspel och skit vilket medger fler stormöten.

Jag har absolut inget emot att man hyllar rekord och försöker bli bättre (och ja tycker också ni har rekordet, Danmarks sätt är mycket mer fördelaktigt) men när det hela tiden ska gå till att håna motståndare som har över 19k i publiksnitt har det gått lite väl långt. Kolla Exempelvis Bajen, de har 4k mer i publiksnitt och man kan nästan tro på deras snack att de har 50k och vi 10k. Det blir för kaxigt om man jämför skillnaderna.

Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Av Stockholmslagen? För både Mff och Änglarna har haft de publiksiffrorna.

Var lite otydlig men menade publiksnitt på 19k mellan 2000-2013 (finns säkert på 60-70 talet men har inte så bra koll på det, troligtvis har alla storlag haft 19k även då). Det enda gången på rak arm jag kommer ihåg var Malmö 2004 som kan ha haft 19k i publiksnitt. Annars tror jag inte något av lagen har haft det?
Citera
2024-11-29, 14:37
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Jag har absolut inget emot att man hyllar rekord och försöker bli bättre (och ja tycker också ni har rekordet, Danmarks sätt är mycket mer fördelaktigt) men när det hela tiden ska gå till att håna motståndare som har över 19k i publiksnitt har det gått lite väl långt. Kolla Exempelvis Bajen, de har 4k mer i publiksnitt och man kan nästan tro på deras snack att de har 50k och vi 10k. Det blir för kaxigt om man jämför skillnaderna.
Ja, vad ska man säga? Bajen är Bajen. Vi bryr oss inte om hur mycket publik ni eller Bajen har såvida vi inte börjar närma oss HIFDIF territorium igen (). Det enda vi bryr oss om är att vi har mest.

Lejonet ligger i skuggan och sparar på krafterna medans hyenor och katter tassar runt och dummar sig. Det är först när det är dags att fylla magen som vi tar ett steg ner från vår tron för att leta efter offer
Citera
2024-11-29, 14:43
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Vad råkade malmö ut för i Ungern? Packets SLO uppmanar folk att göra anmälningar till FSE (Football Supporters Europe).
Citera
2024-11-29, 14:54
Medlem
baggebo1s avatar
Djurgårdens ultras förstör Shrewsburys arena:

https://www.shrewsburytown.com/news/2024/november/29/djurgarden-fans-vandalise-west-stand/
https://www.shropshirestar.com/sport/2024/11/29/djurgarden-fans-leave-shrewsbury-town-ground-vandalised-after-european-clash/

Djurgårdssupporter fångad på kamera när han snor en tavla från pub i Shrewsbury:

https://www.facebook.com/GroveBelleVue/videos/theft/473887788575185/
Citera
2024-11-29, 17:21
Medlem
AIK har sålt 15.000 årskort och är inte ens i December… börjar bli löjligt nu vilket tryck vi skapar
Citera
2024-11-29, 18:24
Medlem
monster-mango-locos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Djurgårdens ultras förstör Shrewsburys arena:

https://www.shrewsburytown.com/news/2024/november/29/djurgarden-fans-vandalise-west-stand/
https://www.shropshirestar.com/sport/2024/11/29/djurgarden-fans-leave-shrewsbury-town-ground-vandalised-after-european-clash/

Djurgårdssupporter fångad på kamera när han snor en tavla från pub i Shrewsbury:

https://www.facebook.com/GroveBelleVue/videos/theft/473887788575185/
Varför blir taggning och klibbning av en bortasektion en nyhet?
Citera
2024-11-29, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891

Var lite otydlig men menade publiksnitt på 19k mellan 2000-2013 (finns säkert på 60-70 talet men har inte så bra koll på det, troligtvis har alla storlag haft 19k även då). Det enda gången på rak arm jag kommer ihåg var Malmö 2004 som kan ha haft 19k i publiksnitt. Annars tror jag inte något av lagen har haft det?
Såhär ser jag det: Att bajen hånar oss för publiksiffror är som att en incel hånar mig för färgen på min flickväns hår: Hånet existerar men i slutet av dagen är dessa de stora förlorarna.
Citera
2024-11-29, 18:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monster-mango-loco
Varför blir taggning och klibbning av en bortasektion en nyhet?
Shrewsbury är en klubb som fortfarande reagerar normalt snarare än nihilistiskt på den här typen av beteende. Det har inte lärt sig att man måste acceptera sånt. Dessutomn stod ju DIF på deras huvudläktare, inte bortaläktaren.
Citera
2024-11-29, 20:22
Medlem
monster-mango-locos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Shrewsbury är en klubb som fortfarande reagerar normalt snarare än nihilistiskt på den här typen av beteende. Det har inte lärt sig att man måste acceptera sånt. Dessutomn stod ju DIF på deras huvudläktare, inte bortaläktaren.
Är väl ingen klubb som reagerar nihilistiskt egentligen, men man får väl ändå fatta att bortasupportrar kommer att leva rövare. Sen är det en ganska oerhörd miss att de låter dem stå på huvudläktaren oavsett tkr jag
Citera
2024-11-29, 20:29
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monster-mango-loco
Är väl ingen klubb som reagerar nihilistiskt egentligen, men man får väl ändå fatta att bortasupportrar kommer att leva rövare. Sen är det en ganska oerhörd miss att de låter dem stå på huvudläktaren oavsett tkr jag
Det var ju inte deras match, utan de stod som arrangör för TNS match. Tror inte de hade räknat med att ett gäng svenskar skulle förstöra dussinvis med stolar på deras läktare och spraya grafitti överallt. Sunkigt beteende. Lite av en kulturclash mellan civilisation och barbari. Det är det jag menar med att reagera nihilistiskt: Ditt "fatta att bortasupportrar kommer att leva rövare". Shrewsbury har bortasupportrar på varenda match i engelska tredjedivisionen och har aldrig upplevt något liknande. Det är inte "bortasupportrar" som lever rövare, utan "ultras"-drägg. De har inte såna i England.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in