2024-09-27, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Okej.. Så vi är tillbaka på mitten av 90-talet? Ja, AIK hade väldigt liten publik då, var bara en liten grabb men även jag kan minnas hur liten den lilla klicken som var Norra stå var då ja, men hade inte hela Allsvenskan extremt lite publik då? Var för liten för att uppfatta men kändes som att det var typ en rätt så mörk ålder i Allsvenskans historia.

Var väl en rätt patetisk fotbollskultur då också? Kom ihåg att jag var på AIK - Blåvitt en match och delar av deras borta klack böjde sig framåt och visade och klappade sina bara rumpor. Kanske Braveheart inspirerat?
Saken är den att fotboll överlag hade väldigt lite intresse under 90-talet. Fotbollen var vad hockeyn är idag. Stort i många småorter som Degerfors och Helsingborg men i de större städerna var fotbollen försumbar och konkurrerade med hockeyn. I Stockholm var både AIK och Djurgården mer fokuserade på hockey än fotboll och i Malmö existerade det dn hockeyhype under 90-talet. Den enda storstaden med ett starkare fotbollsintresse var Göteborg, men även där svek publiken förvånansvärt mycket då IFK Göteborg faktiskt inte sällan snittade runt 6000.

Att fotbollen är det otvetydigt största sporten i Sverige är ett 2000-talsfenomen.
Citera
2024-09-27, 06:32
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
När snuddade AIK på 10k senast? Kanske har dåligt minne men känns som ett jävla bra tag sedan.

Skrev i affekt igår, beklagar. Jag orkar inte heller googla (beklagar igen), men har jag fel när jag påstår att ni de första åren på nya arenan många gånger hade mellan 10-15k på de allsvenska matcherna?

Personligen känner jag bara ”hatten av” för att ni ökat era publiksiffror så kraftigt. Samtidigt kan jag inte låta bli att känna en bitterhet över att vi fick tugga i oss snack om dalmasar, japaner och smålandshipsters in absurdum. Utgår ifrån att inte alla nytillkomna på era läktare ammades på Dick Turpin..
Citera
2024-09-27, 07:57
Medlem
Needs.more.brandys avatar
mff-Rangers:
https://postimg.cc/wyBbfmFD
https://postimg.cc/TLcmb1ds
Citera
2024-09-27, 08:39
Medlem
Var i Storbritannien kommer Rangers ifrån?
Citera
2024-09-27, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Skrev i affekt igår, beklagar. Jag orkar inte heller googla (beklagar igen), men har jag fel när jag påstår att ni de första åren på nya arenan många gånger hade mellan 10-15k på de allsvenska matcherna?

Personligen känner jag bara ”hatten av” för att ni ökat era publiksiffror så kraftigt. Samtidigt kan jag inte låta bli att känna en bitterhet över att vi fick tugga i oss snack om dalmasar, japaner och smålandshipsters in absurdum. Utgår ifrån att inte alla nytillkomna på era läktare ammades på Dick Turpin..

Om vi pratar om enskilda matcher så har vi haft 10-15k många gånger under den tiden och även så på Råsunda.

Dock så räknades det ju inte som en katastrofal siffra att ha 13k på en vanlig match i serielunken innan er hype och sedan våran hype post-covid.

Ja och jag håller med om att är lite fånigt att göra narr av att klubbar har mer publik men så är det ju alltid och kommer alltid att vara. Innan dess var det ju ett jävla gnällande om "gratisbiljetter" osv. Personligen tycker jag bara att det är roligt att topparna blir högre och dalarna lägre när det kommer till publik i vår trevliga liga.
Senast redigerad av Duffie 2024-09-27 kl. 10:18.
Citera
2024-09-27, 10:41
Medlem
Alsenos avatar
Snacket om att Hammarby har en massa jipposupportrar från ställen utanför Stockholm är gammalt snack och det säger jag som AIKare. Man kan ogilla ett lags fans, men samtidigt respektera dom.

För övrigt så är det en stor möjlighet att AIK snor åt sig publikrekordet så länge man inte får mongodåliga siffror mot elfsborg, häcken och halmstad.
Citera
2024-09-27, 11:30
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Var i Storbritannien kommer Rangers ifrån?
Glasgow.
Citera
2024-09-27, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Glasgow.
Tack, konstigt att de har tagit bort Glasgow.
Citera
2024-09-27, 13:52
Medlem
Pillenfilles avatar
a...j....k, har snott en pinsam ramsa fråååååån i....f....e

Ville bara ha det sagt

#hatasmutsetveckan
Citera
2024-09-27, 15:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Det där är helt och hållet kopplat till det faktum att ni skäms som hundar över era bönder medans vi rycker på axlarna och konstaterar att det är en självklarhet att grabbarna i Tierp växer upp som rättrogna.
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
+1 på den. gnihet har många plast/medgångare
Är väl snarare att många som varit bekväma av sig och skitit i att gå nu fått en spark i magen och tvingats vakna upp ur sin dvala när vi plötsligt blivit omsprungna av båda våra rivaler samtidigt som det varit totalt kaos på kansliet, i truppen, och på kontot. Den som hävdar att vi är fairweather fans är kort sagt en dunderidiot.
Senast redigerad av Teu 2024-09-27 kl. 15:32.
Citera
2024-09-27, 15:33
Medlem
erikp121s avatar
Kukbögeri om det inte blir Nya Söderstadion mot Barca...

Gnhiet på söndag? Gäsp. Jag ska dit.
Citera
2024-09-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikp121
Kukbögeri om det inte blir Nya Söderstadion mot Barca...

Gnhiet på söndag? Gäsp. Jag ska dit.
Nya Söderstadion?? Rymdskeppet heter den!

AEG Bajen Galaxys fans måste lära sig att traditioner inte ska gå att ersätta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in