2024-11-29, 10:58
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Han anser tydligen att den är rasistisk eftersom den säger sanningen om invandrarnas fusk.
I Sverige är ju allt rasistiskt. Man stämplar allt som inte som är till deras fördel eller som kan uppfattas som kritik som rasist. Det har ju gått så långt så att man till och med ljuger och försöker manipulera sanningen på regeringsnivå. Sverige är ett mycket dysfunktionellt land som andra länder ser ner på.
Citera
2024-11-29, 11:19
Medlem
Ensamstående kvinnor och invandrare so..har svårt.att få jobb. Inte svårt att lista ut
Citera
2024-11-29, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag är inte ett dugg rasistisk. Jag har tidigare förklarat för dig hur försäkringskassans AI fungerar men jag tänker att jag gör det igen:

Den tar in samtliga parametrar som försäkringskassan har i sina system (de tränar alltså inte AIn på flashback) och kollar sedan vilka parametrar de fallen där de konstaterats fusk har. Sedan gör man stickprov på ansökningar som matchar flest parametrar i de konstaterat fuskande fallen.

Sedan rättar AIn sig efter resultat, ju mer fall som upptäcks desto mer kan algoritmen förfinas och bli mer precis. Man sitter alltså inte och justerar manuellt utan AIn går bara på tidigare mönster. AIn behöver inte ens veta etnisk bakgrund eftersom det finns så många andra parametrar att gå på. Men resultatet verkar i alla fall bli att fler med utomeuropeisk bakgrund kontrolleras, men det är för att de passar in på parametrarna hos de som fuskar, inte för att de har utomeuropeisk bakgrund.

Som du själv sade, det är nog ovanligt att en rik projektledare i ett välmående villakvarter fuskar och de kommer inte heller bli utvalda för stickprov speciellt ofta. Oavsett vilken etnisk bakgrund de har.
Är de med utomeuropeisk bakgrund oftast projektledare?
Eller finns det något samband mellan svag ekonomi och kriminalitet?
I din sjuka värld är det inte så?
Det är i stället viktigt att peka ut "negrer"? Du röstar på SD eller?
Citera
2024-11-29, 11:51
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Är de med utomeuropeisk bakgrund oftast projektledare?
Eller finns det något samband mellan svag ekonomi och kriminalitet?
I din sjuka värld är det inte så?
Det är i stället viktigt att peka ut "negrer"? Du röstar på SD eller?
Det finns inget parti som representerar mig som klassiskt liberal så jag brukar rösta på det borgerliga parti som ligger närmast riksdagsspärren, sossarna i SD har jag aldrig röstat på och kan inte se att jag skulle göra det om jag inte får en kraftig hjärnskada eller liknande.

Men jag tror fortfarande inte att du har förstått, personerna som blir utvalda blir inte det på grund av att de är just invandrare (det vore rasistiskt), de blir utvalda för att parametrarna för sådana som brukar fuska stämmer in på dem. I sådant ingår (gissar jag) svag ekonomi, dålig utbildningsnivå och så vidare. Att de parametrarna är vanligare hos vissa invandrargrupper är ett faktum, därför blir de oftare utsatta för stickprov, inte för att de är invandrare. Jag ser inte problemet.
Citera
2024-11-29, 12:09
Medlem
Citat:
Det finns inget parti som representerar mig som klassiskt liberal så jag brukar rösta på det borgerliga parti som ligger närmast riksdagsspärren, sossarna i SD har jag aldrig röstat på och kan inte se att jag skulle göra det om jag inte får en kraftig hjärnskada eller liknande.

Men jag tror fortfarande inte att du har förstått, personerna som blir utvalda blir inte det på grund av att de är just invandrare (det vore rasistiskt), de blir utvalda för att parametrarna för sådana som brukar fuska stämmer in på dem. I sådant ingår (gissar jag) svag ekonomi, dålig utbildningsnivå och så vidare. Att de parametrarna är vanligare hos vissa invandrargrupper är ett faktum, därför blir de oftare utsatta för stickprov, inte för att de är invandrare. Jag ser inte problemet.
Du spekulerar i hur det fungerar. Du har inte redovisat att det fungerar så som du hoppas. Detta är väl ganska typiskt för liberaler. Ni lever för ett idealistiskt önsketänkande med dålig koppling till verkligheten.
Citera
2024-11-29, 12:14
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Du spekulerar i hur det fungerar. Du har inte redovisat att det fungerar så som du hoppas. Detta är väl ganska typiskt för liberaler. Ni lever för ett idealistiskt önsketänkande med dålig koppling till verkligheten.
Nej, jag har förklarat för dig hur sådana här system är uppbyggda och varför invandrare oftare blir utsatta för stickprovskontroller.

Du däremot har helt utan belägg påstått att någon (kanske Flashback) har lärt AIn att vara rasistisk i sina bedömningar. Det är sådan jävla pajasnivå så att det inte är sant.
Citera
2024-11-29, 12:17
Medlem
Citat:
Nej, jag har förklarat för dig hur sådana här system är uppbyggda och varför invandrare oftare blir utsatta för stickprovskontroller.

Du däremot har helt utan belägg påstått att någon (kanske Flashback) har lärt AIn att vara rasistisk i sina bedömningar. Det är sådan jävla pajasnivå så att det inte är sant.
Du har berättat hur du tror att det fungerar. Det betyder inte att det är så det faktiskt fungerar.
Citera
2024-11-29, 12:26
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Du har berättat hur du tror att det fungerar. Det betyder inte att det är så det faktiskt fungerar.
Alltså, jag har varit med och utvecklat sådana här system. Det är så de fungerar. Man tar det utfall man vill hitta och letar efter fall med samma parametrar för att förutspå resultat. Systemen var mycket effektiva redan för 20 år sedan då det egentligen bara handlar om en algoritm och tillgång till en massa data.

Du verkar däremot inte ha en aning och svingar vilt i hopp om att träffa något. Tror du verkligen på riktigt att Försäkringskassan skulle instruera sin AI att ”kolla invandrarna lite extra” eller ”gå och läs på Flashback och bilda dig en uppfattning om vem som fuskar” när de har tillgång till faktisk data och statistik i sina egna system?
Citera
2024-11-29, 12:26
Medlem
Citat:
Vad menar du med att känna av raser? Mänskliga raser finns inte. Däremot finns det rasistiska uppfattningar och handlingar.

Sluta spela dum. Raser används för att dela upp oss i grupper för vi ser inte likadana ut.
Tänker du på en viking ser du en vit man.
Tänker du på en samurai så ser du en asiatisk man.
Tänker du på en witch doctor så ser du en svart man.
Citera
2024-11-29, 12:30
Medlem
Citat:
Alltså, jag har varit med och utvecklat sådana här system. Det är så de fungerar. Man tar det utfall man vill hitta och letar efter fall med samma parametrar för att förutspå resultat. Systemen var mycket effektiva redan för 20 år sedan då det egentligen bara handlar om en algoritm och tillgång till en massa data.

Du verkar däremot inte ha en aning och svingar vilt i hopp om att träffa något. Tror du verkligen på riktigt att Försäkringskassan skulle instruera sin AI att ”kolla invandrarna lite extra” eller ”gå och läs på Flashback och bilda dig en uppfattning om vem som fuskar” när de har tillgång till faktisk data och statistik i sina egna system?
Eftersom du inte har utvecklat det här specifika systemet vet du inte att det fungerar så som du tror. "Neger" kan vara en parameter, det vet inte du.
Citera
2024-11-29, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CB1
Sluta spela dum. Raser används för att dela upp oss i grupper för vi ser inte likadana ut.
Tänker du på en viking ser du en vit man.
Tänker du på en samurai så ser du en asiatisk man.
Tänker du på en witch doctor så ser du en svart man.
Nu har du bevisat att du är en Flashbackrasist med många fördomar,
men det var ju inte on topic här.
Citera
2024-11-29, 12:37
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Eftersom du inte har utvecklat det här specifika systemet vet du inte att det fungerar så som du tror. "Neger" kan vara en parameter, det vet inte du.
"Neger" kan vara en parameter, men det är i så fall en av tusentals parametrar så att bara den parametern kommer inte leda till att alla färgade får fler stickprovskontroller.

Jag vet inte riktigt hur jag skall kunna förklara det här för dig på en enklare nivå så att du förstår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in