2024-11-28, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvargman
Den laglydiga svensken.
Tillåt mig att få asgarva.
Kolla hur dina skattepengar spenderas i det här landet.
- Sämre pension för varje år
- Sämre vård
- Ökande kriminalitet
- Ökad korruption
- Bankvinst inriktad penningpolitik
- Höjda skatter för el, vatten bostadsägare m.m.

Listan är lång.

Att de gör fel som fuskar, absolut.
Men allvarligt. Du och jag vi är såna suckers!

shrödingers svensk det är alltid ett personligt misslyckande om du är vit och det är systematiskt om du inte är det.
du kan aldrig skylla på systemet eller invandring om du som vit har haft det tuft när resurser flyttats från vård eller annat för att tillgodose brottslighet.
shrödingers svensk är också du är en dålig person om du inte sköter dig som vit och det är ett missförstånd om du inte är det.
shrödingers nazist du är en dålig person om du har rätt som vit och du är en bra person om du knarkar stjäl och yrkar på judars förintelse på gator o våldtar barn som ickevit.
shrödingers SD du är automatiskt ond och har fel beroende på om andra personen är en idiot.
kvittar vad du pratar om plötsligt drar någon fram att du troligen röstar sd som ett ace och ska vinna argument.
Citera
2024-11-28, 21:57
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Är det rimligt att använda en rasistisk AI?

Ungefär 25% av alla brott begås av invandrare (2010). Med tanke på att nästan 20% av Sveriges befolkning i dag består av invandrare, är siffran inte särskilt långt ifrån verkligheten. På vilket sätt är AI:n rasistisk mot bakgrund av detta?

https://www.advokaten.se/tidigare-nummer/2010/Nr82010-Argang76/Invandrare-och-brottslighet--myter-och-statistik/

/AI
Citera
2024-11-28, 22:01
Medlem
En AI som upptäcker sanningen kommer givetvis snarast att tvångsstängas av de vänsterblivna i eliten
Citera
2024-11-28, 22:14
Medlem
Citat:
Vad menar du med att känna av raser? Mänskliga raser finns inte. Däremot finns det rasistiska uppfattningar och handlingar.
AI:n är ju inte medveten om det är en blatte, neger eller svensk som fuskar.
Den hittar bara fusket - sen är det FK som kopplar det till identitet. Är FKs personal rasister för att de vill stoppa fusket? Du är ju bara dum i huvudet.

Men det är klar att kultirer spelar en stor roll i det hela. Tar vi hit en jävla massa folk från kulturer som ser det som en bedrift att blåsa staten - så kommer vi få en jävla massa människor från dessa kulturer som blåser staten. Den svenska Kulturen har skapat medborgare som anser sig vara DEL av staten - många länder skapar medborgare som anser att staten är deras värsta fiende.
Klart det sätter spår i utfallet.
Senast redigerad av martinator 2024-11-28 kl. 22:17.
Citera
2024-11-29, 00:01
Medlem
Streckkods avatar
Det var ingen bra AI som missar 20 % av de fuskande invandrarna.
Citera
2024-11-29, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
AI:n är ju inte medveten om det är en blatte, neger eller svensk som fuskar.
Den hittar bara fusket - sen är det FK som kopplar det till identitet. Är FKs personal rasister för att de vill stoppa fusket? Du är ju bara dum i huvudet.

Men det är klar att kultirer spelar en stor roll i det hela. Tar vi hit en jävla massa folk från kulturer som ser det som en bedrift att blåsa staten - så kommer vi få en jävla massa människor från dessa kulturer som blåser staten. Den svenska Kulturen har skapat medborgare som anser sig vara DEL av staten - många länder skapar medborgare som anser att staten är deras värsta fiende.
Klart det sätter spår i utfallet.
En AI/LLM hittar inte fusk. Den här AI:n hittar text, för och av rasister.
Citera
2024-11-29, 07:33
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroicDoze
Undrar hur sossarna ställer sig till AI:ns värdegrund.
Ha, ha. Nu blir AI sparkad 😁
Citera
2024-11-29, 08:46
Medlem
Ja det är ju naturligtvis så, att babbar är de som fuskar allra mest - men det är ju jäklit många vita som fuskar också.

Själv har jag aldrig fuskat men gjorde fel på mina "10 lediga dagar i samband med födsel" för jag lade in tio dagar från måndag. Då visade det sig ju att min arbetsgivare, efter jag åkt iväg på förlossningen men innan chefen hunnit ändra mitt schema, gjort så jag var ledig Fredag och istället jobbade Lördag. Jag visste inte detta och brydde mig inte för jag var ju hemma ledig med nyfödd, men det blev då fel och det blev en granskning och sedan dess granskas jag för varje vab jag skickar in. Jag har skickat in 1st VAB detta år, och det gäller en fem timmar under en dag i oktober, och jag har fortfarande inte fått beslut om den.

Så det är tydligt att har man en gång hamnat under manuell gransknings, oavsett anledning, så blir det en seg jävla process varje gång, och kanske skulle ju en AI kunna snabba på denna process?
Citera
2024-11-29, 09:28
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
En AI/LLM hittar inte fusk. Den här AI:n hittar text, för och av rasister.
Jag fattar inte vad det är som du menar är rasistiskt. Vi vet inte ens om AIn har tillgång till vad folk har för ursprung. Den kommer välja ut folk till kontroll baserat på en massa parametrar, inkomst, bostadsort, hur ansökningarna ser ut och så vidare. Den kommer inte välja Daniel från Iran som jobbar som läkare och bor i Danderyd (om han nu inte passar in på en massa andra parametrar) bara för att han är invandrare.

Däremot kommer det säkert vara så att det finns en överrepresentation av invandrare i gruppen som kontrolleras. Men det är ju inte det minsta rasistiskt eftersom de inte kontrolleras för att de är invandrare utan för att de stämmer in på parametrar där ansökan oftast är felaktig.
Citera
2024-11-29, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Jag fattar inte vad det är som du menar är rasistiskt. Vi vet inte ens om AIn har tillgång till vad folk har för ursprung. Den kommer välja ut folk till kontroll baserat på en massa parametrar, inkomst, bostadsort, hur ansökningarna ser ut och så vidare. Den kommer inte välja Daniel från Iran som jobbar som läkare och bor i Danderyd (om han nu inte passar in på en massa andra parametrar) bara för att han är invandrare.

Däremot kommer det säkert vara så att det finns en överrepresentation av invandrare i gruppen som kontrolleras. Men det är ju inte det minsta rasistiskt eftersom de inte kontrolleras för att de är invandrare utan för att de stämmer in på parametrar där ansökan oftast är felaktig.
Vad fan vet du om det? Ingenting.

Det är mer troligt att ett datorprogram tar genvägar. Lärt sig från Flashback att neger är dålig. Neger är kriminell == true. Erkänn bara att du är rasist och attt du gillar analysen.
Citera
2024-11-29, 09:56
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Är ju ingen chock. Är ju tack vare indvandrarna som vi behöver erlägga en patientavgift när vi besöker vårdcentralen då dessa negros gick dit för minsta lilla för att få ut mediciner.
Citera
2024-11-29, 10:31
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Vad fan vet du om det? Ingenting.

Det är mer troligt att ett datorprogram tar genvägar. Lärt sig från Flashback att neger är dålig. Neger är kriminell == true. Erkänn bara att du är rasist och attt du gillar analysen.
Jag är inte ett dugg rasistisk. Jag har tidigare förklarat för dig hur försäkringskassans AI fungerar men jag tänker att jag gör det igen:

Den tar in samtliga parametrar som försäkringskassan har i sina system (de tränar alltså inte AIn på flashback) och kollar sedan vilka parametrar de fallen där de konstaterats fusk har. Sedan gör man stickprov på ansökningar som matchar flest parametrar i de konstaterat fuskande fallen.

Sedan rättar AIn sig efter resultat, ju mer fall som upptäcks desto mer kan algoritmen förfinas och bli mer precis. Man sitter alltså inte och justerar manuellt utan AIn går bara på tidigare mönster. AIn behöver inte ens veta etnisk bakgrund eftersom det finns så många andra parametrar att gå på. Men resultatet verkar i alla fall bli att fler med utomeuropeisk bakgrund kontrolleras, men det är för att de passar in på parametrarna hos de som fuskar, inte för att de har utomeuropeisk bakgrund.

Som du själv sade, det är nog ovanligt att en rik projektledare i ett välmående villakvarter fuskar och de kommer inte heller bli utvalda för stickprov speciellt ofta. Oavsett vilken etnisk bakgrund de har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in