2024-11-29, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
1. Dumpen provocerar fram klandervärt beteende.
2. Dumpen skickar vidare "utpressningoffren" till IK.
3. IK pressar "utpressningsoffren" på pengar förtäckt som "vård".
4. IK skickar tillbaka pengar till Dumpen dels via "reklam fakturering" och säkerligen via andra kanaler med, finns många sätt att sköts de utanför böckerna.

Frågor på de?

Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Det är naturligtvis så här det gått till.

Haha, det är inte Dumpen som provocerar fram pedofilerna - ingen tvingar barnvåldtäktsmännen att gå ut på snapchat, eller TikTok, eller var de härjar nuförtiden och inleda sexkonversationer med 13-14 åringar. De är 60+ och ska sitta på balkongen och läsa tidningen, inte sitta i sociala medier och fantisera om att våldta andras barn. Du är ju sjuk och bör söka hjälp om du inte förstår detta
Citera
2024-11-29, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Jaha, så nu krävs det domstol men inte när det inte berör dem. Du kan ju se själv om du läser om förtal. Den ena i brottsbalken säger om man sprider info till familj eller arbetsgivare ämnat att utsätta för missaktning eller ses som klandevärd.

Vilket du sa de gjorde bara något medelande upp. Alltså begår de förtal, det svåra är väl att få åklagare att ingripa.

Lite som folk på min skola tog beställningar och gick till en butik och stal för tusenlappar, tvivlar på att de är dömda, men de har ändå stulit?

"Gäddorna" har undvikit att begå brott pga Dumpen. Så då finns ju all chans i världen att inse misstag och kunna bättra sig men den chansen finns inte då de blir blottade för omvärlden som om de fullbordat ett brott. Du ser skillnaden?

Deras sammarbete utgör troligen en symbios i utpressning så de kan nog ha begått brott oaktat eller möjligjort brott. Dessutom var och är putte vän med skojaren så hela upplägget ser ju högst planerat ut. Och impulskollen är ju högst troligt skyldiga så det ser illa ut för dina idoler med.

Dumpen publicerar en artikel om dom och sen går vidare, naturligtvis vill arbetsgivare och familj få information innan publicering så dom kan vidta eventuella åtgärder
Ingen arbetsgivare eller familj vill få reda på sånt genom att läsa på nätet eller bli kontaktade av främlingar

Om det är förtal det dumpen ägnar sig åt är upp till en domstol att avgöra, det måste vägas mot allmänintresse
Vilket inlägg syftar du på att jag sa att det var förtal?

Om du ser det som straff så borde du se andra avslöjanden i media som straff antar jag?
Företagsledare som får bonusar, fallskärmsavtal, politiker som blir avslöjade av att ha betett sig dumt åt osv...

Jag är inte så säker på det men klart min uppfattning kan ändra sig när jag får höra bevisningen

Sen är dom inte några idoler, jag uppskattar dom för det arbete dom gör och jag anser det är behjärtansvärt men jag ser inte dom som ofelbara
Jag är själv kritisk till när dom publicerar gäddor som har funktionshinder och anser att det bör göras med stor försiktighet och när andra alternativ är uttömda
Citera
2024-11-29, 11:03
Medlem
Enigma.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo Dumpens hotline, det är grejer det. Sara svarar kl 0230 sömndrucken i Patriks gästrum och det ska naturligtvis ringa upp nån sån där psykologkärring kopplad till Dumpen nästkommande dag.
Stella verkar iofs reko men hon kan knappast behandla 2000 pers.
Ingen ringer och så glömmer vi det där liksom. Vi i Dumpen fuckade din familj men vi tar inte ansvar, sorry!

Vad är det för jävla idioter som ringer till folk 02.30? Ring 112 eller psykakuten ifall ni mår dåligt!!

Naturligtvis är den någon gäddjävel som vanligt som dessa amöbor gör enbart tänker på sig själva.

En genomgående störning hos dessa individer är att alltid sätta sig själv i centrum
Senast redigerad av Enigma. 2024-11-29 kl. 11:12.
Citera
2024-11-29, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Samt de har ju sagt att de ska lägga ner om de fått igenom den lagen de vill. Så redan där har vi ju bägge bekräftat att så är en lögn, om de ljuger om en sak vad stoppar dem att fortsätta ljuga?

När har dom sagt det?

Så vitt jag vet så har dom sagt att dom lägger ner när dom känner att lagstiftningen och polis och rättsväsendet är så pass bra att dom känner sig nöjda

Sara sa nyligen att när (om) lagen om försök går igenom så kommer hon nog va jätteglad o luta sig tillbaka 1-2 dagar men sen kommer hon vilja kämpa vidare
Citera
2024-11-29, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cassano19
Att påstå att det skulle vara svårt att bevisa om Sara Nilsson och Patrik Sjöberg har tagit emot ersättning från Impulskollen för att förhindra publicering är naivt. Finansiella transaktioner lämnar alltid spår—banköverföringar, fakturor, meddelanden—som kan granskas för att avslöja sådana överenskommelser. Dessutom är det inte Thomas Bodström som ska bevisa detta; i en rättsprocess är det åklagarens ansvar att lägga fram bevis för att styrka anklagelserna. Bodström, som advokat, representerar sina klienter och bistår i processen, men bevisbördan ligger hos åklagaren.

Min poäng var att det måste bevisas bortom allt rimligt tvivel så beviskraven är väldigt höga
Citera
2024-11-29, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo Dumpens hotline, det är grejer det. Sara svarar kl 0230 ...

Varför ringer ett peddo till Sara mitt i natten? Om peddot en natt tänker att det kanske är dags att begå självmord så är det fritt fram - i värsta fall kan han väl ringa efter ambulans eller kanske be om att få bli inlagd på psyket.. trist för alla oss andra dock, som behöver skatta pengar för att barnvåldtäktsmannen ska få hjälp av skyddsnätet i samhället

Om peddot en annan natt blir sugen på att våldta någons barn eller så, så kanske han ska ringa någon med jaktlicens istället

Jag ser inga scenarion framför mig där det självklara valet är att ringa Sara mitt i natten - det låter ju helt sinnessjukt
Citera
2024-11-29, 11:17
Medlem
Enigma.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cassano19
Att påstå att det skulle vara svårt att bevisa om Sara Nilsson och Patrik Sjöberg har tagit emot ersättning från Impulskollen för att förhindra publicering är naivt. Finansiella transaktioner lämnar alltid spår—banköverföringar, fakturor, meddelanden—som kan granskas för att avslöja sådana överenskommelser. Dessutom är det inte Thomas Bodström som ska bevisa detta; i en rättsprocess är det åklagarens ansvar att lägga fram bevis för att styrka anklagelserna. Bodström, som advokat, representerar sina klienter och bistår i processen, men bevisbördan ligger hos åklagaren.
Dom kommer inte hitta ett skit, så åklagaren kommer i och med detta inte väcka åtal. Detta kostar oss skattebetalare enbart en massa pengar som borde gått använda till att se över lagstiftningen så att våra barn skyddas bättre från dessa avarter av mänskligheten.
Citera
2024-11-29, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enigma.
Vad är det för jävla idioter som ringer till folk 02.30? Ring 112 eller psykakuten ifall ni mår dåligt!!

Naturligtvis är den någon gäddjävel som vanligt som dessa amöbor gör enbart tänker på sig själva.

En genomgående störning hos dessa individer är att alltid sätta sig själv i centrum

Sara tar ju dessa samtal med gäddorna mitt i natten enligt egen utsago och det är då hon gör sina berömda bedömningar ifall det skall skickas ambulans eller inte.
Tänk att slänga ur sig något sånt vansinnigt och vara stolt över sig själv men det är bra service av Dumpen att ständigt vara tillgängliga.
Att Patrik skulle kvickna till och ta ett sånt nattsamtal känns främmande så det skitgörat ligger på Sara som ytterst ansvarig och den kompetente i gänget.

Vettefan hur det går med psykologsnacket på natten om Sara och Patrik varit ute och partajat.
Citera
2024-11-29, 11:31
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Din kommentar är ologisk - hur kom du fram till att gäddor som pratar gott om Dumpen på flashback går "under radarn"? Det var något av det sjukaste jag läst idag

Jag syftade främst på dom som är aktiva i Dumpen-gruppen på Facebook.

Men haha! JAG VISSTE att du var pedofil. Din attack mot mig på just dessa svar efter mitt förra meddelande visar detta tydligt. Ge fan i barn är det enda jag kan säga dig!
Citera
2024-11-29, 11:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Gäddorna vet ju inte att barnen är fiktiva.
Gäddornas barn har inte gjort något fel så varför ska de pekas ut?

Nä men i praktiken är det ju gäddornas barn som tar skada och inga andra då det inte existerar några barn eftersom de i själva verket är Dumpens fiskare.

Hur skadas gäddornas barn?

- De kanske får sin familj upplöst, en konflikt inom familjen, föräldrarna skiljer sig.

- De kanske mobbas i skolan. Hur kul är det för Saga 13 år när hennes pappa bli uthängd som pedofil och förlöjligad på nätet? Hon blir skrattad åt och förlöjligad. Du vet hur barn är.

- I vissa fall får gäddorna sina fönster förstörda, de skrivs pedofil och andra saker på deras hus och dörrar. Hur känns det för ett barn att uppleva det?
Citera
2024-11-29, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kune
Varför ringer ett peddo till Sara mitt i natten? Om peddot en natt tänker att det kanske är dags att begå självmord så är det fritt fram - i värsta fall kan han väl ringa efter ambulans eller kanske be om att få bli inlagd på psyket.. trist för alla oss andra dock, som behöver skatta pengar för att barnvåldtäktsmannen ska få hjälp av skyddsnätet i samhället

Om peddot en annan natt blir sugen på att våldta någons barn eller så, så kanske han ska ringa någon med jaktlicens istället

Jag ser inga scenarion framför mig där det självklara valet är att ringa Sara mitt i natten - det låter ju helt sinnessjukt

Självklart, hon är ju självutnämnd expert på området. Det bästa är gott nog.
Citera
2024-11-29, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
1.Dumpen publicerar en artikel om dom och sen går vidare, naturligtvis vill arbetsgivare och familj få information innan publicering så dom kan vidta eventuella åtgärder
Ingen arbetsgivare eller familj vill få reda på sånt genom att läsa på nätet eller bli kontaktade av främlingar

2. Om det är förtal det dumpen ägnar sig åt är upp till en domstol att avgöra, det måste vägas mot allmänintresse
Vilket inlägg syftar du på att jag sa att det var förtal?

3.Om du ser det som straff så borde du se andra avslöjanden i media som straff antar jag?
Företagsledare som får bonusar, fallskärmsavtal, politiker som blir avslöjade av att ha betett sig dumt åt osv...

Jag är inte så säker på det men klart min uppfattning kan ändra sig när jag får höra bevisningen

Sen är dom inte några idoler, jag uppskattar dom för det arbete dom gör och jag anser det är behjärtansvärt men jag ser inte dom som ofelbara
Jag är själv kritisk till när dom publicerar gäddor som har funktionshinder och anser att det bör göras med stor försiktighet och när andra alternativ är uttömda
1. Utanför deras utgivningsbevis går på brottsbalkens förtal. Oavsett du anser de vill eller behöver veta det. Det är isf ämnat att utpeka som grovt sexuell brottsling. Läs lagtexten för förtal så inser du att du har alla kriterier för att dömas för förtal.

2.Det är också konstigt att du anser sop skall dömas i domstol innan man kan stämpla dem men deras offer skall stämplas utan.

3. En konsekvens är typ man har ont i foten för att man trampade snett.
Dett är aktivt, detta är mobbing och trakasserier som följer för att sop gör något inte man själv.
Det är en konsekven av publiceringen så kan vi kompromissa. Men det är inte en koncekvens av ens egna handling.

Om man begår ett brott och blir dömd i domstol är straffet en konsekvens av ens handling. Straff är något någon annan tilldelar en för att man skall straffas för något man gjort. Konsekvens är något som händer för att man själv gör det.
Arbetsgivare som kontaktas för att man ska bli av med jobbet låtet inte de mer som ett straff än en konsekvens?...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in