Citat:
Ursprungligen postat av
Allahelgon
Jaha, så nu krävs det domstol men inte när det inte berör dem. Du kan ju se själv om du läser om förtal. Den ena i brottsbalken säger om man sprider info till familj eller arbetsgivare ämnat att utsätta för missaktning eller ses som klandevärd.
Vilket du sa de gjorde bara något medelande upp. Alltså begår de förtal, det svåra är väl att få åklagare att ingripa.
Lite som folk på min skola tog beställningar och gick till en butik och stal för tusenlappar, tvivlar på att de är dömda, men de har ändå stulit?
"Gäddorna" har undvikit att begå brott pga Dumpen. Så då finns ju all chans i världen att inse misstag och kunna bättra sig men den chansen finns inte då de blir blottade för omvärlden som om de fullbordat ett brott. Du ser skillnaden?
Deras sammarbete utgör troligen en symbios i utpressning så de kan nog ha begått brott oaktat eller möjligjort brott. Dessutom var och är putte vän med skojaren så hela upplägget ser ju högst planerat ut. Och impulskollen är ju högst troligt skyldiga så det ser illa ut för dina idoler med.
Dumpen publicerar en artikel om dom och sen går vidare, naturligtvis vill arbetsgivare och familj få information innan publicering så dom kan vidta eventuella åtgärder
Ingen arbetsgivare eller familj vill få reda på sånt genom att läsa på nätet eller bli kontaktade av främlingar
Om det är förtal det dumpen ägnar sig åt är upp till en domstol att avgöra, det måste vägas mot allmänintresse
Vilket inlägg syftar du på att jag sa att det var förtal?
Om du ser det som straff så borde du se andra avslöjanden i media som straff antar jag?
Företagsledare som får bonusar, fallskärmsavtal, politiker som blir avslöjade av att ha betett sig dumt åt osv...
Jag är inte så säker på det men klart min uppfattning kan ändra sig när jag får höra bevisningen
Sen är dom inte några idoler, jag uppskattar dom för det arbete dom gör och jag anser det är behjärtansvärt men jag ser inte dom som ofelbara
Jag är själv kritisk till när dom publicerar gäddor som har funktionshinder och anser att det bör göras med stor försiktighet och när andra alternativ är uttömda