2024-11-28, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Pratar du om Sverige så finns statistik här:
https://bra.se/amnen/vald-i-nara-relation

Kvinnor är kraftigt överrepresenterade som brottsoffer. Risken är minst 500% högre för en kvinna att utsättas för dödligt våld i en partnerrelation i Sverige.

Nu är det så att det har sjunkit i från 13 till 10 kvinnor varje år och 2 män som dödas av sina kvinnor
och 99% av kvinnorna umgås med män.
Det lever 10 miljoner människor i Sverige vilket gör att risken att dödas är extremt liten.

I jämförelse så håller väldigt kvinnor på med hästar, trots allt så dödas ca 3 kvinnor av hästar varje år.

Inga andra i norden håller på så här, det beror på att svenskarna tyvärr har blivit lite dumma och
självupptagna. Sverige har inte varit i krig på 200 år det är orsaken.

Fiske och sjöfart har inte varit våran huvudnäring som tex Norge och Island där man är van
vid att folk drunknar under fiske, Sverige stod utanför WW2 och vi är inte vana att saker
kan vara lite farliga.

500% är ett trixande med statistiken.
Citera
2024-11-28, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregLestrade
Pratar du om Sverige så finns statistik här:
https://bra.se/amnen/vald-i-nara-relation

Kvinnor är kraftigt överrepresenterade som brottsoffer. Risken är minst 500% högre för en kvinna att utsättas för dödligt våld i en partnerrelation i Sverige.

Men det är 10 kvinnor i ett land med 10 miljoner invånare, dom senaste åren 2022 och 2023.

Det är våra lokala S och C politiker som säger det i lokal tidningen och det är den
undersökningen som du länkat till.

Man plussar ofta i hop alla dödade dom senaste tio åren och sedan delar med tio
för att få det att se ut som det är flera än vad det är.
Citera
2024-11-28, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Som rubriken säger, 140 kvinnor dödas i hemmet varje dag.
https://www.sydsvenskan.se/2024-11-25/140-kvinnor-dodas-i-hemmet-varje-dag/

Artikeln bygger på den här rapporten:
https://www.unwomen.org/sites/default/files/2024-11/femicides-in-2023-global-estimates-of-intimate-partner-family-member-femicides-en.pdf

Varken artikeln eller rapporten belyser det faktum att antalet män som dödas i hemmet är 110 - varje dag. Utifrån medias rapportering om dödligt våld i nära relationer kunde man ledas att tro att det nästan bara är kvinnor som drabbas, men det är alltså 44% män och 56% kvinnor bland mordoffren.

Diskussionsfrågor:
Bör män ha kollektiv skuld för mäns våld mot kvinnor?
Bör kvinnor ha kollektiv skuld för kvinnors våld mot män?
Varför belyser inte media att dödligt partnervåld är betydligt mer jämställt än exempelvis uttag av föräldraledighet?

Var har du källan på att det skulle vara 110 män som dödas i hemmet varje dag?
Och att det då skulle handla om våld från partner eller kvinnor ens?
Citera
2024-11-29, 00:06
Medlem
Citat:
Fast den här tråden (som jag startade) handlar om att "140 kvinnor dödas i hemmet - varje dag" och bygger på en FN-rapport om hur det ser ut i världen totalt. Siffrorna för Sverige och UK är mycket lägre och ger därför inte lika braskande rubriker. De högre siffrorna internationellt kan förmodligen till stor del förklaras av hederskultur, något som i hög grad drabbar även män.

Din första länk visar att män utsätts för partnervåld hälften så ofta som kvinnor. Det finns dock mycket som tyder på att det är ungefär lika. Som det står: 58.9% of the men who call the ManKind Initiative helpline have never spoken to anyone before about the abuse they are suffering and 64% would not have called if the helpline was not anonymous Det finns forskning (nej, jag tänker inte gräva fram länkar just nu) som visar att våld i nära relationer lika ofta initieras av kvinnor som män. (Och det är ju lite dumt med tanke på hur mycket starkare män är.)

Vad gäller de kvinnor som blir mördade i nära relationer så är det en öppen fråga hur stor andel som var den svagare parten i fylleslagsmålet, hur stor andel som var kvinnor som dras till män som är kända för att vara våldsamma (den sortens kvinnor existerar som bekant), och hur stor andel som heter Fatima och fick en flyglektion från balkongen. Normala män och kvinnor använder inte våld mot varandra. Att våld i nära relationer existerar i alla samhällsklasser betyder inte att det är lika vanligt i alla samhällsklasser. De flesta återfinns bland white trash, kriminella, missbrukare, psykiskt sjuka, samt inte minst bland folk som tillhör hederskulturer. I hederskulturer är det dessutom helt normalt att kvinnorna hjälper männen att avliva en olydig son eller dotter som vägrar gifta sig med den som valts ut åt dem. Det är ju faktiskt så illa att i kulturer med utbrett kvinnoförtryck brukar förtrycket framförallt upprätthållas av de äldre kvinnorna.

Håll isär saker och ting här....du pratar om mord i nära relationer...dvs att bli mördad av en partner eller av sin familj. Där är dödsfallen bland kvinnor rejält högre än hos män.
Det är vad din tråd handlar om...sen hoppar du nu raskt över till att prata om relationsvåld, vilket kan vara allt från att knuffa eller slänga tallrikar eller lappa till en partner...absolut inte något positivt agerande men...alltså verkligen inte samma sak som att döda någon.

Sen är det överhuvudtaget inte nån ursäkt att döda någon för att den andre var den "svagare parten"...ohh hoppsan! du råkade visst avlida för att jag gillar ha strypsex och du råkar vara så "svag"! så dumt av dig...ditt fel typ. eller nån fjantig idé om att kvinnor "skulle dras till våldsamma män"...
ohh hoppsan! offrets fel igen...hon valde fel man...absolut inte mannens fel att han är en våldsam skit.

Normala män och kvinnor använder definitivt våld mot varandra, det är tämligen vanligt förekommande, det mesta av allt detta våld hamnar inte hos polisens handlingar, men går att avläsas i div, enkätmaterial ex. Och aldrig slagit dig att när du tar upp att män inte anmäler...så har du garanterat lika många kvinnor som heller inte anmäler.
Citera
2024-11-29, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Var har du källan på att det skulle vara 110 män som dödas i hemmet varje dag?
Och att det då skulle handla om våld från partner eller kvinnor ens?
Källan är FN-rapporten som jag länkade till. Det står inte att det handlar om våld från partner eller kvinnor, utan om "killed by intimate partners or other family members". Använd siffrorna på sidan 10 i rapporten så kommer du fram till 110.
Citat:
Håll isär saker och ting här....du pratar om mord i nära relationer...dvs att bli mördad av en partner eller av sin familj. Där är dödsfallen bland kvinnor rejält högre än hos män.
Det är vad din tråd handlar om...sen hoppar du nu raskt över till att prata om relationsvåld, vilket kan vara allt från att knuffa eller slänga tallrikar eller lappa till en partner...absolut inte något positivt agerande men...alltså verkligen inte samma sak som att döda någon.

Sen är det överhuvudtaget inte nån ursäkt att döda någon för att den andre var den "svagare parten"...ohh hoppsan! du råkade visst avlida för att jag gillar ha strypsex och du råkar vara så "svag"! så dumt av dig...ditt fel typ. eller nån fjantig idé om att kvinnor "skulle dras till våldsamma män"...
ohh hoppsan! offrets fel igen...hon valde fel man...absolut inte mannens fel att han är en våldsam skit.

Normala män och kvinnor använder definitivt våld mot varandra, det är tämligen vanligt förekommande, det mesta av allt detta våld hamnar inte hos polisens handlingar, men går att avläsas i div, enkätmaterial ex. Och aldrig slagit dig att när du tar upp att män inte anmäler...så har du garanterat lika många kvinnor som heller inte anmäler.
I Europa är det stor skillnad mellan hur många kvinnor och män som blir mördade i nära relationer. I världen som helhet är siffrorna likartade (44% män och 56% kvinnor). Det framgår av rapporten som jag länkade till när jag startade tråden. Och det är den rapporten som är grunden till tidningsartikeln som hade rubriken "140 kvinnor dödas i hemmet – varje dag".

Du och jag umgås tydligen i helt olika cirklar. Mitt umgänge består huvudsakligen av andra pistolskyttar. En pistolskytt som drar på sig något mer allvarligt än en fortkörning får sina vapenlicenser återkallade. (Därför är vi samhällets mest laglydiga grupp.) Övriga vänner och bekanta är akademiker, också det en mycket laglydig grupp, och eventuella brott brukar inte innefatta våld. Jag umgås helt enkelt inte med folk som brukar dricka sig så berusade att de tappar omdöme och självkontroll. Så i min umgängeskrets är partnervåld icke-existerande. Bland white trash, missbrukare, psykiskt sjuka och bland hederskultur är det däremot inte ovanligt. I min ungdom umgicks jag en del med vänsterradikala, och bland dem fanns det en del män som betedde sig ganska svinigt mot kvinnor. Men hos ytterkantsvänstern förekommer mycket missbruk av alkohol och narkotika, vilket antagligen påverkar beteendet i negativ riktning. Om du umgås i kretsar där det är vanligt med partnervåld så råder jag dig att byta umgänge. För ditt eget bästa.

Anmälningsbenägenheten är betydligt större hos kvinnor. Det är mycket mer skambelagt för en man att säga att han har blivit misshandlad av en kvinna, än för en kvinna att säga att hon har blivit misshandlad av en man. Gamla könsroller du vet.
Citera
2024-11-29, 01:21
Medlem
Citat:
Källan är FN-rapporten som jag länkade till. Det står inte att det handlar om våld från partner eller kvinnor, utan om "killed by intimate partners or other family members". Använd siffrorna på sidan 10 i rapporten så kommer du fram till 110.

Står ingensting sådant på sidan 10 i UN rapporten.eller sidan 11, eller 12. utan alla siffror handlar om femicides...dvs mord på just kvinnor.

Däremot om du går till: Gender dimension of homicides... jag får det till s. 8
så ser du att 80% av alla världens mord har män som offer...och 20% är kvinnor.
Men av de som dör just av intim partner eller annan släkt..inom vardera kön.
så är det 11,8% av mordoffren bland männen som dött av detta... men 60,2 % kvinnorna, där mördaren alltså varit en partner eller släktingar.

Antar att du räknat ut med hjälp av dessa siffror?

Men ingenstans i dessa siffror går det ju se om förövare till just de manliga offren varit släkt eller partners...Män kan alltså i högre grad mördas av manliga släktingar...än att han skulle mördas av en fru eller flickvän, som alltså är relativt vanligt bland dito kvinnliga offer.

Citat:
I Europa är det stor skillnad mellan hur många kvinnor och män som blir mördade i nära relationer. I världen som helhet är siffrorna likartade (44% män och 56% kvinnor). Det framgår av rapporten som jag länkade till när jag startade tråden. Och det är den rapporten som är grunden till tidningsartikeln som hade rubriken "140 kvinnor dödas i hemmet – varje dag".

Du och jag umgås tydligen i helt olika cirklar. Mitt umgänge består huvudsakligen av andra pistolskyttar. En pistolskytt som drar på sig något mer allvarligt än en fortkörning får sina vapenlicenser återkallade. (Därför är vi samhällets mest laglydiga grupp.) Övriga vänner och bekanta är akademiker, också det en mycket laglydig grupp, och eventuella brott brukar inte innefatta våld. Jag umgås helt enkelt inte med folk som brukar dricka sig så berusade att de tappar omdöme och självkontroll. Så i min umgängeskrets är partnervåld icke-existerande. Bland white trash, missbrukare, psykiskt sjuka och bland hederskultur är det däremot inte ovanligt. I min ungdom umgicks jag en del med vänsterradikala, och bland dem fanns det en del män som betedde sig ganska svinigt mot kvinnor. Men hos ytterkantsvänstern förekommer mycket missbruk av alkohol och narkotika, vilket antagligen påverkar beteendet i negativ riktning. Om du umgås i kretsar där det är vanligt med partnervåld så råder jag dig att byta umgänge. För ditt eget bästa.

Anmälningsbenägenheten är betydligt större hos kvinnor. Det är mycket mer skambelagt för en man att säga att han har blivit misshandlad av en kvinna, än för en kvinna att säga att hon har blivit misshandlad av en man. Gamla könsroller du vet.

De flesta som forskar om partnervåld och sexuellt våld ex. säger att det är betydligt mer vanligt och utbrett än vad folk tror...dvs du känner garanterat människor som antingen blivit utsatta eller är förövare av något slag själva. Det existerar alltså inte bara hos div utsatta grupper, eller bara hos "vänster radikala" eller dylikt..
Senast redigerad av Merapi 2024-11-29 kl. 01:37.
Citera
2024-11-29, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AborteraPojkfoster
I Sydkorea är majoriteten av alla mordoffer kvinnor. Sydkoreanska män snyftar och snörvlar ändå hur män har det värre än kvinnor.

Män vill bara gnälla. Ignorera deras känslostyrda gnäll.

Äsch. Sålänge det handlar om feminister ser jag inget problem. Vad gnäller du över?
Senast redigerad av Reiwa 2024-11-29 kl. 01:33.
Citera
2024-11-29, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Åren 2022 och 2023 dödades 10 kvinnor av sina manliga partners.

Jag läste förra året att om Bosnien hade haft lika stor befolkning som Sverige så hade ca 30 kvinnor
blivit mördade.
För tio år sedan räknade jag ut att i Storbritanien hade 28 kvinnor blivit dödade av sina män
om befolkningen varit lika stor.
I flera år låg snittet i norden på ca 16-17 kvinnor.

Nu är antalet nere på 10 kvinnor, tidigare var det lägsta 13 kvinnor.
Sverige har slagit världsrekord i lägst antal mördade kvinnor flera år är jag helt säker på.

Är det så lågt? Då är det ett fullständigt icke-problem men ändå ska massmedia konstant älta den skiten i propagandasyfte. Dessutom så är väl majoriteten av dessa fall balkongflygningar och handlar om icke-svenskar. Om det är så lågt som 10 per år så är det typ fler som dör av att de halkar i duschen varje år.
Citera
2024-11-29, 05:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Nu är det ju rätt sällan som män får ordentliga skador av att en kvinna slår dem, och ännu mindre dör av det.
Det finns få saker som är mer äcklande än att en man försöker förringa problemet med att kvinnor mördas i sitt eget hem av sin man, och därtill försöker få det att verka som att männen på något sätt skulle ha samma situation som kvinnorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Nu är det ju rätt sällan som kvinnor får ordentliga skador av att en man kör kuken i dem när de är medvetslösa, och ännu mindre dör av det.
Det finns få saker som är mer äcklande än att en kvinna försöker förringa problemet med kvinnor som våldtas vakna, och därtill försöker få det att verka som att medvetslösa kvinnor på något sätt skulle ha samma lidande som de vakna kvinnorna.

Ditt äckel.

Citat:
Ursprungligen postat av Saviland
Jag tycker inte att det är oviktigt vilken grad av misshandel eller våldtäkt det gäller. Det finns grader i helvetet liksom. En örfil är inte lika förödande som två eller tre knytnävsslag, till exempel. Det trodde jag att varenda människa förstod.

Ok. Så att stoppa in kuken i en sovande kvinna är inte lika mycket våldtäkt som att brotta ner någon och göra det?

Kan du ge allvarsgraden på en skala? ..uppenbarligen så är en örfil inte lika mycket misshandel som ett knytnävsslag enligt dig?
Citera
2024-11-29, 09:31
Medlem
Citat:
Står ingensting sådant på sidan 10 i UN rapporten.eller sidan 11, eller 12. utan alla siffror handlar om femicides...dvs mord på just kvinnor.

Däremot om du går till: Gender dimension of homicides... jag får det till s. 8
så ser du att 80% av alla världens mord har män som offer...och 20% är kvinnor.
Men av de som dör just av intim partner eller annan släkt..inom vardera kön.
så är det 11,8% av mordoffren bland männen som dött av detta... men 60,2 % kvinnorna, där mördaren alltså varit en partner eller släktingar.

Antar att du räknat ut med hjälp av dessa siffror?

Men ingenstans i dessa siffror går det ju se om förövare till just de manliga offren varit släkt eller partners...Män kan alltså i högre grad mördas av manliga släktingar...än att han skulle mördas av en fru eller flickvän, som alltså är relativt vanligt bland dito kvinnliga offer.

De flesta som forskar om partnervåld och sexuellt våld ex. säger att det är betydligt mer vanligt och utbrett än vad folk tror...dvs du känner garanterat människor som antingen blivit utsatta eller är förövare av något slag själva. Det existerar alltså inte bara hos div utsatta grupper, eller bara hos "vänster radikala" eller dylikt..
Ja, om du räknar på det så finner du att 11,8% av 80% betyder att 9,44% av samtliga mord är mord på män i nära relationer. Och 60,2% av 20% betyder att 12,04% av samtliga mord är mord på kvinnor i nära relationer. Totalt (9,44+12,04) 21,48% av alla mord sker i nära relationer. Dessa mord fördelas 44 - 56 mellan män och kvinnor. Ingen enorm skillnad, men rapporten fokuserar endast på de kvinnor som blir mördade. Varför? Könet på förövarna redovisas inte i rapporten, men med tanke på testosteronhalt är det rimligt att anta att män dominerar bland förövarna. I hederskulturer är det dock mycket vanligt att kvinnor åtminstone hjälper till vid hedersmord. Det är en angelägenhet inte bara för familjen, utan för hela klanen.

Partnervåld och sexuellt våld återfinns mycket riktigt hos alla samhällsgrupper. Men det betyder inte att det är lika vanligt hos alla samhällsgrupper. De allra flesta som döms för överfallsvåldtäkt tillhör gruppen män. Samtliga som döms för överfallsvåldtäkt tillhör gruppen människor. Mer än 90% som döms för överfallsvåldtäkt tillhör gruppen utomeuropeiska män. Av någon anledning anses det enda som är viktigt, att det huvudsakligen är män som döms för överfallsvåldtäkt. De kvinnliga förövarna är tydligen alltför ovanliga för att vara av intresse. Men män som heter Gunnar eller Bengt är också mycket ovanliga. Samma sak med dödligt våld i nära relationer. Visst händer det att förövaren arbetar som civilingenjör och lever under synnerligen ordnade förhållanden. Men det handlar trots allt oändligt mycket oftare om socialfall, missbrukare, psykfall, etc. Och givetvis om dem som lever i hederskulturer. De flesta som kastar ut kvinnor från balkongen är män. Men hur ofta heter de männen Johan eller Oscar? Och hur ofta heter kvinnorna Johanna eller Ingrid? Eller så kan man blanda bort korten och säga att: "Balkongflygningar förekommer i alla förorter i hela Sverige, så det vore fel att peka ut just Järvafältet."

Om man blundar för hur verkligheten ser ut så är man en del av problemet, inte en del av lösningen. Att klamra sig fast vid mantrat att det förekommer på alla nivåer i samhället hjälper inte. Man måste fokusera på där problemen faktiskt finns. Som jag tidigare nämnt här i tråden så är jag personligen bekant med ordföranden för den lokala kvinnojouren. Jag har alltså information från källan angående vilka typer av kvinnor det är som får hjälp där. De kommer inte från välordnade hem och de kommer allt mer sällan från hem där man talar svenska.
Citera
2024-11-29, 11:46
Medlem
Citat:
Ja, om du räknar på det så finner du att 11,8% av 80% betyder att 9,44% av samtliga mord är mord på män i nära relationer. Och 60,2% av 20% betyder att 12,04% av samtliga mord är mord på kvinnor i nära relationer. Totalt (9,44+12,04) 21,48% av alla mord sker i nära relationer. Dessa mord fördelas 44 - 56 mellan män och kvinnor. Ingen enorm skillnad, men rapporten fokuserar endast på de kvinnor som blir mördade. Varför? Könet på förövarna redovisas inte i rapporten, men med tanke på testosteronhalt är det rimligt att anta att män dominerar bland förövarna. I hederskulturer är det dock mycket vanligt att kvinnor åtminstone hjälper till vid hedersmord. Det är en angelägenhet inte bara för familjen, utan för hela klanen.

Partnervåld och sexuellt våld återfinns mycket riktigt hos alla samhällsgrupper. Men det betyder inte att det är lika vanligt hos alla samhällsgrupper. De allra flesta som döms för överfallsvåldtäkt tillhör gruppen män. Samtliga som döms för överfallsvåldtäkt tillhör gruppen människor. Mer än 90% som döms för överfallsvåldtäkt tillhör gruppen utomeuropeiska män. Av någon anledning anses det enda som är viktigt, att det huvudsakligen är män som döms för överfallsvåldtäkt. De kvinnliga förövarna är tydligen alltför ovanliga för att vara av intresse. Men män som heter Gunnar eller Bengt är också mycket ovanliga. Samma sak med dödligt våld i nära relationer. Visst händer det att förövaren arbetar som civilingenjör och lever under synnerligen ordnade förhållanden. Men det handlar trots allt oändligt mycket oftare om socialfall, missbrukare, psykfall, etc. Och givetvis om dem som lever i hederskulturer. De flesta som kastar ut kvinnor från balkongen är män. Men hur ofta heter de männen Johan eller Oscar? Och hur ofta heter kvinnorna Johanna eller Ingrid? Eller så kan man blanda bort korten och säga att: "Balkongflygningar förekommer i alla förorter i hela Sverige, så det vore fel att peka ut just Järvafältet."

Om man blundar för hur verkligheten ser ut så är man en del av problemet, inte en del av lösningen. Att klamra sig fast vid mantrat att det förekommer på alla nivåer i samhället hjälper inte. Man måste fokusera på där problemen faktiskt finns. Som jag tidigare nämnt här i tråden så är jag personligen bekant med ordföranden för den lokala kvinnojouren. Jag har alltså information från källan angående vilka typer av kvinnor det är som får hjälp där. De kommer inte från välordnade hem och de kommer allt mer sällan från hem där man talar svenska.

Därför att det denna rapport just tar upp är femicides, som alltså som begrepp idag står för när kvinnor
mördas för att de just är kvinnor (och vill, uttrycker, agerar på ett sätt som om hon varit man varit helt ok). Den tar inte upp motsvarigheten för män, högst troligt för att det fenomenet är betydligt mindre förekommande i världen. När män mördas av nära anhöriga så handlar det inte om deras könstillhörighet, att någon tycker de har rätt äga och kontrollera honom , utan om saker som homosexualitet, pengar, familjebråk eller dylikt och inte om att de är betraktade och behandlade som mindre värda varor, mitt val av uttryck.
Så du kan inte jämföra de 140 kvinnorna per dag med de 110 för du vet inte vad morden på de 110 handlar om, eftersom rapporten avhandlar just kvinnor.
Om studien skulle handla om HBTQI frågor, så skulle du däremot högst troligt få större siffror på mord av män än dito kvinnor eftersom av nån anledning det uppfattas som mer normbrytande och hotfullt att en man är homosexuell än en kvinna globalt sett. Kvinnors sexualitet ignoreras och körs över i regel.

Tillhör du samhällsgrupper med pengar och stort socialt kontaktnät, vilket oftare svenskar har än invandrare i Sverige ex. så har du betydligt mindre behov av att söka upp kvinnojourer, eftersom du kan fly via att ta in på hotell utomlands eller bo hos en kompis och som svensk lever du heller inte under hederskultur.
Och högst troligt så hamnar våld av detta slaget i medel- överklass betydligt mer sällan hos polis än våld i mer utsatta grupper.

Och som bevis för att sexuellt våld just är betydligt mer "normalt" än vad människor tror kan du ju ta fallet med Gisèle, den franska kvinnan som alltså blev våldtagen av minst 80 män från en liten by i Frankrike, män av alla de sorter, åldrar och samhällsklasser. Fanns tom poliser med.
är det en slump tror du att 80 män från en litet samhälle , tyckte att det är fine! ha sex med en ovetande kvinna som sover? eller är det ett väldigt starkt tecken på att där finns ett underliggande kvinnoförakt i samhället.
Som tom dessa män själva uttrycker utan att ens verka fatta vad det är de egentligen säger...
De fick "lov" av den äkta mannen....och alla "vet" ju att kvinnor ägs av sina män, alltså var det ok ha sex med henne, eftersom hon inte är en egen person/ människa utan en ägodel till en man.
Senast redigerad av Merapi 2024-11-29 kl. 12:22.
Citera
2024-11-29, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ok. Så att stoppa in kuken i en sovande kvinna är inte lika mycket våldtäkt som att brotta ner någon och göra det?

Kan du ge allvarsgraden på en skala? ..uppenbarligen så är en örfil inte lika mycket misshandel som ett knytnävsslag enligt dig?
Jag vet inte var du fick tanken om att våldtäkt på en sovande person inte skulle vara lika mycket våldtäkt som en vaken person. Det var ingenting jag skrev.

Precis, en örfil är inte en lika allvarlig grad av misshandel som att puckla på någon med knytnävsslag, det säger sig självt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in