2024-11-26, 21:45
Moderator
Gromguttens avatar
Flyttat inlägg om Leksands kritiska situation hit: (FB) Klubbarnas ekonomi

/Mod
2024-11-26, 22:49
Medlem
Actuallysos avatar
https://www.sportbibeln.se/hockey/svt-expertens-ursakt-till-hakan-loob-efter-misstankarna/

Samma för mig, när jag flaggade för Brynäs I början av säsongen, blev ju närapå idiotförklarad Lol
2024-11-26, 23:05
Medlem
Gött med en seger mot Frölunda idag, Langhamer stabil som vanligt i målet.
2024-11-26, 23:30
Medlem
BlackQuartzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Actuallyso
https://www.sportbibeln.se/hockey/svt-expertens-ursakt-till-hakan-loob-efter-misstankarna/

Samma för mig, när jag flaggade för Brynäs I början av säsongen, blev ju närapå idiotförklarad Lol
Spännande att kalla Loob värmlänning… Måste va en stockholmare som skrivit den artikeln.

Brynäs har överraskat men kommer sjunka i tabellen. I grund och botten har de samma problem som HV och Djurgården. Hemvändarna från NHL är bara silfvertejp runt en röten förening.
2024-11-26, 23:35
Medlem
Kedoxs avatar
Där gick Tangnes till Rögle. Tur för dem.
Trodde han var på nivån att få jobb som assisterande i NHL.
2024-11-26, 23:39
Medlem
Kedoxs avatar
Undrar vad Färjestad har för tanke på målvaktssidan?
Legace har startat 7 matcher i rad och gjort det bra.
Känns tydligt att man inte vill spela Clara då han inte levererat, kanske för ung ännu.

Men då måste man ju snarast locka till sig någon ny. Att starta Max varje match kommer inte vara hållbart, dessutom är han skadebenägen.
2024-11-26, 23:50
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackQuartz
Spännande att kalla Loob värmlänning… Måste va en stockholmare som skrivit den artikeln.

Brynäs har överraskat men kommer sjunka i tabellen. I grund och botten har de samma problem som HV och Djurgården. Hemvändarna från NHL är bara silfvertejp runt en röten förening.

Sorry Jag ser inga problem. Men jag anar att det är problem för andra. Klart de kan sjunka, det blir ju svårt att bli bättre än 1a. Eller hur!? Lol. Tja, men de blir top 3 eller top 4. Minst. Sen blir det finalen.
2024-11-27, 00:33
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Actuallyso
Sorry Jag ser inga problem. Men jag anar att det är problem för andra. Klart de kan sjunka, det blir ju svårt att bli bättre än 1a. Eller hur!? Lol. Tja, men de blir top 3 eller top 4. Minst. Sen blir det finalen.

Kul för Brynäs att de går så bra! Förväntade mig dem i slutspel efter nhl-förstärkningarna. Men etta var högre än jag trodde. Men vi får se vart det landar. Tippade 6a innan säsong.
Men ni har inte slagit Färjestad än

Fint att du har världens bästa fotbollsspelare som avatar.
2024-11-27, 03:12
Medlem
Schnyggves avatar
Stör mig sjukt mycket på att alla journalister envisas att skriva nykomlingarna om Brynäs hela tiden. Det finns typ ingen klubb som varit i högsta serien längre, men ett litet avbrott. Då får man heta nykomlingarna, jag hur länge? Jaja skitsak! Fantastiskt roligt att det går så bra, även om vi inte ska segla iväg. Mycket kan hända, men ett fjortonde guld hade ju inte varit så dumt! Efter en 7 år lång kräftgång...hoppet lever!
2024-11-27, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedox
Där gick Tangnes till Rögle. Tur för dem.
Trodde han var på nivån att få jobb som assisterande i NHL.
Jag förstår inte hur Rögle ska ha råd med honom... Enlig Pyssen2 (eller vad han heter) Så betalar ju Rögle ca 21 miljoner för sina matcher i arenan vilket är ungefär det dubbla för vad Frölunda betalar i hyra för Scandinavium (400 000kr/match9).
2024-11-27, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag förstår inte hur Rögle ska ha råd med honom... Enlig Pyssen2 (eller vad han heter) Så betalar ju Rögle ca 21 miljoner för sina matcher i arenan vilket är ungefär det dubbla för vad Frölunda betalar i hyra för Scandinavium (400 000kr/match9).

Perry är det du snacka om. Har aldrig talat om hyror på arenor etc.

Sen behöver du inte oroa dig. Rögle har råd, pengar finns. Vi är liksom inte Leksand
2024-11-27, 09:32
Medlem
perry2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA

"– Rögle hyr dessa hallar (Hela anläggningen med 3 ishallar Padel Restaranger mm)365 dagar om året av Arenabolaget AB i Ängelholm till en marknadsmässig hyra samt finansierar driften. Hyra samt drift är en kostnad för föreningen om cirka 16,5 miljoner kronor, i särklass högst i Sverige, berättar Marcus. Det skall jämföras med det driftbidrag som för närvarande utgår från Ängelholms kommun på ca 4,1 Mkr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in