2024-11-13, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loreia
Han är allmänläkare, inte gynekolog

Som gärna tar sig uppdrag att kolla i kvinnors fittor ja. Läkaren i Norge som våldtagit 80 kvinnor eller dylikt är ju inte heller gynekolog.
Citera
2024-11-13, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Som gärna tar sig uppdrag att kolla i kvinnors fittor ja. Läkaren i Norge som våldtagit 80 kvinnor eller dylikt är ju inte heller gynekolog.

Grundläggande gynekologisk undersökning och viss provtagning ingår i en allmänläkares arbetsuppgifter. Anser du att det endast ska anställas kvinnliga allmänläkare?
Är det i så fall ok att de utför urologiska eller rektala undersökningar på män?
Citera
2024-11-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av northrunner
Grundläggande gynekologisk undersökning och viss provtagning ingår i en allmänläkares arbetsuppgifter. Anser du att det endast ska anställas kvinnliga allmänläkare?
Är det i så fall ok att de utför urologiska eller rektala undersökningar på män?

Män ska inte rota i kvinnors fittor på arbetstid.. Punkt.
Citera
2024-11-13, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Hur vet du att Khaled är troende? Om det är haram bland troende att se kvinnor utan kläder hur kan då Khaled vara både gynekolog och troende? Det går inte ihop.
Du svarar på din egen fråga..

Det går inte ihop, än i annat fall att Khaled ser sina patienter (icke muslimer) som infidels, i vilket fall Khaled enligt sin tro, har rätt att ta sig friheter som i många fall är mer än gränsöverskridande.

Hur kan du inte greppa dessa enkla fakta och komma fram till en nykter konklusion?
Citera
2024-11-13, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
En gång för längesen var jag hos en gynekolog, privat, som såg ut som en Khaled. Mottagning nära min bostad, därför. Han hade med en kvinnlig sköterska som lugnande höll handen. Det har aldrig de svenska haft.
Bästa tandläkaren ganska nyligen, hette Muhammed Muhammed.
Att du haft en god upplevelse med någon som eventuellt var muslim betyder inte att folk ska göra en riskbedömning, ignorera hur man känner och göra saker man är obekväma med, oavsett om det handlar om religion eller kön. Gynekologiska undersökningar är knepiga i bästa fall, rent ut av traumatiska i värsta.
Citera
2024-11-13, 17:46
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Introkonvex
Du svarar på din egen fråga..

Det går inte ihop, än i annat fall att Khaled ser sina patienter (icke muslimer) som infidels, i vilket fall Khaled enligt sin tro, har rätt att ta sig friheter som i många fall är mer än gränsöverskridande.

Hur kan du inte greppa dessa enkla fakta och komma fram till en nykter konklusion?
Hur vet du att Khaled är troende?
Citera
2024-11-13, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Hur vet du att Khaled är troende?
För att TS berättar att hon har sökt upp honom på nätet. Sluta greppa efter halmstrån
Citera
2024-11-13, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Jag vet inte vilken erfarenhet du har av vårdcentraler i sverige men jag har varit på minst 200 som säljare av medicintekniska produkter och devises. Inne på vårdcentralen har jag stött på noll gynrum
som du beskriver. Däremot har flera vårdcentraler mödravård och ungdomsmottagning där barnmorskor
jobbar. Inte läkare.

Min bättre hälft jobbar som doktor där och har för mig att det nämnts att stolen inte är den modernaste varianten och gynrummet kan mer kallas för skrubb, med gynstol (utan ultraljudsmöjlighet), lampa, bladderscan och en brits för kateterinsättning. Gynstolen kanske de fått till skänks eller så har den stått där sedan 1970, vad vet jag, men det är väl bra att de slipper låta barnmorskor avgöra om det ser ut som en tumör, det är väl ändå det friska som barnmorskornas specialitet, eller att läkaren måste försöka få en inblick i underlivet när patienten ligger på en plan brits utan en lampa att kunna rikta in i underlivet? 🤔

Du får komma till Holmsund och kika ifall du misstror hur "high tech" vi har det här i vår håla.
Senast redigerad av Florman 2024-11-13 kl. 22:07.
Citera
2024-11-13, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBenes
Så du menar att du hoppade upp i en gynstol inför en allmänläkare?
Det låter ju helt jäkla absurt

Jajamänsan, hon såg en blödande tumör, varför var det absurt? Fick remiss till gyn efter det. Min partner är allmänläkare och nog fan gräver de i underliv och bak på folk ibland. Man blir sjuk där också vet du, inte fan skickas man till en proktolog eller gynekolog utan att de snabbt checkar av att det först tycks finnas ett allvarligt problem på nämnda ställen.
Citera
2024-12-02, 05:17
Medlem
-GGs avatar
TS, du gör helt rätt. En gynekolog ska kännas tryggt, och araber är på förhand en för stor risk för att låta de hålla på med ditt underliv.
Dessutom är de sämre på att kommunicera och förstå olika saker relaterat till gynekologiska problem ur en kulturell synvinkel.
Det ger en äcklig känsla direkt att höra om en arabisk gynekolog, ännu värre att få en tid bokad hos en.

Det skulle aldrig falla mig in att gå till en neger eller arab inom medicin så länge jag var vid medvetande.

Jag tror inte ens att de svenskor som skriker sig hesa om "mångkultur" vill gå till en gynekolog som heter Khaled.
Senast redigerad av -GG 2024-12-02 kl. 05:19.
Citera
2024-12-02, 06:00
Medlem
-GGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Jag ber om en kvinna.
Nej då måste chefen för vårdcentralen bestämma detta så jag får ingen tid.
Men säger jag
Om en muslimsk kvinna ringer till ch ber om en tid så får hon ju en kvinna utan snack men jag som inte är muslim måste få godkännande av chefen för vårdcentralen för att få en kvinnlig läkare.
Ja det är ju så det är tyvärr får jag till svar.

Det är vansinne, att i ena vård-fallet erkänna tryggheten i olika önskemål oavsett vad de baseras på (tro, i detta fall), men i det andra ska man acceptera vad som helst eftersom svenskar inte kan/får ha önskemål/krav utifrån att de är svenskar. Så här håller man på inom varenda område, och tar således ifrån svenskar sin mänsklighet medan de som ingår i "mångkulturen" maniskt måste tillgodoses och respekteras.

Det är vidrigt.
Citera
2024-12-02, 06:08
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinklip
Jag har fått några åkommor i den undre regionen.
Nu fick jag tid till vårdcentralen i morgon.
En allmän läkare vid namn Khaled.
Det känns inget bra.
Bara namnet säger mig att han har en gömd agenda.
Vad ska jag göra?
Avboka och kräva en kvinna??

Ta med en väninna på undersökningen. . Så håller Khaled fingrarna i styr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in