2024-11-27, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag tror försvarslinjerna börjar slängas fram nu.

"Äsch, det var inte så farligt - bara bli kallad pedofil inför hela Sverige, det har nog alla glömt... hur skulle vi kunna utpressa på det med 500 gäddor?"

Vi lär få se dom små dumplingarna komma med en massa ursäkter, gissningsvis dirigerat från sektlederskan.

ETA: såg på Twitter att SVT kontaktat Sara om medborgargarden?

https://x.com/ScarlettBrocker/status/1861820500688683062

Sara gråter om att det minsann handlar om barnen. Tillåt mig tvivla.

Haha, vad hon tycker och tror är ju inget nytt.
Faktum är ju att de arbetar på ett sätt som kan definieras som medborgargarde.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Medborgargarde

Citat:
Ett medborgargarde är en frivillig vaktstyrka som tar lagen i egna händer.

Första meningen är definitionen utav medborgargarde.
De är medborgare, check
De tar lagen i egna händer, check

Det är ju hela poängen, de vill lagföra folk som inte lagen kan lagföra som de anser lagen skall kunna lagföra.

Men att hon har ett förskönat och uppblåst ego var väl inget nytt.

"Hon kan ju inte göra något fel, det är så synd om henne, men tänk på barnen!"

Ingen självreflektion alls...
Citera
2024-11-27, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Att man inte ska mörda är vi överens om.
Dumpen är långt ifrån perfekta och lär väl inte överleva så värst länge till.
Men Dumpen uppmärksammar vad barn och unga kan utsättas för.
De uppmärksammar vad gäddor kan göra.
Ja jag vet att Childhood finns men det ena behöver inte utesluta det andra.
Snart väntar nattpass på jobbet. Jag önskar er alla en fortsatt fin kväll.

Dumpen är till för att Sara och Patrik ska kunna tigga swish.
Om nånting så drar dom ett svart täcke av oseriositet, empatilöshet, lurendrejeri över organisationer som FAKTISKT jobbar för barn.

Det dom själva inte heller begriper, (om vi nu för en sekund låtsas att det är barnens bästa dom har för ögonen) vilket Sara visade i sin senaste hjärndöda tweet där hon grät över att utpressningsåtalet stjäl uppmärksamhet från barnen. Är att det är dom själva som stjäl uppmärksamheten från barnen.
I vilken annan organisation som helst där man ser något liknande hända, ser man DIREKT hur VDn eller liknande skjuter ut sig själva med motiveringen att "det har blivit för mycket fokus på mig som person istället för de vi försöker uträtta". Nu senast VDn för northvolt.

Tror du vi kommer få se SoP skjuta ut sig? Nej knappast för dom bryr sig inte om de påstådda målet, dvs. barn. Dom bryr sig om att göda sina egna narcissistiska egon och att tjäna pengar.
Dessutom gissar jag att dom är livrädda för att släppa kontrollen för vem vet då vilka mer oegentligheter som läcker ut.
Senast redigerad av KanelbulleKungen 2024-11-27 kl. 19:30.
Citera
2024-11-27, 20:20
Avslutad
Här är en sak jag inte begriper: Varför ska man få alla gäddor sparkade från sina jobb? Visst om dom jobbar med barn/ungdommar. Men allt annat? Är det verkligen bättre att dom går arbetslösa hela sina liv och blir beroende av bidrag och tar våra skattepengar istället för att bidra?

En pedofil som betalar skatt är bättre än en pedofil som inte betalar skatt, sålänge dom inte är i närheten av barn? Inte som att dom kommer sluta vara pedofiler för att dom blir av med sina jobb.
Senast redigerad av RyudoMelfice 2024-11-27 kl. 20:28.
Citera
2024-11-27, 20:28
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RyudoMelfice
Här är en sak jag inte begriper: Varför ska man få alla gäddor sparkade från sina jobb? Visst om dom jobbar med barn/ungdommar. Men allt annat? Är det verkligen bättre att dom går arbetslösa hela sina liv och blir beroende av bidrag och tar våra skattepengar istället för att bidra?

En pedofil som betalar skatt är bättre än en pedofil som inte betalar skatt? Inte som att dom kommer sluta vara pedofiler för att dom blir av med sina jobb.
Jag hade inte velat ha kollegan kvar ifall det framkommit att han var pedofil. Då hade han hellre kunnat få söka nåt annat jobb. Med lägre betalt, ett sånt där skitjobb ingen vill ha med dåliga avtal. Där folk bara jobbar ett tag och sen byter upp sig.

Nu har Dumpen lagt ut ett instagraminlägg. Varför skulle det vara dåligt att vara med i SVT? Gör ju bara reklam för Dumpen så förstår inte riktigt?
Citera
2024-11-27, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lillprinsessan
Jag hade inte velat ha kollegan kvar ifall det framkommit att han var pedofil. Då hade han hellre kunnat få söka nåt annat jobb. Med lägre betalt, ett sånt där skitjobb ingen vill ha med dåliga avtal. Där folk bara jobbar ett tag och sen byter upp sig.

Nu har Dumpen lagt ut ett instagraminlägg. Varför skulle det vara dåligt att vara med i SVT? Gör ju bara reklam för Dumpen så förstår inte riktigt?

Visst, jag köper det. Tycker bara det är kasst att vi ska få 10.000 vita män (dom kommer säkert upp i någon sådan siffra en dag) som är skattebetalare som istället går på socbidrag resten av livet och blir ännu mer parasiter av samhället än dom redan är.

Jag menar egentligen, vad gör man för nytta här? Inga barn räddas. Pedofilerna kommer bara vara "smartare" nästa gång efter de hängts ut, de kommer aldrig sluta med sina sjuka begär ändå. Enda sättet barn faktiskt räddas är om pedofilerna/gäddorna blir inlåsta i fängelse. Därför borde Polisen sköta ett sånt här arbete, inte dumpen.
Senast redigerad av RyudoMelfice 2024-11-27 kl. 20:36.
Citera
2024-11-27, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Lol, för Dumpen kollar chatloggar innan de hänger ut folk. Du visste att det där var nonsens innan du klickade på "Skicka", så varför ens skriva det? Sluta hitta på. När man lägger upp svar som man själv ser stora logiska brister i så är man inte ute efter fakta. Det är bara kokande känslor som styr. Hela upplägget är helt orättssäkert. Och om det är Pelles fru som bor ihop med honom som är vansinnig för att han vill skilja sig och vill ha vårdnaden om barnen så kan hon även komma åt sånt. Och Pelle själv kan lätt anklagas för att ha skickat sina inlägg via en billig tfn som han kastat i sjön osv osv osv osv. Det är därför rättssamhället måste pröva bevisning istället för att vråla hämndlystet som en grottmänniska och dra ut på lynchningståg

Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Kan du skriva något nytt någon gång? Samma maniskt upprapade hat med gissningar och ogrundade påståenden hela tiden är så tröttsamt.

Gäller det dig också?
Citera
2024-11-27, 21:03
Medlem

Jag är en av dem som öppnat mig och intervjuats av SVT, besvikelsen var total när det lades ner. Sara var djupt besviken då hon uppmanade oss som varit utsatta att delta i SVT:s planerade dokumentär som lades ner. Så Sara har rätt i det hon säger, en upprättelse för oss som vågade öppna sig och som de sedan bara struntade i.
Jag vet inte hur man gör för att få den man citerar som en egen grå ruta så det får bli så här tills jag vet hur man gör
Citera
2024-11-27, 21:08
Medlem
Semperexians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nintyeight

Jag är en av dem som öppnat mig och intervjuats av SVT, besvikelsen var total när det lades ner. Sara var djupt besviken då hon uppmanade oss som varit utsatta att delta i SVT:s planerade dokumentär som lades ner. Så Sara har rätt i det hon säger, en upprättelse för oss som vågade öppna sig och som de sedan bara struntade i.
Jag vet inte hur man gör för att få den man citerar som en egen grå ruta så det får bli så här tills jag vet hur man gör

Klicka på citeraknappen till höger, den till vänster med plustecken funkar inte
Citera
2024-11-27, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Klicka på citeraknappen till höger, den till vänster med plustecken funkar inte

Jag gjorde det för det var så jag uppfattade att det skulle fungera men det gör det inte. Jag vet inte om jag saknar någon inställning eller nåt.
Såg nu att det funkade denna gången när jag förhandsgranskade inlägget. Tack
Citera
2024-11-27, 21:30
Medlem
Citat:

En pedofil som betalar skatt är bättre än en pedofil som inte betalar skatt, sålänge dom inte är i närheten av barn? Inte som att dom kommer sluta vara pedofiler för att dom blir av med sina jobb.
Det ingår för mobben i Dumpen att förstöra allt för gäddorna. Även att kontakta alla grannar och facebook vänner till gäddorna, det är allt detta som gör att jag inte tycker att Dumpen håller i längden. Det betyder absolut inte att jag sympatiserar med gäddorna. Absolut inte. Men det här är ohållbart i längden att köra på som Dumpen gör.
Citera
2024-11-27, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tortelli
Det ingår för mobben i Dumpen att förstöra allt för gäddorna. Även att kontakta alla grannar och facebook vänner till gäddorna, det är allt detta som gör att jag inte tycker att Dumpen håller i längden. Det betyder absolut inte att jag sympatiserar med gäddorna. Absolut inte. Men det här är ohållbart i längden att köra på som Dumpen gör.

Jag håller med, känns som hela denna grejen är fel och kontraproduktiv i det stora hela.
Senast redigerad av RyudoMelfice 2024-11-27 kl. 21:43.
Citera
2024-11-27, 22:25
Medlem
Lillprinsessans avatar
Citat:
Visst, jag köper det. Tycker bara det är kasst att vi ska få 10.000 vita män (dom kommer säkert upp i någon sådan siffra en dag) som är skattebetalare som istället går på socbidrag resten av livet och blir ännu mer parasiter av samhället än dom redan är.

Jag menar egentligen, vad gör man för nytta här? Inga barn räddas. Pedofilerna kommer bara vara "smartare" nästa gång efter de hängts ut, de kommer aldrig sluta med sina sjuka begär ändå. Enda sättet barn faktiskt räddas är om pedofilerna/gäddorna blir inlåsta i fängelse. Därför borde Polisen sköta ett sånt här arbete, inte dumpen.
Gäddorna får ju konsekvenser efter att ha blivit uthängda. Vänner, familj, osv. Vi vet allihopa att polisen aldrig skulle göra ett sånt här arbete.
Jobbar inte dumpen lite politiskt också? Att ändra lagarna så att de kan få straff-konsekvenser av att bli tagna också, oftare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in