Citat:
Ursprungligen postat av
Brooz
Lessler, den högt ansedda, må slå mig på käften om jag har missuppfattat någonting, men – som jag har uppfattat det:
Det är inte straffbart att "prata skit med Dumpen", då det inte finns någon minderårig i andra ändan av ledningen. Det är inte ens straffbart att söka sig till ett möte, då det inte finns något "offer" att möta... "Olämpliga konversationer" i vissa fall, ja, speciellt om "gäddan" till vardags har att umgås med eller rentav är överordnad minderåriga i sin yrkesutövning. Att hänga ut någon i den situationen syftar enbart till att trigga "swishfingrarna" hos förnedringsberoende dumplingar – till ingen nytta för "saken" men till pekuniär nytta för Dumpen-grundarna...
Dumpen-grundarna må ha sprungit i "psykologiska trappor" aldrig så mycket (med den respektabla kulmage som Patrik visar upp i vissa foton, har han nog inte sprungit så mycket...), men det finns dock anledningar till att, för att få tillgång till högre utbildningar, det krävs godkännande från lägre nivåer – då det annars inte kan antas, att eleven kan tillgodogöra sig utbildningen.
I en annan tråd, "Skvaller om höjdhopparen Patrik Sjöberg", vilken huvudsakligen har till uppgift att "prata skit om Patrik", rapporterades det, att Patrik offentligen hade annonserat avsikten att studera Naturvetenskap... I akt och mening därav, var han alltså tvungen att först fullfölja en grundskoleutbildning och han anslöt sig verkligen till någon privatskola i den avsikten. En "kursare" meddelade dock, att Patrik hoppade av, redan efter den första tentan. Den kan inte ha varit så "lyckad"...
Vad Sara har för utbildning vet jag inte – men – ehuru hon förefaller vara mera "gatsmart" än Patrik, tyder ingenting på att hon har någon högre utbildning.
Dessa två skall alltså - med dumplingarnas benägna påhejande i deras iver att beskåda förnedring – bedöma, i vilket psykologiskt skick "gäddorna" befinner sig vid uthängningstillfället.. Att dumpengrundarnas pekuniära intressen står i högsätet vid dessa tillfällen, därom kan väl knappast råda något tvivel numera? Man har helt enkelt hänvisat "gäddorna" till Impulskollen, vilka inte har några kvalificerade, psykologiska resurser, varigenom Dumpen-grundarna helt automatiskt har fått en ohemult – med tanke på deras insats – tilltagen "payback"...
Eller hur?
Olämpliga konversationer i vissa fall?
Har du läst någon chattlogg som kan anses lämplig?
Det är ändå barn gäddan tror sig skriva till och inte en vuxen och då är loggarna allt annat än lämplig
Sen att det inte är olagligt är just det stora problemet, det är det dumpen försöker förändra
Huruvida Sara och Patrik kuggat på en tenta eller hoppat av någon utbildning tycker jag är helt irrelevant