2024-11-27, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Jag förstod precis
Det är väll klart att man kommer med försvar om man har något men gäddornas handlingar går aldrig att försvara så det är lika bra att dom accepterar att dom blivit avslöjade och lever med konsekvenserna

Sen är det Klart dom kan försöka vända sig till en annan tidning om dom tror att dom kan bättre komma till tals där och få upprättelse, det är inget som hindrar dom

Om jag blir konfronterad av en tidning om något jag skrivit så är det klart att jag ser till att bemöta det och försöker ge min bild av det hela, det är en självklarhet
Sen har jag väldigt svårt att tro att jag skulle skriva något som jag sedan inte skulle kunna stå för

Har du någonsin tänkt att den sk gäddan undrat vad det är för skumt som ligger bakom från vuxen till minderårig genom byte av app?
Självklart gädda som inte skickat vare
sig kukbilder lr annat.
Antagligen över din förmåga att tänka
Citera
2024-11-27, 08:05
Medlem
Har en juridisk fråga avseende dumpen, som kanske någon kan besvara?

Själva publiceringen går ju under utgivningsbeviset i tryckfrihetsförordningen. Även om det är ganska uppenbart att utgivningsbeviset används som ett kryphål för att kunna hänga ut gäddor med namn och bild, så är det nog ingen som ifrågasätter dess laglighet. Lexbase med flera använder ju samma kryphål. Däremot så undrar jag över kontakten med gäddornas arbete och familj.

Ur brottsbalken, kring förtal:
"Den som utpekar någon såsom brottslig eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter."

I flera klipp framgår det ganska tydligt att de avser att kontakta gäddans familj och upplysa denna om gäddans beteende/brott. Kommer de runt detta också, genom "arbetet" som journalist/utgivningsbevis? Kan de hävda att de kontaktar familjen i syfte att försöka få till en intervju? Det låter ju rimligt, men samtidigt framgår det ganska tydligt i filmerna att de har för avsikt att kontakta familjen just för att sprida information om gäddan. Utgivningsbeviset/arbete som journalist är väl inte ett automatiskt skydd mot att dömas för förtal? När de dessutom filmar sitt uppsåt och publicerar detta, så ter det sig märkligt att detta är lagligt.

Vore intressant att höra någons juridiska expertkunskap på området. Observera att jag inte är gädda, och jag är inte heller dumpenmotståndare, även om jag anser att de rör sig lite väl mycket i gråzonen. Det bästa hade varit om polisen fick brottsprovocera fram vissa brott, och då kanske främst brott mot barn.
Citera
2024-11-27, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brooz
Lessler, den högt ansedda, må slå mig på käften om jag har missuppfattat någonting, men – som jag har uppfattat det:

Det är inte straffbart att "prata skit med Dumpen", då det inte finns någon minderårig i andra ändan av ledningen. Det är inte ens straffbart att söka sig till ett möte, då det inte finns något "offer" att möta... "Olämpliga konversationer" i vissa fall, ja, speciellt om "gäddan" till vardags har att umgås med eller rentav är överordnad minderåriga i sin yrkesutövning. Att hänga ut någon i den situationen syftar enbart till att trigga "swishfingrarna" hos förnedringsberoende dumplingar – till ingen nytta för "saken" men till pekuniär nytta för Dumpen-grundarna...

Dumpen-grundarna må ha sprungit i "psykologiska trappor" aldrig så mycket (med den respektabla kulmage som Patrik visar upp i vissa foton, har han nog inte sprungit så mycket...), men det finns dock anledningar till att, för att få tillgång till högre utbildningar, det krävs godkännande från lägre nivåer – då det annars inte kan antas, att eleven kan tillgodogöra sig utbildningen.

I en annan tråd, "Skvaller om höjdhopparen Patrik Sjöberg", vilken huvudsakligen har till uppgift att "prata skit om Patrik", rapporterades det, att Patrik offentligen hade annonserat avsikten att studera Naturvetenskap... I akt och mening därav, var han alltså tvungen att först fullfölja en grundskoleutbildning och han anslöt sig verkligen till någon privatskola i den avsikten. En "kursare" meddelade dock, att Patrik hoppade av, redan efter den första tentan. Den kan inte ha varit så "lyckad"...

Vad Sara har för utbildning vet jag inte – men – ehuru hon förefaller vara mera "gatsmart" än Patrik, tyder ingenting på att hon har någon högre utbildning.

Dessa två skall alltså - med dumplingarnas benägna påhejande i deras iver att beskåda förnedring – bedöma, i vilket psykologiskt skick "gäddorna" befinner sig vid uthängningstillfället.. Att dumpengrundarnas pekuniära intressen står i högsätet vid dessa tillfällen, därom kan väl knappast råda något tvivel numera? Man har helt enkelt hänvisat "gäddorna" till Impulskollen, vilka inte har några kvalificerade, psykologiska resurser, varigenom Dumpen-grundarna helt automatiskt har fått en ohemult – med tanke på deras insats – tilltagen "payback"...

Eller hur?

Olämpliga konversationer i vissa fall?
Har du läst någon chattlogg som kan anses lämplig?
Det är ändå barn gäddan tror sig skriva till och inte en vuxen och då är loggarna allt annat än lämplig

Sen att det inte är olagligt är just det stora problemet, det är det dumpen försöker förändra

Huruvida Sara och Patrik kuggat på en tenta eller hoppat av någon utbildning tycker jag är helt irrelevant
Citera
2024-11-27, 08:15
Medlem
Citat:
Det är ändå barn gäddan tror sig skriva till och inte en vuxen och då är loggarna allt annat än lämplig

Sen att det inte är olagligt är just det stora problemet, det är det dumpen försöker förändra

Huruvida Sara och Patrik kuggat på en tenta eller hoppat av någon utbildning tycker jag är helt irrelevant
Hade du varit nöjd med att bilmek, sotare eller eller taxichaffis uttalade sig om din psykiska hälsa, och det i full offentlighet.
Självklart har kvalifikationer med saken att göra!!!
Citera
2024-11-27, 08:27
Avslutad
Citat:
[...]

Det var sedan länge noterat... att du inte tillmäter utbildning någon betydelse.
Senast redigerad av Brooz 2024-11-27 kl. 09:08. Anledning: Komplettering efter "prematurt skickande...
Citera
2024-11-27, 08:38
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Man trivs bäst med likasinnade.

Vilket förklarar det kriminella upplägget med hela företagsverksamheten.
Citera
2024-11-27, 08:41
Avslutad
Citat:
Har du läst någon chattlogg som kan anses lämplig? [...]

Har du? Jag har bara läst en eller två loggar – i början av den här tråden (vilket jag har redovisat tidigare). Då var "fiskaren" påtagligt "drivande". Är det fortfarande så?
Citera
2024-11-27, 09:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:

Det verkar vara många som inte läser chattloggarna och tittar inte heller på kukbilderna.
Man kanske bör göra det innan man bildar sig en uppfattning.
Citera
2024-11-27, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Har du någonsin tänkt att den sk gäddan undrat vad det är för skumt som ligger bakom från vuxen till minderårig genom byte av app?
Självklart gädda som inte skickat vare
sig kukbilder lr annat.
Antagligen över din förmåga att tänka

Oavsett om gäddan skickat kukbilder eller ej så är de olämpligt att snacka sex med (vad man tror är) barn
Det är int så att dumpen konfronterar personer som enbart snackar om blommor och bin
Citera
2024-11-27, 09:37
Avslutad
Citat:
Det verkar vara många som inte läser chattloggarna och tittar inte heller på kukbilderna.

Det vore ju som att köra ett avsnitt av "Det lilla huset på prärien" "på oändlig repeat" – så länge som "fiskarna" är "drivande" i konversationerna – att döma av kommentarerna i den(na) här(a) tråden...
Citera
2024-11-27, 09:51
Medlem
Citat:
I mitt fall, i min kritik, är det helt irrelevant. Det skulle inte ha skrivits, och inte skickats. Handlar inte om det.
Citera
2024-11-27, 09:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Hade du varit nöjd med att bilmek, sotare eller eller taxichaffis uttalade sig om din psykiska hälsa, och det i full offentlighet.
Självklart har kvalifikationer med saken att göra!!!

Nja – huvudsaken är väl "vad Sara har sagt"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in