2024-11-26, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ni är dåliga på att göra jämförelser.
Vad har Hitler med detta att göra?
De som vill hänga ut prostituerade kan väl göra det. Bara att sätta i gång.
Dumpen handlar om gäddor som söker barn och unga i sexuellt syfte.
Övergrepp och utnyttjande av barn och unga är något som många finner upprörande.
Det kan man aldrig komma ifrån.
Gäddan trodde han skulle träffa ett barn/ung för sex. Inte för att dricka kaffe eller bli kompisar.
Vi är många som tycker det är mycket illa.

Förstod du verkligen inte Hitler-parallellen eller spelar du bara dum?
Alla är nog ganska överens om att övergrepp mot barn är upprörande, hör o häpna.
Den springande punkten i sammanhanget är att bara för att någon begår ett brott ger det inte dig rätten att begå ett brott.
Eller som Bodström pedagogiskt försökte förklara för skolpojken Putte, bara för att någon snor din cykel ger det inte dig rätten att sno någon annans cykel.

Det Dumpen och dumplingar förespråkar är alltså nån sorts primal huggabugga stenålders öga för öga logik med twisten att den du utkräver ett öga ifrån (gäddan) i majoriteten av fallen inte har tagit ett öga från dig.(blivit dömd för/begått ett brott)

Jag tycker det är väldigt illa att några skojare lyckats få in en kvarts miljon människor i nån form av mass-psykos där man värdesätter livet av några påhittade Mållgan-barn över riktiga barn, bara så dom ska kunna tigga swish.
Men tycker jag vi ska ta lagen i egna händer o låsa in dom på Säter utan en rättvis rättegång för de? Absolut inte.
Citera
2024-11-26, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
"försvara sig mot anklagelserna utan döms till döden."

Haha vad yrar du om?
Dumpen konfronterar gäddan och visar upp vad denne gjort. De har ju möjlighet att "försvara" sig vid konfrontationen, men det går ju inte att snacka bort fakta vilket de inser. ( ja kanske inte du då.)
Gjort är gjort å vi andra får vetskap att den där jäveln ska inte vara i närheten av mina barn.

Om jag sköt dig i benet sen erbjöd dig vård istället för att du sks ringa ambulans hade du 1) velat ha den vården? 2) Tänkt att jag kommer ge dig den absolut bästa vård jag kan utifrån min förmåga?
Citera
2024-11-26, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KanelbulleKungen
Om jag sköt dig i benet sen erbjöd dig vård istället för att du sks ringa ambulans hade du 1) velat ha den vården? 2) Tänkt att jag kommer ge dig den absolut bästa vård jag kan utifrån min förmåga?

Dålig jämförelse

Dumpen erbjudet ingen vård men däremot hänvisar dom till vård
Både privat och offentlig

Inte konstigare än att jag rekommenderar en kollega företag X eller Y för ett problem som hen uttrycker sig ha på jobbet
Citera
2024-11-26, 20:20
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Förstod du verkligen inte Hitler-parallellen eller spelar du bara dum?
Alla är nog ganska överens om att övergrepp mot barn är upprörande, hör o häpna.
Den springande punkten i sammanhanget är att bara för att någon begår ett brott ger det inte dig rätten att begå ett brott.
Eller som Bodström pedagogiskt försökte förklara för skolpojken Putte, bara för att någon snor din cykel ger det inte dig rätten att sno någon annans cykel.

Det Dumpen och dumplingar förespråkar är alltså nån sorts primal huggabugga stenålders öga för öga logik med twisten att den du utkräver ett öga ifrån (gäddan) i majoriteten av fallen inte har tagit ett öga från dig.(blivit dömd för/begått ett brott)

Jag tycker det är väldigt illa att några skojare lyckats få in en kvarts miljon människor i nån form av mass-psykos där man värdesätter livet av några påhittade Mållgan-barn över riktiga barn, bara så dom ska kunna tigga swish.
Men tycker jag vi ska ta lagen i egna händer o låsa in dom på Säter utan en rättvis rättegång för de? Absolut inte.
Hur kan du jämföra skolPutte med gäddorna?
Bara för att någon snor Puttes cykel så ger det inte Putte rätten att sno någon annans cykel.
Helt rätt.
Dumpen har inte sökt barn och unga i sexuellt syfte.
De hänger bara ut gäddor som har gjort detta.
För att visa vad gäddorna gör.
Sen är det upp till betraktaren att bli upprörd eller inte.
Jag förstår inte hur ni kan bli så upprörda över att det kommer in pengar till Dumpen.
Vad gör det om det t.ex skulle ha kommit in några miljoner?
Vem tar skada av det?
Nu väntar nattpass på jobbet.
Önskar alla en fortsatt fin kväll.
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-11-26 kl. 20:23.
Citera
2024-11-26, 20:31
Medlem
trueforgoods avatar
Jag är tämligen övertygad om att många av dumplingarna själva är gäddor, då det är ett klassiskt Kapten Klänning-fenomen. Jag är emot Dumpens metoder och står för det, och jag är också helt obrydd om folk kallar mig peddokramare eller värre eftersom jag är så långt ifrån gädda man kan komma.

För mig är det ett sundhetstecken med folk som kritiserar Dumpen, medan min gäddradar blinkar neonrött gällande dom mest inbitna Dumpen-förespråkarna både på Flashback och på Facebook.
Citera
2024-11-26, 21:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Kinberg-Neger
Hur ska jag vara ratad av flator när en heterosexuell man?
I mina kretsar rör sig inga homosexuella vad jag vet, varken flator eller bögar. Jag umgås inte med löst och perverst avskrap. Men det gör du uppenbarligen.

Vad har du för ont av, om någon är homosexuell, etc?

Citat:
Håll dig till ämnet. Varför låter man så många kvinnor komma billigt undan på Dumpen? Det finns undersökningar som visar att homosexualitet är väldigt vanligt bland pedofiler och vise versa. Det har visat sig det. Det är vetenskap. [...]

Visa gärna länkar till de vetenskapliga undersökningar som du åberopar...
Citera
2024-11-26, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Jag är tämligen övertygad om att många av dumplingarna själva är gäddor, då det är ett klassiskt Kapten Klänning-fenomen. Jag är emot Dumpens metoder och står för det, och jag är också helt obrydd om folk kallar mig peddokramare eller värre eftersom jag är så långt ifrån gädda man kan komma.

För mig är det ett sundhetstecken med folk som kritiserar Dumpen, medan min gäddradar blinkar neonrött gällande dom mest inbitna Dumpen-förespråkarna både på Flashback och på Facebook.

Går man in på Dumpen och läser kommentarerna så kan man se att vissa signaturer återkommer i gädda efter gädda, år efter år. Alltid med samma floskler och överdrivna engagemang som om det vore deras egna barn eller släktingar som drabbats. Man undrar ju vad det grundar sig i. En signatur som ofta återkommer är "Johanna", de är väl 5-10 stycken totalt. Varje gång bemödar sig individen att skriva långa inlägg. Och varje gång är hon lika förvånad och "äcklad", som om varje gång är den första fast hon suttit där sedan starten. Inte utan att man undrar om hon själv inte går igång på det på nått sjukt sätt. Hon kanske drömmer om att själv utsätta barn för övergrepp. Nått är ju fel i alla fall. Här är ett av de senaste hon skrev:

"Johanna"

Klarade inte att läsa klart hela chatten usch vilken feg äcklig gubbe . vågar inte stå för det han gör hittar på en vild historia om att han är tvingad att gå nånstans men han vet inte vad han gör där . han är fullt medveten om att det är en 4 åring o sakerna han vill göra är vidriga vill kalla henne duktig hora , seriöst hur fan tänker man att det är ok att kalla nån ännu mindre ett barn . evigt tjat om att få kissa i munnen kan han inte bara gå o dricka sitt eget jäkla kiss o hålla kä…han föreslår själv att barnet mår dåligt o att hon gör det för att straffa sig själv men ser ändå fram emot att få kissa på henne o kalla duktig flicka / hora . skönt med vuxna snubbar som vill stjälpa ist för hjälpa . jag hoppas hans helt galna historia var för han har hög fallhöjd o jag hoppas han förlorar precis allt
Senast redigerad av Anna-Kinberg-Neger 2024-11-26 kl. 21:35.
Citera
2024-11-26, 21:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Semperexian
Nejnejnej, jag är inget geni och dumpen är inte ditt fel. Du har bara usel analysförmåga. Om du var mitt befäl i ett dike i ett krig och sa "alla springer dit", skulle jag göra motsatsen, för du skulle leda oss rakt in i en bomb

Alltid?
Citera
2024-11-26, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil87
Dålig jämförelse

Dumpen erbjudet ingen vård men däremot hänvisar dom till vård
Både privat och offentlig

Inte konstigare än att jag rekommenderar en kollega företag X eller Y för ett problem som hen uttrycker sig ha på jobbet

Du menar att du inte förstod jämförelsen, vilket ditt svar tyder på.
Låt oss göra det ännu simplare then.

Påståendet var:
Dumpen konfronterar gäddan och visar upp vad denne gjort. De har ju möjlighet att "försvara" sig vid konfrontationen, men det går ju inte att snacka bort fakta vilket de inser.

Oavsett vad man tycker om Dumpen måste t.o.m du vara med på att dom orsakar gäddan skada i.o.m sin publicering. Oavsett om du tycker att gäddan får skylla sig själv eller inte så är det ett faktum att publiceringen kommer få negativa konsekvenser för gäddan.

VARFÖR skulle gäddan välja att "försvara" sig i samma medium/tidning whatever du vill kalla dom. När det är dom som publicerar dom klandervärda uppgifterna från första början?

En jämförelse närmare era hjärtan.
Om Aftonbladet "hänger ut" Putte för att han har kört för fort och blivit av med körkortet. Tror du Putte är mer benägen att ge en kommentar ang. detta till Aftonbladet som precis framställt honom som klandervärd, eller är det mer troligt att han vänder sig för att kommentera det hela i Expressen?

Med andra ord. Om jag sköt dig i benet, skulle du hellre vilja få vård av mig eller nån annan?
Citera
2024-11-26, 21:37
Medlem
Citat:
Du menar att du inte förstod jämförelsen, vilket ditt svar tyder på.
Låt oss göra det ännu simplare then.

Påståendet var:
Dumpen konfronterar gäddan och visar upp vad denne gjort. De har ju möjlighet att "försvara" sig vid konfrontationen, men det går ju inte att snacka bort fakta vilket de inser.

Oavsett vad man tycker om Dumpen måste t.o.m du vara med på att dom orsakar gäddan skada i.o.m sin publicering. Oavsett om du tycker att gäddan får skylla sig själv eller inte så är det ett faktum att publiceringen kommer få negativa konsekvenser för gäddan.

VARFÖR skulle gäddan välja att "försvara" sig i samma medium/tidning whatever du vill kalla dom. När det är dom som publicerar dom klandervärda uppgifterna från första början?

En jämförelse närmare era hjärtan.
Om Aftonbladet "hänger ut" Putte för att han har kört för fort och blivit av med körkortet. Tror du Putte är mer benägen att ge en kommentar ang. detta till Aftonbladet som precis framställt honom som klandervärd, eller är det mer troligt att han vänder sig för att kommentera det hela i Expressen?

Med andra ord. Om jag sköt dig i benet, skulle du hellre vilja få vård av mig eller nån annan?
Samt att vid de tillfället lär man inte vara i sitt sinnes fulla bruk. Det enda man lär vilja är att dessa två aggressiva pundare bort ifrån sig.

Finns ju met än en anledning att man har advokat på förhör och i rätten. En som är mer sansad och som har bättre koll.

I vilket fall som lär man inte vara i sitt sinnes fulla bruk vid konfrontationen att ens försöka försvars sig själv.
Citera
2024-11-26, 21:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ten
"försvara sig mot anklagelserna utan döms till döden."

Haha vad yrar du om?
Dumpen konfronterar gäddan och visar upp vad denne gjort. De har ju möjlighet att "försvara" sig vid konfrontationen, men det går ju inte att snacka bort fakta vilket de inser. ( ja kanske inte du då.)
Gjort är gjort å vi andra får vetskap att den där jäveln ska inte vara i närheten av mina barn.

Dumpen är inget annat än underhållning för 95% av alla som tittar. Det fyller självklart ingen större funktion alls för varken dina eller någon annans barn. Den nytta som kommer av att över 10 pers tagit sina liv till följd av uthängningar är självklart inte ens nästan proportionerlig.

Man kan tycka vad man vill om vuxna som sitter och chattar och försöker få till samlag med minderåriga, men du kan inte komma ifrån att de flesta tjejerna eller pojkarna som gäddorna vill ha kontakt med är individer som är 12-15 år. När jag var 12 år så visste jag att jag inte ville ha samlag med vuxna och sökte mig aldrig till vuxna. De vill oftast få kontakt med de i samförstånd och ha samlag under samtycke. Man vet heller inte hur stor del av gäddorna som verkligen hade valt en 13 åring om de hade möjlighet att få en 20 åring. Dumpen utger sig aldrig för att vara just 20 utan alltid minderåriga. Och de spelar på de här nollornas desperation efter sex. Flera av gäddorna är utvecklingsstörda. De fattar knappt bättre. De befinner sig på samma kognitiva nivå som de individer de chattar med.
Senast redigerad av Anna-Kinberg-Neger 2024-11-26 kl. 21:49.
Citera
2024-11-26, 21:48
Medlem
argaangelicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allahelgon
Samt att vid de tillfället lär man inte vara i sitt sinnes fulla bruk. Det enda man lär vilja är att dessa två aggressiva pundare bort ifrån sig.

Finns ju met än en anledning att man har advokat på förhör och i rätten. En som är mer sansad och som har bättre koll.

I vilket fall som lär man inte vara i sitt sinnes fulla bruk vid konfrontationen att ens försöka försvars sig själv.

Om dom inte sexchattade med barn och dök upp så behövde gubbslemmen inte försvara sig alls. Dumpen gör nytta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in