2024-11-26, 18:29
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobygoldfish
Jag har följt Jackie ett par månader och är helt paff över hur hon beter sig på sociala medier. Hon verkar ha seriösa sociala och mentala problem och hennes pojkvän verkar grovt förenklat inte riktigt klok han heller givet beteende och prioriteringar. Jag trodde aldrig jag skulle ta dessa människor i försvar, men att sitta och vältra sig i vilda spekulationer om en främmande människas tänder bara för att ytterligare framhålla hur äcklig man tycker att hon är säger lika mycket om ert mentala välbefinnande som Jackie's instastories gör om hennes. Riktigt vidriga kommentarer som inte har någonting med Jackie's beteende att göra, utan bara är skrivna för att vara så jävla låga och utstuderat elaka som möjligt. Sök hjälp.

Mm, men nu är ju det här en skvallersida på Flashback och då får vi vara beredda!

Sen är det kadavret en avkomma från Svartenbrandt och det finns absolut ingen anledning att försköna henne.

Hade hon dock släppt allt och inte försökt ha anknytning till storsvinet, ja då hade saken varit i annat läge. Men det gör hon ju inte!
Senast redigerad av P55 2024-11-26 kl. 18:48.
Citera
2024-11-26, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Mm, men nu är ju det här en skvallersida på Flashback och då får vi vara beredda!

Sen är det kadavret en avkomma från Svartenbrandt och det finns absolut ingen anledning att försköna henne.

Hade hon dock släppt allt och inte försökt ha anknytning till storsvinet, ja då hade saken varit i annat läge. Men det gör hon ju inte!

Du har helt rätt, det här är en skvallersida och ingen förväntar sig att inläggen ska vara annat än just det. Men det du och några till i den här tråden ägnar er åt är inte skvaller, ni verkar närmast njuta av att vältra er i den ena äckliga och vulgära spekulationen efter den andra och det är vad jag ställer mig emot. Det är inte skvaller, det är äckel och min poäng är inte att "försköna" Jackie Ferm utan snarare en uppmaning till dig och andra praktarslen i den här tråden att ägna sig åt lite självreflektion. Vad håller ni på med och varför?

Jackie verkar ha haft en stundtals vidrig uppväxt. Det är ingen ursäkt för hennes beteende idag, men en förklaring till varför hon uppenbarligen inte frisk i huvudet. Men vad är din ursäkt till att bete dig som du gör? Obs, retorisk fråga
Citera
2024-11-26, 20:16
Medlem
Citat:
Du har helt rätt, det här är en skvallersida och ingen förväntar sig att inläggen ska vara annat än just det. Men det du och några till i den här tråden ägnar er åt är inte skvaller, ni verkar närmast njuta av att vältra er i den ena äckliga och vulgära spekulationen efter den andra och det är vad jag ställer mig emot. Det är inte skvaller, det är äckel och min poäng är inte att "försköna" Jackie Ferm utan snarare en uppmaning till dig och andra praktarslen i den här tråden att ägna sig åt lite självreflektion. Vad håller ni på med och varför?

Jackie verkar ha haft en stundtals vidrig uppväxt. Det är ingen ursäkt för hennes beteende idag, men en förklaring till varför hon uppenbarligen inte frisk i huvudet. Men vad är din ursäkt till att bete dig som du gör? Obs, retorisk fråga
Du har möjligtvis inte läst i tråden om An*a Bo*k t.ex.?
Citera
2024-11-26, 21:52
Medlem
Antoinettes avatar
Måste hålla med här, kan vi sluta prata om hennes tänder tack eller vilket skick de är i. Jag har i alla fall aldrig sett henne le ett brett jättegrin på bild, så det kan isåfall lika gärna vara ett resultat av omsorgssvikt hon blivit utsatt för som barn. Föräldrar som missbrukar eller inte klarar sitt uppdrag som föräldrar brukar inte precis prioritera att gå till Folktandvården med barnen när kallelsen kommer eller se till att de sköter tandhygienen vilket kan ge livslånga problem med tänderna. Det kan man ju knappast lasta J för.

OM hon nu har problem med tänderna, jag har i varje fall aldrig tänkt tanken att hon skulle ha det.
Senast redigerad av Antoinette 2024-11-26 kl. 22:00.
Citera
2024-11-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antoinette
Måste hålla med här, kan vi sluta prata om hennes tänder tack eller vilket skick de är i. Jag har i alla fall aldrig sett henne le ett brett jättegrin på bild, så det kan isåfall lika gärna vara ett resultat av omsorgssvikt hon blivit utsatt för som barn. Föräldrar som missbrukar eller inte klarar sitt uppdrag som föräldrar brukar inte precis prioritera att gå till Folktandvården med barnen när kallelsen kommer eller se till att de sköter tandhygienen vilket kan ge livslånga problem med tänderna. Det kan man ju knappast lasta J för.

OM hon nu har problem med tänderna, jag har i varje fall aldrig tänkt tanken att hon skulle ha det.

Det går väl inte att skratta så bra med fillers i läpparna...
Citera
2024-11-26, 22:02
Medlem
Helt plötsligt blev det dubbelmoralens mecka!!
Citera
2024-11-26, 22:08
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okiiiii
Men allvarligt, hur intressant är det ens med folks tandstatus? En del har dessutom otur i det lotteriet också och är mer benägna att få hål i tänderna mm. Det är väl bara tandvårdsfolk och rättsläkare som tycker sånt är spännande?
Citera
2024-11-26, 22:09
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okiiiii

Ja Jisses! Lite moralpredikningar och det ska göras si och så om en person. Men i så fall får vi undersöka hela Flashback om dåliga tänder. Vem börjar?

Låter inte så bra utan tugget får fortsätta som vanligt.

Är man subjekt eller objekt här får man leken tåla. Både med och utan tänder.
Citera
2024-11-26, 22:12
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Ja Jisses! Lite moralpredikningar och det ska göras si och så om en person. Men i så fall får vi undersöka hela Flashback om dåliga tänder. Vem börjar?

Låter inte så bra utan tugget får fortsätta som vanligt.

Är man subjekt eller objekt här får man leken tåla. Både med och utan tänder.
Du verkar ju tycka att det är sjukt intressant så du kan väl börja undersökningen? Vi ses år 2037, rapporterar du resultatet här då eller? *gäsp*
Citera
2024-11-26, 23:04
Medlem
Citat:

Tack, preach, det var exakt det här jag ville få fram men inte klarade av att formulera. Det finns en hel brunn att ösa ur om man vill diskutera/kritisera Jackie Ferm. Man behöver sjunka till en nivå under hennes egen liksom.
Citera
2024-11-27, 00:09
Medlem
Antoinettes avatar
Citat:
Tack, preach, det var exakt det här jag ville få fram men inte klarade av att formulera. Det finns en hel brunn att ösa ur om man vill diskutera/kritisera Jackie Ferm. Man behöver sjunka till en nivå under hennes egen liksom.
Ja, hon är en fascinerande persona, svår att få grepp om, som ett prisma som visar helt olika saker beroende på vilket håll man tittar från. Hon är en sån där lite magnetisk personlighet som jag gärna betraktar på avstånd men som jag aldrig skulle våga ha alltför nära i mitt eget liv. Problem verkar liksom vara hennes mellannamn. De där två verkar dessutom förstärka varandra på ett sätt som bara inte kan sluta lyckligt, jag menar, kan ni tänka er de där två tålmodigt sätta sin egentid och sig själva på paus i veckor/månader/år, moget överväga barnens instagramnärvaro, kanske rentav sluta posta på Instagram 30 ggr per dag, läsa saga 43250 gånger istället för att kolla på Netflix eller härja om verkliga och inbillade oförrätter på sociala medier, byta tusentals bajsblöjor, genomlida 53 magsjukor, 127 oidentifierade andra dagisvirus, 97 nerkissade lakan, matvägran från barnen på deras favoriträtter, samtidigt som ekonomin är i botten och de varken har råd eller tid att ägna sig åt hunden, botox/fillers, ost, vin, oändligt seriebinge:ande och eller för den delen sex varje dag. Resor? Tillåt mig småle. Om de inte ens klarar av att göra minsta anpassning för eller visa hänsyn till det befintliga barnet, rucka på sin egen bekvämlighet så mycket som en millimeter…

Ja det finns som sagt en oändlig brunn att ösa ur.
Senast redigerad av Antoinette 2024-11-27 kl. 00:20.
Citera
2024-11-27, 06:10
Medlem
Citat:
Ja, hon är en fascinerande persona, svår att få grepp om, som ett prisma som visar helt olika saker beroende på vilket håll man tittar från. Hon är en sån där lite magnetisk personlighet som jag gärna betraktar på avstånd men som jag aldrig skulle våga ha alltför nära i mitt eget liv. Problem verkar liksom vara hennes mellannamn. De där två verkar dessutom förstärka varandra på ett sätt som bara inte kan sluta lyckligt, jag menar, kan ni tänka er de där två tålmodigt sätta sin egentid och sig själva på paus i veckor/månader/år, moget överväga barnens instagramnärvaro, kanske rentav sluta posta på Instagram 30 ggr per dag, läsa saga 43250 gånger istället för att kolla på Netflix eller härja om verkliga och inbillade oförrätter på sociala medier, byta tusentals bajsblöjor, genomlida 53 magsjukor, 127 oidentifierade andra dagisvirus, 97 nerkissade lakan, matvägran från barnen på deras favoriträtter, samtidigt som ekonomin är i botten och de varken har råd eller tid att ägna sig åt hunden, botox/fillers, ost, vin, oändligt seriebinge:ande och eller för den delen sex varje dag. Resor? Tillåt mig småle. Om de inte ens klarar av att göra minsta anpassning för eller visa hänsyn till det befintliga barnet, rucka på sin egen bekvämlighet så mycket som en millimeter…

Ja det finns som sagt en oändlig brunn att ösa ur.

Jag tror man inte för tillfället har så mycket nytt att skriva om, men vill fortsätta skriva om henne. Här kommer något att diskutera; Som jag förstått det har Jackie varit arg/besviken på sin mamma för att hon började knarka och deras relation föll isär. Men relationen till den man som stampade på mammans huvud så hon fick hjärnskador som sedan ledde till sagda missbruksproblem, han har hon fortsatt ha en relation till. Och stundtals glorifierar honom. Den man som förstört hela hennes barndom. Hennes chans till en stabil barndom genom sin mamma. Läs på om traumatisk bindning och i intervjuer om detta, så tycker i alla fall jag att det finns ett spännande diskussionsunderlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in