2024-11-26, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Nämn tre ställen i Stockholm där man kan dricka öl utanför matchdag och det hänger dif-tröjor/halsdukar eller tavlor på väggarna. Kan du ens nämna ett? Existerar det? Det är en rätt tydlig måttstock för er lokalförankring i staden.
Östra Station!

Det där argumentet kallas för anektodisk bevisföring och är ett extremt dåligt sätt att argumentera och saknar kvantitativ fakta. Du får komma med konkret fakta, dvs objektiva och prövningsbara belägg. Har du inte det kan du inte bevisa något.

Citat:
Den undersökningen säger att ni har fler supportrar, inte fler i Stockholm. Vilket ert snitt också talar för.

https://fotbollsthlm.se/hammarby/ny-undersokning-hammarby-mest-populara-i-stan/

Från 2019.
Det står i denna undersökningen att det är mycket jämnt mellan Stockholmsklubbarna, och då kan utfallet vara beroende av beställaren, vilket i detta fall är bajen.
Senast redigerad av JagheterHenrik 2024-11-26 kl. 23:39.
Citera
2024-11-26, 23:43
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagheterHenrik
Östra Station!

Det där argumentet kallas för anektodisk bevisföring och är ett extremt dåligt sätt att argumentera och saknar kvantitativ fakta. Du får komma med konkret fakta, dvs objektiva och prövningsbara belägg. Har du inte det kan du inte bevisa något.

Det står i denna undersökningen att det är mycket jämnt mellan Stockholmsklubbarna, och då kan utfallet vara beroende av beställaren, vilket i detta fall är bajen.
Så du kan nämna ett ställe i hela Stockholm där det hänger dif-prylar? Stockholmslaget, var det inte det ni kallade er? Hur är det anekdotisk bevisföring att ni inte har mer än ett ställe i en stadsdel ni övergivit? Uppenbarligen saknar ni lokalförankring och ditt enda svar är "anekdotisk bevisföring". Jag kan rabbla upp mer än 20 ställen på rak arm i södra Stockholm som alltid flaggar grönvitt.

Nu går jag och lägger mig, så har du inget mer att komma med behöver du inte svara.
Citera
2024-11-26, 23:50
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Nämn tre ställen i Stockholm där man kan dricka öl utanför matchdag och det hänger dif-tröjor/halsdukar eller tavlor på väggarna. Kan du ens nämna ett? Existerar det? Det är en rätt tydlig måttstock för er lokalförankring i staden.
Är det inte så att AIK och Hammarby egentligen är så tydligt förankrade i norra resp. södra delarna av Stockholm medan Djurgården haft en del mindre områden här och var? Blev ju säkert inte bättre sen av att dom tappade sin mest centrala förankring heller i.o.m. flytten till Tele2.
Citera
2024-11-26, 23:52
Medlem
Citat:
Så du kan nämna ett ställe i hela Stockholm där det hänger dif-prylar? Stockholmslaget, var det inte det ni kallade er? Hur är det anekdotisk bevisföring att ni inte har mer än ett ställe i en stadsdel ni övergivit? Uppenbarligen saknar ni lokalförankring och ditt enda svar är "anekdotisk bevisföring". Jag kan rabbla upp mer än 20 ställen på rak arm i södra Stockholm som alltid flaggar grönvitt.

Nu går jag och lägger mig, så har du inget mer att komma med behöver du inte svara.
Alltså nu säger jag det vi alla vet: Du är lågintelligent eftersom du på riktigt tror att det du nämner är en bra måttstock i en kvantitativ undersökning.

Det är exakt det du säger som är anektodisk bevisföring, vilket i slutet av dagen inte är en bra måttstock alls i kvantitativa studier. För det första är du bajare, så det tillhör naturligheten att du inte har koll på vilka ställen som har Djurgårdströjor uppe (vilket för folk som inte är lågintelligenta blur uppenbart). För det andra så ger inte pubkulturen som sådan en större indikator för populationen som helhet då det lika väl, om det är sant, kan indikera att bajare går mer på krogen än Djurgårdare. Detta borde vara uppenbart för alla, men inte dig för du är lågintelligent. När man gör kvantitativa undersökningar baserat på kvalitativa fakta blir det extremt svårt att mäta, och det blir även svårare att mäta utan odiskutabel fakta vilket här saknas.

Vi kan fortsätta imorgon, men kom ihåg att mina studier du tidigare raljerade kring innefattar problematiseringar av metodologi, så jag är troligen mer kunnig i detta ämne än som du uppenbart inte behärskar.
Senast redigerad av JagheterHenrik 2024-11-26 kl. 23:55.
Citera
2024-11-27, 00:10
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag var uppe i Stockholm i somras. Bodde på Djurgården, rörde mig runt Östermalm, festade på Norra Djurgården osv. De områdena kändes genuint DIF. Kanske inte är samma hype från krögarnas sida som det är runt bajen på Södermalm. Hammarby är ju lönsamt på ett annat sätt och deras myt går väl ihop med alkoholism, men vad jag försöker säga är att folket håller på Djurgården. I alla fall det fina folket.

Lite kul att jag blev tagen för gnagare någon gång. Jag såg väl inte ut som en bajare i min vita skjorta och mina finbyxor och de kände inte igen mig, så ett gäng kom på Norra Djurgården och skrek "Hata AIK" till mig. Jag bara skrattade.
Senast redigerad av Needs.more.brandy 2024-11-27 kl. 00:13.
Citera
2024-11-27, 00:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Nu vill jag helst inte ge mig in i den här bajsmacketävlingen, men 20st, bjussa på dom.
Citera
2024-11-27, 01:13
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu vill jag helst inte ge mig in i den här bajsmacketävlingen, men 20st, bjussa på dom.

Kvarnen, Söderkällaren, Central bar folkungagatan och götgatan, Gröne jägarn, Södra sidan, Söder bar, 91an bar, Ölstugan, Willis, Bamses, Maxi, Hanks heaven, Harvest home, The swan, tre vänner, la vita, dovas hornsgatan, zinken krog och Malmgrenska krogen. Där har du 20st. Finns massa fler om folk vill addera. Inte överraskande för någon som lever i södra Stockholm men på något sätt ska man ändå behöva förklara det gång på gång.
Senast redigerad av 116-Sofia 2024-11-27 kl. 01:16.
Citera
2024-11-27, 01:18
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Kvarnen, Söderkällaren, Central bar folkungagatan och götgatan, Gröne jägarn, Södra sidan, Söder bar, 91an bar, Ölstugan, Willis, Bamses, Maxi, Hanks heaven, Harvest home, The swan, tre vänner, la vita, dovas hornsgatan, zinken krog och Malmgrenska krogen. Där har du 20st. Finns en massa fler om folk vill addera. Inte överraskande för någon som lever i södra Stockholm men på något sätt ska man ändå behöva förklara det gång på gång.

Hänger ni ofta på ölstugan? Det är det där sunkiga haket på gullmars va? Ni stoltserar med dessa ställen på allvar? De flesta normala människor håller sig undan från de här ställena.

Hursom, du ska ha tack.
Citera
2024-11-27, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Egentligen skiter jag fullständigt i vilket lag som är Stockholms mest populära. Faktum är att jag finner mer stolthet i att vara supporter till ett lag som inte är mest populärt, för om man gör en så stor grej av det betyder det i mina öron att man är en komformistisk jipposupporter som likasåväl kan hålla på Manchester City, PSG och Real Madrid. Detta handlar mer om min sadistiska vilja att sätta dit Tonyo, som den frenetiska Djurgårdshataren han är

Citat:
Kvarnen, Söderkällaren, Central bar folkungagatan och götgatan, Gröne jägarn, Södra sidan, Söder bar, 91an bar, Ölstugan, Willis, Bamses, Maxi, Hanks heaven, Harvest home, The swan, tre vänner, la vita, dovas hornsgatan, zinken krog och Malmgrenska krogen. Där har du 20st. Finns massa fler om folk vill addera. Inte överraskande för någon som lever i södra Stockholm men på något sätt ska man ändå behöva förklara det gång på gång.
Hahaha totala pundar- och minderårshak! Men tack för listan
Citera
2024-11-27, 05:41
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Det var en oväntad synpunkt från någon som inte är bajare. Jag ser Hammarby som tydlig nummer tre i stockholmsregionen och jag har svårt för att ta deras supportrar på allvar. En supporterkultur är i mina ögon inte större än det stöd som A-laget har minus det stöd som damlaget har. Hela bajenkulturen är oäkta. Sen har vi grejen med meriterna. AIK har 12 SM-guld och 8 cuptitlar. Djurgården har 12 SM-guld och 5 cuptitlar. Hammarby har ett SM-guld och en cuptitel, vilket inte ens är jämförbart. Att DIF-Bajen rankas som så högt ändå beror ju mycket på hur infekterat det mötet blivit sedan Djurgården flyttade in på Tele2.
Jag tror man gynnas av att hålla ekvationen så ren som möjligt för att behålla trovärdighet. Om vi ser till vem som dyker upp i störst antal och skapar en ljudkuliss som kräver ansträngning för att knäcka så är det tveklöst Bajen som toppar DIF i sammanhanget. Sen att Bajen är en loser förening med två titlar, ett bastardiserat födelseår, AEG/Zlatan som ägare, ägnar sig åt afrikansk slavhandel, och har pro-ryska horungar på läktaren är inget som väger in i själva matcherna. Ska vi börja lyfta in såna faktorer landar vi i en situation där det blir omöjligt att nå konsensus i frågan och det hela blir ganska löjligt eftersom vi kan vinkla och lägga tyngden på helt banala faktorer för att landa i att den hetaste matchen i Sverige egentligen är Mjällby mot Kalmar.
Citera
2024-11-27, 06:16
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Hammarbys Pärla, Charles Dickens, Östgötakällaren och Jesses Krog kan jag lägga till från minnet.
Citera
2024-11-27, 09:03
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Sure, då expanderar vi.

DIF har varit ganska tydligt trea på bollen i ganska många år nu, i princip sedan Bajen krälade upp från Superettan, och kanske redan innan det. Att Storebror är bäst i stan är lika naturligt som att vatten är blött, men sett till stämning runt matcherna har vraken stått upp bra mycket bättre än vad apa gjort. Detta är för övrigt inte ett kontroversiellt utspel, utan jag tror dom flesta difenders vågar erkänna att deras derby-insatser på läktaren speglat ganska väl deras insatser på planen. El Plastico är en lugn tillställning jämfört med när Storebror kommer på besök till betongklumpen.

Citat:
Du är den enda person i hela Sverige som blir överraskad över att någon har Djurgården som tydlig trea i Stockholm. Det är en lika vedertagen åsikt som att det finns fem stora klubbar i Sverige när det kommer till supporterkultur. Det är bara du i detta forumet som blir överraskad över det som alla redan vet.

Pissdiffen är ju fett äkta british precis som heif och rangers
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in