2024-11-26, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Det finns fakta såväl innan men framförallt efter. Vänner och poliser/psykolog vittnar om ett märkbart traumatiserat brottsoffer. RMV bekräftar BOs berättelse om det kraftiga våldet vid bordet, medans vikingen jiddrar om judo och berättar att det varit soft sex. TR finner helt enkelt BOs vittnesmål mer trovärdigt

Hur vet du att det var sovande pensionärer med på rättegången, som är erfarna/vana/kunniga i att bedöma trovärdighet i olika vittnesmål? Var du där?
Du verkar ha ett genommurat hat mot BO med dina många invektiv som tyder på att du har ungefär samma kvinnosyn som en viking hade här i Sverige för ca 1200 år sedan.....
Nyreggat konto och denna besatthet av att sprida dynga/anklagelser/fake vilket väcker frågor.....

Inget fel på min kvinnosyn däremot gillar jag inte luder som falskanmäler våldtäkt vilket är precis det som hänt här.

Inga skador mer än ett par blåmärken som kan komma av vanligt sex och viking förnekade inte heller att de kan ha uppkommit under deras sex

Inga skador i underlivet med andra ord hon var våt och kåt inga grannar som hört något inget hot inget våld inget tvång målsägande bjöd själv in viking till sin säng, välkomna honom i trosor och nattlinne, spela lite svår i början sen gav hon samtycke red och sög i timmar. Det jag räknade upp är fakta.

Att hon även sprider lögner till sina vänner är inget bevis för någonting det är hörsägen och får inte användas i riktiga rättsstater men i bananrepubliken Sverige är det okej.

Nämndemän är i regel odugliga, har läst så många domar som varit uppåt väggarna.

Så din dumma feministkossa nu har jag krossat dig igen genom att åberopa fakta så försök komma med något bättre argument för våldtäkt än hörsägen för varje gång ni drar upp hörsägen och ett par obetydliga blåmärken som kan komma av vanligt som de smoking gun så blir jag mer och mer säker på att det inte skett någon våldtäkt
Citera
2024-11-26, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej. En kvinna som är kåt på en man anmäler honom inte för våldtäkt. Utan hon vill ha mer och mer och mer sex med honom. Har du så jädra dålig koll på hur kvinnor fungerar, alltså?

Att målsägande har anmält Vi*king för våldtäkt har endast en rimlig förklaring: hon var inte kåt på honom och ville inte ha sex med honom. Men han hade sex med henne ändå = våldtog henne.

Att hon anmälde honom är för hon är en billig hynda som vill ha skadestånd, du är väll ändå läskunnig och kan se vad jag skriver ditt retard
Citera
2024-11-26, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vi kan ta det här med stödbevisningen vilket idag verkar vara viktigare än vad åtalad säger och viktigare än avsaknad av tekniskt bevisning.
Är det inte så i t.ex. våldtäktsmål att MÄ kan bete sig precis hur som helst men det tolkas ändå til fördel för MÄ som en reaktion på vad MÄ påstår sig att ha utsatts för?

Verkar MÄ helt bestört, gråter, oberörd, skrattar, pratar massor, är väldigt tystlåten, ja you name it så tolkas ju allt som en naturlig reaktion på det MÄ säger sig ha utsatts för.
Man kan ju undra varför det då ska väga så tungt som bevisning ?????????????????????????

Det är väl självklart att stödbevisning ska kunna framföras som bevis inför en Domstol där teknisk bevisning saknas.

Det görs i fler mycket grövre brottmål än bara våldtäkter

Om du har uppfattning av att en våldtagens berättelse alltid blir hörsammat, tycker jag nog att det inte stämmer.
Har du underlag på det påståendet eller är det ett känslomässigt utfall i frustration?

Det finns tyvärr väldigt många våltäcksfall där förövaren går fria.
Vi har ett generöst rättssystem som vi diskuterade tidigare "bortom allt rimligt tvivel", men det generösa är inte riktat till brottsoffrens favör, det gäller även i sexualbrott.

Varför stödbevisning väger tungt i våltäcksfall så har jag redan förklarat dett och går att läsa några inlägg tillbaks.
Citera
2024-11-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Inget fel på min kvinnosyn däremot gillar jag inte luder som falskanmäler våldtäkt vilket är precis det som hänt här.

Inga skador mer än ett par blåmärken som kan komma av vanligt sex och viking förnekade inte heller att de kan ha uppkommit under deras sex

Inga skador i underlivet med andra ord hon var våt och kåt inga grannar som hört något inget hot inget våld inget tvång målsägande bjöd själv in viking till sin säng, välkomna honom i trosor och nattlinne, spela lite svår i början sen gav hon samtycke red och sög i timmar. Det jag räknade upp är fakta.

Att hon även sprider lögner till sina vänner är inget bevis för någonting det är hörsägen och får inte användas i riktiga rättsstater men i bananrepubliken Sverige är det okej.

Nämndemän är i regel odugliga, har läst så många domar som varit uppåt väggarna.

Så din dumma feministkossa nu har jag krossat dig igen genom att åberopa fakta så försök komma med något bättre argument för våldtäkt än hörsägen för varje gång ni drar upp hörsägen och ett par obetydliga blåmärken som kan komma av vanligt som de smoking gun så blir jag mer och mer säker på att det inte skett någon våldtäkt

Trots att du inte var med på rättegången så verkar du av någon anledning veta att vänner, poliser/utredare, psykologer, rättsmedicinalverk och framförallt jurist/nämndemän verkar vara totalt inkompetenta och oförmögna att döma rätt utifrån trovärdiga berättelser och bevis.

Nu kan det ju vara så att du var med på rättegången, och då förstår jag bättre din bitterhet och ditt kvinnohat,
Och nej, jag är man och ingen feminazi.
Hälsa din kompis vikingen att han behöver ta tag i sina alkoholvanor och sin kvinnosyn, alternativt bli muslim och emigrera till valfritt MENA-land efter avtjänat straff....
Citera
2024-11-26, 17:47
Medlem
Citat:
Okej fakta är inga skador inte minsta bevis bara en anklagelse och hörsägen som inte ens hade fått användas i riktiga rättsstater men som tydligen kan fälla folk i bananrepubliken Sverige.

Att du och de sovande pensionärerna i rätten köper hennes skitsnack säger en del om hur iQ befriade ni är.

Och jo att hennes historia är fullständigt osannolik är i allra högsta krav juridiskt irrelevant

Eftersom du uppenbarligen inte tycker Sverige är ett bra land skulle jag rekommendera att du flyttar till ett nytt land som typ Jemen.

Där tror jag att du kommer att trivas 😀.

Att det bara satt PRO människor och sov under rättegången, det var en intressant iakttagelse var du där?

Oj blev tvåa på bollen, sorry.
Citera
2024-11-26, 18:39
Medlem
Citat:
Att hon anmälde honom är för hon är en billig hynda som vill ha skadestånd, du är väll ändå läskunnig och kan se vad jag skriver ditt retard

Det du skrev var att hon var kåt på honom. Är en kvinna kåt på en man och får ha sex med honom, kommer hon inte anmäla honom för våldtäkt (om han inte våldtar henne förstås).

Med tanke på hur extremt få våldtäktsanmälningar det är som leder till fällande dom, så är det förmodligen lättare att vinna 250 000 på en Trisslott! Än att ljuga om våldtäkt och hoppas att få pengar för det hela och gå igenom flera polisförhör, rättegång och besvärlig rättsmedicinsk undersökning.

Så nej du.
Såhär är det:
1. Hon var inte kåt på Vi*king, för då hade hon inte anmält honom för våldtäkt, när hon fick ha sex med honom. Då hade hon bara velat ha mer och mer och mer sex med honom!
2. Hon har inte anmält honom för att få pengar, för det är som sagt var förmodligen lättare att vinna pengar på Triss.

Så hade hon varit kåt på Vi*king och velat ha pengar. Så hade hon med glädje legat med honom och sedan köpt en Trisslott då och då. Och legat ännu mer med Vi*king.

I övrigt råder jag dig att vårda ditt språk och sluta kalla målsägande för "hynda" och andra skribenter för "retards".
Citera
2024-11-26, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du menar kanske att man ska inte bjuda hem personer av motsatta könet om man inte har vittnen närvarande? Om det senare uppstår en situation där ord står mot ord så är den väl rätt ofta inte en fördel att vara man? Titta bara på fallet med den unge chalmeristen.

Låt oss friska upp ditt minne lite. Du hänvisade tidigare till fallet L*mb*rtz , han bjöd också hem en person (en ung kvinna) som senare anklagade honom för våldtäkt men där verkar du inte ha några problem med att utredningen mot L*mb*rtz lades ned och att han inte längre var misstänkt för våldtäkt.

Men i fallet med den unge chalmeristen så tar du dock kvinnans parti trots att också detta verkar vara fråga om en ord mot ord historia?

Det som förenar dessa fall är väl att två kvinnor hävdar att de blivit våldtagna men du har dock valt att inte lita på den ena kvinnan samtidigt som du litar fullt ut på den andra kvinnan?

Kan du förklara lite närmare hur du resonerar kring detta? Varför är vissa kvinnor mer pålitliga än andra kvinnor när det gäller denna typ av anklagelser?

(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)

Gäller detta även kvinnan som besökte L*mb*rtz? 🤔

Kan inte du också förklara varför i hela fridens namn den unge chalmeristen skulle ta chansen att riskera att åka i fängelse i flera år efter att ha utsatt en kurskamrat för våldtäkt i flera timmar?

Vad fanns det för vinning i allt detta för hans del?

Den unge chalmeristen måste väl också vara en riktigt bra skådespelare som har lyckats spela oskyldig under en längre tid, han förnekar väl fortfarande brott?

I fallet med Lam*bertz finns det bevis för falsk tillvitelse.
I det fallet som diskuteras här finns det bevis för våldtäkt.
Svårare än så är det inte.

Målsägande i detta fallet bodde enligt någon i tråden på ett kristet studentboende. Hon verkar även resonera kring att man ska vara snäll och hjälpsam. Tex. så ville hon hjälpa sin klasskamrat som missat bussen hem och erbjöd honom att sova över hos sig, på golvet.

Även polisanmälan gör hon för att hon tänker att han inte ska kunna våldta andra kvinnor.

Givetvis har hon rätt: man ska kunna bjuda hem någon av motsatt kön att sova hos en, utan risk för att bli utsatt för brott. Och man ska givetvis anmäla brott man blir utsatt för, för att skydda andra mot att bli utsatt för förövaren. Oavsett vilka brott det gäller.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-11-26 kl. 18:48.
Citera
2024-11-26, 18:59
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Nej. En kvinna som är kåt på en man anmäler honom inte för våldtäkt. Utan hon vill ha mer och mer och mer sex med honom. Har du så jädra dålig koll på hur kvinnor fungerar, alltså?

Att målsägande har anmält Vi*king för våldtäkt har endast en rimlig förklaring: hon var inte kåt på honom och ville inte ha sex med honom. Men han hade sex med henne ändå = våldtog henne.

Det är som sagt helt felaktigt. Människor - både kvinnor och män - gör ständigt misstag men föredrar att skylla dem på andra. Att ha inställningen att människor aldrig skulle ljuga om och kraftigt vinkla saker till sin egen fördel är att ha en naiv och verklighetsfrämmande uppfattning om människonaturen.

Jag tror inte du är så naiv. Jag tror du och andra debattörer har den inställningen vad gäller målsäganden i våldtäktsrättegångar för att den passar era syften, inte för att ni verkligen föreställer er kvinnor som genomgoda änglar.

Vilket ytterligare understryker poängen att människor ständigt vinklar fakta efter sina egna syften.
Citera
2024-11-26, 19:03
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Nej. En kvinna som är kåt på en man anmäler honom inte för våldtäkt. Utan hon vill ha mer och mer och mer sex med honom.

Men nu hade väl målsäganden precis gjort slut med sin pojkvän och en teori går ut på att hon drabbades av ångest och dåligt samvete dagen efter det timslånga nattliga sexet med chalmeristen?

Det är inte alls ovanligt ska du veta att folk hamnar i säng med andra när de precis avslutat en relation men sen upptäcker de att det var inte en "bra ide" att hoppa i säng med någon annan så tätt inpå uppbrottet.

En annan aspekt på det hela är att det kan ibland uppstå skvaller när exempelvis kurskamrater hoppar i säng med varandra, man vet aldrig hur vissa människor reagerar när ågren slår till dagen efter sexakten?
Citera
2024-11-26, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är som sagt helt felaktigt. Människor - både kvinnor och män - gör ständigt misstag men föredrar att skylla dem på andra. Att ha inställningen att människor aldrig skulle ljuga om och kraftigt vinkla saker till sin egen fördel är att ha en naiv och verklighetsfrämmande uppfattning om människonaturen.

Jag tror inte du är så naiv. Jag tror du och andra debattörer har den inställningen vad gäller målsäganden i våldtäktsrättegångar för att den passar era syften, inte för att ni verkligen föreställer er kvinnor som genomgoda änglar.

Vilket ytterligare understryker poängen att människor ständigt vinklar fakta efter sina egna syften.

Du verkar inte vara insatt i detta fall utan kör mer filosofiska resonemang. Du verkar heller inte vara insatt i fakta, men verkar av någon anleding tro på en påtagligt berusad person. Hur kommer det sig?
Citera
2024-11-26, 19:36
Medlem
Citat:
Det du skrev var att hon var kåt på honom. Är en kvinna kåt på en man och får ha sex med honom, kommer hon inte anmäla honom för våldtäkt (om han inte våldtar henne förstås).

Med tanke på hur extremt få våldtäktsanmälningar det är som leder till fällande dom, så är det förmodligen lättare att vinna 250 000 på en Trisslott! Än att ljuga om våldtäkt och hoppas att få pengar för det hela och gå igenom flera polisförhör, rättegång och besvärlig rättsmedicinsk undersökning.

Så nej du.
Såhär är det:
1. Hon var inte kåt på Vi*king, för då hade hon inte anmält honom för våldtäkt, när hon fick ha sex med honom. Då hade hon bara velat ha mer och mer och mer sex med honom!
2. Hon har inte anmält honom för att få pengar, för det är som sagt var förmodligen lättare att vinna pengar på Triss.

Så hade hon varit kåt på Vi*king och velat ha pengar. Så hade hon med glädje legat med honom och sedan köpt en Trisslott då och då. Och legat ännu mer med Vi*king.

I övrigt råder jag dig att vårda ditt språk och sluta kalla målsägande för "hynda" och andra skribenter för "retards".

Haha det är hur lätt som helst att få någon fälld för våldtäkt om man bara läser på lite berättar en saga för vänner spelar lite chokad så nej dina ideer är bara skit. Men visst bortse från fakta och gå på hörsägen och sagor istället det är de du är bäst på. Fakta säger nämligen att det inte varit någon våldtäkt så jag kallar målsägande vad fan jag vill hon är ju en hynda som sätter dit en oskyldig man för att tjäna pengar och jag hoppas att hon läser detta
Citera
2024-11-26, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
Eftersom du uppenbarligen inte tycker Sverige är ett bra land skulle jag rekommendera att du flyttar till ett nytt land som typ Jemen.

Där tror jag att du kommer att trivas 😀.

Att det bara satt PRO människor och sov under rättegången, det var en intressant iakttagelse var du där?

Oj blev tvåa på bollen, sorry.

Nä jag flyr inte mitt land för att vi har ett rättssystem som inte fungerar med nämndemän som är fullständigt odugliga.

Nämndemän sitter alltid och sover i princip besök några rättegångar så kommer du se din pajas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in