2024-11-26, 13:31
Avslutad
Hur motiveras det att man väljer snubbelgubben Grate framför Grahn?
Citera
2024-11-26, 13:34
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Rosenberg med men inte Lundgren hade jag inte gissat. Fast det är klart att 10 km avgörs först i år förändrar läget för våra sprintåkare.

Hade mina aningar att Oskar Svensson skulle komma med även om jag tycker att det vore bättre att ge platsen till Skoglund eller Grahn.

Jag tycker det är märkligt med den uttagningen. Inte att Märta är med men att man inte tar med sig Moa också. Det är en lång, och kall, helg med träningsslitna kroppar som i några fall skall tävla i tre dagar. Trist om det skulle bli så att man inte ställer upp med full trupp på söndagen och Moa sitter hemma och tittar på TV. Moa åkte bra i Bruks och man får en liten gnagande känsla att hennes egna upplägg inte gynnar hennes chanser att bli uttagen. Trist men inte förvånande.
Citera
2024-11-26, 13:35
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Hur motiveras det att man väljer snubbelgubben Grate framför Grahn?

Grahn var seg och trött i Bruks. Grate har potential att kriga i toppen, snubbelgubbe som han är.
Citera
2024-11-26, 13:40
Medlem
SPORTNERD888s avatar
Lundgren,Grahn och Alvar Myhlback skulle givetvis varit med i truppen....

MEN vi jobbar in bragdartade 42a platser från vårt magiska herrlag!
Citera
2024-11-26, 13:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vackertsvin...
Grahn var seg och trött i Bruks. Grate har potential att kriga i toppen, snubbelgubbe som han är.

Du menar kriga i toppen i kvalet och sen få soppatorsk i kvarten och "råka" ramla i kvarten? Ja visst, inte helt otänkbart.

Men jag ser mest fram emot när korpen-åkaren Ekbergs toppform ger vika och han glider in sist i mål i samtliga lopp.
Citera
2024-11-26, 13:51
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Du menar kriga i toppen i kvalet och sen få soppatorsk i kvarten och "råka" ramla i kvarten? Ja visst, inte helt otänkbart.

Men jag ser mest fram emot när korpen-åkaren Ekbergs toppform ger vika och han glider in sist i mål i samtliga lopp.

Tveksamt om Grahn med nuvarande form hade kunnat kvala i Ruka. Jag har aldrig fattat den här vurmen för att skicka juniorer/förstaårsseniorer bara för att de är unga och inte har visat upp resultaten. Sedan är det ju helt rätt att Alvar inte får åka till Finland efter lördagens dikeskörning med att välja att åka ovallat när landslagsledningen har informerat om att de önskar att se åkarna med fäste under fötterna.
Citera
2024-11-26, 14:02
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Tveksamt om Grahn med nuvarande form hade kunnat kvala i Ruka. Jag har aldrig fattat den här vurmen för att skicka juniorer/förstaårsseniorer bara för att de är unga och inte har visat upp resultaten. Sedan är det ju helt rätt att Alvar inte får åka till Finland efter lördagens dikeskörning med att välja att åka ovallat när landslagsledningen har informerat om att de önskar att se åkarna med fäste under fötterna.

Håller med vad gäller Grahn.

Man ska väl ta ut de som man tror kan leverera bäst resultat. Var såklart inte det bästa att köra utan fäste men det gör honom ju inte sämre.
Citera
2024-11-26, 14:07
Avslutad
Citat:

Du är något på spåret, ledningen föredrar nog rövslickare framför åkare som väljer att gå sin egen väg.

Kan tänka mig att ex Oskar lydigt tillfredsställer Byströms samtliga direktiv och önskemål.
Citera
2024-11-26, 14:07
Medlem
Ski-entusiastens avatar
Citat:
Ja, det var trist at de gjorde så. Att Myhlback sr. ikke hadde hørt om forutsetningene, skal man være temmelig naiv for å tro noe på. Tror vel ikke man tar mye feil om man sier at det var et bevisst valg, med den tro og håp at man kunne vinne på det settet på den flate banen.

Og at det med seier, ville blitt umulig å nekte pojken VC-plass, oavsett om han stikk i strid med forbundets krav, deltog i en annen gren enn de andre.
Citera
2024-11-26, 14:11
Medlem
Mellan 2021-2024 har herrarna åkt 91 lopp i VC och de svenska herrarna har inte vunnit ett enda lopp.
Sverige har aldrig varit sämre på herrsidan.

2021/22: 22 tävlingar 66 pallplatser körs det om Svenska pallplatser: ( 2 st)

2022/23: 33 tävlingar 99 pallplatser Svenska pallplatser: ( 7 st)

2023/24: 36 tävlingar 108 pallplatser Svenska pallplatser: (2 st)

Summering: 0 segrar på 91 lopp
11 svenska pallplatser på 273 möjliga pallplatser..De svenska pallplatserna motsvarar 4 % av alla pallplatserna.

Dessa siffror säger sig självt. Högste ledaren Byström har fått vara kvar trots dessa katastrofala siffror. Likaså Ljung..

Det krävs en reformering inom svensk längdskidåkning. Att de inte får några konsekvenser säger normaliseringen av usla resultat. Titta åt skidskyttet..ha en tight grupp uppe i Östersund..som styrs av en ledare. Ta bort de personliga tränarna och flera ledare kring längdlandslaget. Minimera allting.” Ju fler kockar desto sämre soppa”..

Ta bort åkare som tar energi från gruppen.
Senast redigerad av TenBagger69 2024-11-26 kl. 14:13.
Citera
2024-11-26, 14:12
Medlem
vackertsvin...s avatar
Citat:
Du är något på spåret, ledningen föredrar nog rövslickare framför åkare som väljer att gå sin egen väg.

Kan tänka mig att ex Oskar lydigt tillfredsställer Byströms samtliga direktiv och önskemål.

Stämmer nog men samtidigt är man rätt korkad om tror att det gynnar sin sak att välja att åka utan fäste när banorna i Ruka omöjliggör just sådan åkning. Det är nog Petter Myhlback, den åsnan, som ligger bakom det här och det kommer tyvärr att vara en följetong att hans "goda" råd till Alvar i själva verket ställer till det.
Citera
2024-11-26, 14:16
Medlem
Diversifierats avatar
Citat:
Stämmer nog men samtidigt är man rätt korkad om tror att det gynnar sin sak att välja att åka utan fäste när banorna i Ruka omöjliggör just sådan åkning. Det är nog Petter Myhlback, den åsnan, som ligger bakom det här och det kommer tyvärr att vara en följetong att hans "goda" råd till Alvar i själva verket ställer till det.

Jag tror nog att Alvar gör sina val själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in