2024-11-25, 18:22
Medlem
bithaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Har en 500 lapp "utillity"?

Du kan köpa mat för den på ica.
Citera
2024-11-25, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarlGrey
Med tanke på att jag mer än 2X-at mitt bitcoin-innehav detta år (fiatvärderingsmässigt sett) med MSTR, så är det absolut inte det bästa man kan göra.

Eftersom jag inte väntade på Saylor eller Fink att ge sin godkännandestämpel innan jag skaffade en bitcoinposition, så klarar jag mig gott utan att ta risken att flytta mina bitcoin ur cold storage, sälja dem och investera kapitalet i Microstrategy.

Men jag har inget emot att du och andra investerar i Microstrategy och tjänar på det. Inte alls.

Allt sammanvägt, inklusive kända och okända risker, så föredrar och rekommenderar jag emellertid ett direkt bitcoinägande med full kontroll över nycklarna.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-11-25 kl. 18:30.
Citera
2024-11-25, 18:29
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bithax
Du kan köpa mat för den på ica.
Den är också en store of value.

Har en aktie "utillity"?
Folk köper konst, och parkerar i containrar på internationell mark. Har dom utillity?
Har guldcertifikat "utillity"?
Svaret är ja. Alla har "store of value" som utillity.

Jag kan använda Bitcoin för att skicka värde runt halva jorden, helt decentraliserat utan mellanhänder.
Eller så flyr jag en krigshärd, och får med mig hela mitt sparade värde memorerat i huvudet.
Eller så parkerar jag bara mitt kapital där, dvs jag använder den som store of value då jag tror den är bättre store of value än andra alternativ jag har.
Citera
2024-11-25, 18:46
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Har en aktie "utillity"?
Ja.

Citat:
Folk köper konst, och parkerar i containrar på internationell mark. Har dom utillity?
Ja.
Citat:
Alla har "store of value" som utillity.
Fel. Precis som att bitcoin saknar nyttovärde i sig.

Det du vägrar förstå är att ”store of value” är en konsekvens av nyttiga egenskaper, och inte en egenskap i sig som i ett cirkelresonemang.

Citat:
Jag kan använda Bitcoin för att skicka värde runt halva jorden, helt decentraliserat utan mellanhänder.
Det kan du inte om inte någon vill köpa dina bitcoin därefter.

Dessutom finns andra kryptovalutor som är mycket bättre lämpade till detta.
Citera
2024-11-25, 18:58
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
BlueRay har mycket bättre kvalitet på film än Youtube.
Köpläge nu på BlueRay-bolag!
Marknaden kommer snart inse att jag har rätt och alla andra har fel
Jag får be dig att hålla dig utanför diskussioner om du endast har barnsligt trams att tillföra.
Citera
2024-11-25, 19:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Eftersom jag inte väntade på Saylor eller Fink att ge sin godkännandestämpel innan jag skaffade en bitcoinposition, så klarar jag mig gott utan att ta risken att flytta mina bitcoin ur cold storage, sälja dem och investera kapitalet i Microstrategy.

Men jag har inget emot att du och andra investerar i Microstrategy och tjänar på det. Inte alls.

Allt sammanvägt, inklusive kända och okända risker, så föredrar och rekommenderar jag emellertid ett direkt bitcoinägande med full kontroll över nycklarna.

Det gjorde inte jag heller. Började trada certs redan 2016.

Har full respekt för din position om än den är något för absolut för min del.

Förmodligen beror detta på att vi båda är ytterst misstänksamma mot systemet ( som Andrew Tate kallar The Matrix), men att du är ännu mer misstänksam än jag. Jag tror på att förstå systemet och använda det till min fördel så långt det går, och så långt jag är bekväm med det.

Samtidigt tror jag på att diversifiera i fastigheter och inte bara i aktier/krypto. Jag tror också på att öka mitt bitcoin-innehav (fiatvärdemässigt sett) med MSTR. Kontrasignalerar alltså vad jag sagt innan om att man bör satsa på att bli rik på endast en sak.
Senast redigerad av MrEarlGrey 2024-11-25 kl. 19:16.
Citera
2024-11-25, 19:25
Medlem
Citat:
Det gjorde inte jag heller. Började trada certs redan 2016.

Har full respekt för din position om än den är något för absolut för min del.

Förmodligen beror detta på att vi båda är ytterst misstänksamma mot systemet ( som Andrew Tate kallar The Matrix), men att du är ännu mer misstänksam än jag. Jag tror på att förstå systemet och använda det till min fördel så långt det går, och så långt jag är bekväm med det.

Så är det nog!

Citat:
Samtidigt tror jag på att diversifiera i fastigheter och inte bara i aktier/krypto. Jag tror också på att öka mitt bitcoin-innehav (fiatvärdemässigt sett) med MSTR. Kontrasignalerar alltså vad jag sagt innan om att man bör satsa på att bli rik på endast en sak.

Jag kan tänka mig att placera i en fastighet också, men jag ser det mer som en bruksvara med lång förbrukningstid än som en investering. I fiatsamhället kan en fastighet förefalla vara en bra placering, men i de flesta fall är det bara det sjunkande fiatvärdet som skapar en låtsasvärdeökning. Undantag utgörs av om man är tidig att köpa i något område som blir väldigt populärt, eller om man köper produktiv mark, t.ex. skog. Men alternativkostnaden blir förfärlig om man gör sig av med bitcoin för att köpa fastigheten.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-11-25 kl. 19:29.
Citera
2024-11-25, 19:37
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Köpte spot här på 94,704 usd. (svarta korta strecket) Säljer vid förlust av svart diagonal med en definitiv stängning på 4H.

Graf 1H Binance: https://ibb.co/g3C47ZD

Citat:
Har lagt in en säljorder vid BE för säkerhets skull.

Det här fungerade dessvärre inte. Intressant nog hade det nog återigen fungerat bättre om jag hade hållt mig till min ursprungliga plan och inväntat 4h stängningen och satt en säljorder längre ner. Visst det är väl inte hela världen att det blir break even men min bedömning är ändå att det är ganska stor risk att priset kommer att vända upp här. Dyker vi under svart diagonal en gång till kanske jag gör ett nytt försök med spot.
Senast redigerad av hazenectar 2024-11-25 kl. 19:44.
Citera
2024-11-25, 19:43
Medlem
Jag sålde ur på mig på 97k, Tror att den kommer ner till 90 innan ett ev försök upp på 100k kommer igen.

Slängde in en summa i SOL för att se vad som händer där. Har bara en känsla av att den ev kan få lite fart.
Citera
2024-11-25, 20:26
Medlem
Leastons avatar
Fyllde på lite MSTR på 399.
Citera
2024-11-25, 20:51
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Det här fungerade dessvärre inte. Intressant nog hade det nog återigen fungerat bättre om jag hade hållt mig till min ursprungliga plan och inväntat 4h stängningen och satt en säljorder längre ner. Visst det är väl inte hela världen att det blir break even men min bedömning är ändå att det är ganska stor risk att priset kommer att vända upp här. Dyker vi under svart diagonal en gång till kanske jag gör ett nytt försök med spot.

Provade med spot igen, 4H, Binance : https://ibb.co/x5RBHjj
Citera
2024-11-25, 20:53
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Provade med spot igen, 4H, Binance : https://ibb.co/x5RBHjj
TP och SL?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera