2024-11-25, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Världsekonomin är ju helt skadad. En förhoppning jag har haft är att bitcoin kan bli en del av någon slags lösning på eländet. Men tydligen inte. Eller så är det bra för bitcoin. Jag vet ingenting längre känns det som

Men förmodligen är det väl bättre att ha bitcoin än att inte ha det. Men jag börjar fundera mer på att diversifiera mig. Jag har tidigare sagt att jag vill sälja av en del när vi närmar oss 100k men nu rycks jag med i att det kan fortsätta uppåt en hel del till, då vill man ju inte missa det.

Samtidigt orolig nu över "the infinite money glitch", den känns inte sund alls.

Det enda eller bästa man kan göra är fortfarande att ha bitcoin i cold storage och bevittna fiatapokalypsen från första parkett.
Citera
2024-11-25, 15:30
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Det finns ju ett förslag från republikanerna att USA ska köpa upp en miljon bitcoin. För vilka pengar då kan man undra. Det är väl bara att starta sedelpressarna igen. Vad händer med inflationen?
Inga nya pengar skall användas för det, utan förslaget är att man skall dumpa den sämre tillgången man redan sitter på, guldet, för att köpa den så mycket bättre tillgången, Bitcoin.
Citera
2024-11-25, 15:31
Medlem
Citat:
Du har en härlig optimism i allt detta. Ser du inga risker med en infinite money glitch?

Tja, den hotar hela systemet, men systemet måste ju ändå gå under en dag. När fiatvalutorna är borta kommer det inte att gå att fortsätta med någon spekulativ attack.
Citera
2024-11-25, 15:31
Medlem
Citat:
Världsekonomin är ju helt skadad. En förhoppning jag har haft är att bitcoin kan bli en del av någon slags lösning på eländet. Men tydligen inte. Eller så är det bra för bitcoin. Jag vet ingenting längre känns det som

Men förmodligen är det väl bättre att ha bitcoin än att inte ha det. Men jag börjar fundera mer på att diversifiera mig. Jag har tidigare sagt att jag vill sälja av en del när vi närmar oss 100k men nu rycks jag med i att det kan fortsätta uppåt en hel del till, då vill man ju inte missa det.

Samtidigt orolig nu över "the infinite money glitch", den känns inte sund alls.

Oavsett så är det bra för bitchens utveckling, den är relevant vilket som.

Systemet är inte sunt för fem öre, bitcoin är ditt sätt att bli en del av ett brutet system och ändra det inifrån. Bitcoin ger dig valet, var för evigt löneslav och klaga eller joina den oranga revolution och få en röst genom dina pengar . Det är där makten ligger. Att systemet har oss redan vid pungkulorna, men vi får makt när vi är en del av systemet, inte när vi står utanför
Citera
2024-11-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabikrypto

Systemet är inte sunt för fem öre, bitcoin är ditt sätt att bli en del av ett brutet system och ändra det inifrån. Bitcoin ger dig valet, var för evigt löneslav och klaga eller joina den oranga revolution och få en röst genom dina pengar . Det är där makten ligger. Att systemet har oss redan vid pungkulorna, men vi får makt när vi är en del av systemet, inte när vi står utanför
Bitcoin ska det stå, min autocorrect anpassar sig efter mitt dåliga ordförråd, ursäkta !
Citera
2024-11-25, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Inga nya pengar skall användas för det, utan förslaget är att man skall dumpa den sämre tillgången man redan sitter på, guldet, för att köpa den så mycket bättre tillgången, Bitcoin.
Ja, det låter ju mycket bättre att säga så. Men det vore ju mer lukrativt att använda en infinite money glitch. Den amerikanska staten kan väl få ännu bättre lånevillkor än MicroStrategy, dvs de kan få betalt för att låna pengar till bitcoin? Varför då sälja guldet? Det verkar ju onödigt om man kan få tag på bitcoin "gratis".
Citera
2024-11-25, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Tja, den hotar hela systemet, men systemet måste ju ändå gå under en dag. När fiatvalutorna är borta kommer det inte att gå att fortsätta med någon spekulativ attack.
Bra poäng men ... there will be blood in the streets?
Världskrig?
Citera
2024-11-25, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wasabikrypto

Tanken med bitcoin för mig var att stå lite utanför det sjuka systemet och vara med i början på ett alternativt och bättre system. Det är kanske dit vi är på väg men vad händer på vägen dit? Jag tror inte det blir smärtfritt. Är ni inte oroliga för konsekvenserna?
Citera
2024-11-25, 15:40
Medlem
Citat:
Bra poäng men ... there will be blood in the streets?
Världskrig?

Kanske. Det ser inte ut att bli en så mjuk övergång till en helt bitcoiniserad värld i alla fall. Men jag har inte tänkt klart angående detta.

Saylors attack förefaller demonstrera att en fiatvaluta av det slag vi har idag inte kan existera sida vid sida med bitcoin, eftersom det skapas detta slags attackmöjligheter mot fiatvalutan.
Citera
2024-11-25, 15:44
Medlem
Stig-Britts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Saylors attack förefaller demonstrera att en fiatvaluta av det slag vi har idag inte kan existera sida vid sida med bitcoin, eftersom det skapas detta slags attackmöjligheter mot fiatvalutan.

Det du skriver här tänker jag är definitionsmässigt sant, eftersom fiatvaluta vilar på statens våldsmonopol och inte klarar av konkurrens över huvud taget. Kruxet är att man inte kan stoppa kryptovalutor på sikt (utan att i praktiken stänga ner hela internet, om ens det...), och Saylor har hittat ett sätt att ställa "valutorna" mot varandra. Därför ser jag mer och mer att marknaden antingen slutar tro på MSTRs strategi alternativt att man med hjälp av regleringar hindrar Saylor från att fortsätta.
Citera
2024-11-25, 15:45
Medlem
Någon info varför Bitcoin går ner så ”mycket” idag, 3% är mycket i min värd ;p
Citera
2024-11-25, 15:47
Medlem
Citat:
Tanken med bitcoin för mig var att stå lite utanför det sjuka systemet och vara med i början på ett alternativt och bättre system. Det är kanske dit vi är på väg men vad händer på vägen dit? Jag tror inte det blir smärtfritt. Är ni inte oroliga för konsekvenserna?

Nä, jag hänger bara med. Men det spelar ingen roll om BlackRock kidnappar en del av bitcoin, det gör många andra privat också som väljer att gå över till ”cold storage”, merparten faktiskt, däri ligger bitcoins styrka.

Revolutionen har redan inträffat, nu ska vi bara känna på efterdyningarna !

Systemet är sjukt för att ingen förstår hur det fungerar, vilket också är tanken.

Inget solsken utan regn, samma här. Det kommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in