2024-11-21, 12:57
Medlem
graskalas avatar
Torsdag igen och vågen står på -0,2 kg. Med tanke på förra veckans stora minus så känns dagens resultat helt okej. Sakta men säkert neråt 77.0 kg (som innebär BMI 25 för mig).

1 juni (start): 96 kg
Ihopslaget juni-september (17 veckor): -14,8 kg
3 okt: 81,2 (-0,7 kg)
10 okt: 81,2 (+/-0 kg)
17 okt: 80,3 (-0,9 kg)
24 okt: 79,5 (-0,8 kg)
31 okt: 79,3 (-0,4 kg)
7 nov: 79,2 (-0,1 kg)
14 nov: 77,8 (-1,4 kg)
21 nov: 77,6 (-0,2 kg)
Totalt: -18,4 kg
Citera
2024-11-22, 21:45
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graskala
Torsdag igen och vågen står på -0,2 kg. Med tanke på förra veckans stora minus så känns dagens resultat helt okej. Sakta men säkert neråt 77.0 kg (som innebär BMI 25 för mig).

1 juni (start): 96 kg
Ihopslaget juni-september (17 veckor): -14,8 kg
3 okt: 81,2 (-0,7 kg)
10 okt: 81,2 (+/-0 kg)
17 okt: 80,3 (-0,9 kg)
24 okt: 79,5 (-0,8 kg)
31 okt: 79,3 (-0,4 kg)
7 nov: 79,2 (-0,1 kg)
14 nov: 77,8 (-1,4 kg)
21 nov: 77,6 (-0,2 kg)
Totalt: -18,4 kg

Mysigt att läsa dina veckouppdateringar och se hur det går. Verkligen en framgångssaga 🤩
Citera
2024-11-23, 04:28
Medlem
Oj vilka framsteg! 23 dagar, inte varit hungrig en gång, inte gått en enda meter i onödan, vräkt i mig mat -5kg! Disciplin
Citera
2024-11-24, 16:19
Medlem
graskalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Mysigt att läsa dina veckouppdateringar och se hur det går. Verkligen en framgångssaga 🤩
Vad fint skrivet och kul att det uppskattas, tack! Jag har insett att skriva veckorapporter här faktiskt gör gott för min motivation (och får mig att reflektera lite kring veckan/resultatet), så jag tror faktiskt det har hjälpt mig i resan neråt kilona.

Hur mår du och hur går det för dig?
Citera
2024-11-24, 19:01
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Vad fint skrivet och kul att det uppskattas, tack! Jag har insett att skriva veckorapporter här faktiskt gör gott för min motivation (och får mig att reflektera lite kring veckan/resultatet), så jag tror faktiskt det har hjälpt mig i resan neråt kilona.

Det tror jag också är en jättebra motivationsfaktor, dels för avstämningen och reflekterandet, dels för att man har något att svara upp till 😊

Jag har gått över till underhållsdos och tar var tionde dag nu. Är ingen skillnad i hur det känns nu med mättnad och hunger jämfört med när jag tog var femte dag. Har BMI 25,9 så fortfarande överviktig enligt det men midjemåttet är normalt. Har tränat styrketräning i många år och har ganska synliga muskler så tror att jag "egentligen" inte är överviktig nu eller inte så farligt överviktig i alla fall.

Är nöjd med kroppen vilket känns så bra, var många år sen jag kände så. Hållit den här vikten i snart ett år. Bara det i sig känns fantastiskt för pendlar alltid annars. Vet inte om jag på sikt ska sluta. Men vill inte sluta, vågar inte riktigt 😅
Citera
2024-11-25, 08:43
Medlem
Eg0x3s avatar
Citat:
Det tror jag också är en jättebra motivationsfaktor, dels för avstämningen och reflekterandet, dels för att man har något att svara upp till 😊

Jag har gått över till underhållsdos och tar var tionde dag nu. Är ingen skillnad i hur det känns nu med mättnad och hunger jämfört med när jag tog var femte dag. Har BMI 25,9 så fortfarande överviktig enligt det men midjemåttet är normalt. Har tränat styrketräning i många år och har ganska synliga muskler så tror att jag "egentligen" inte är överviktig nu eller inte så farligt överviktig i alla fall.

Är nöjd med kroppen vilket känns så bra, var många år sen jag kände så. Hållit den här vikten i snart ett år. Bara det i sig känns fantastiskt för pendlar alltid annars. Vet inte om jag på sikt ska sluta. Men vill inte sluta, vågar inte riktigt 😅

Spännande med underhållsdos… vill du berätta vilken dos du stod på när du tog var 5:e dag o vad du nu tar var 10:e dag 🙏🏻🙏🏻
Intressant att höra vad som fungerar för er andra tycker jag ☺️
Citera
2024-11-25, 13:41
Medlem
Hej alla som kämpar på! Tänkte checka in och berätta lite hur det går för mig.

Kort efter att jag nådde min målvikt i augusti, ca sju månader efter påbörjad viktminskning, gick jag ner från 1 mg till 0,75 mg/vecka. Det har jag kört på i tio veckor.

Förra veckan gick jag ner till 0,5 mg/vecka. Känns fortfarande bra och jag äter bra tycker jag. Sedan augusti har jag legat runt 75 kg i vikt.

Jag har bestämt mig för att min långsiktiga idealvikt nog är 75 kg (är 1,76m lång). Jag tillåter mig att diffa ett kg upp eller ner utan att det gör något.

I morse vägde jag in mig på 76,1 kg. Det högsta jag vägt sedan i augusti. Det blev lite väl mycket godis och efterrätt i helgen antar jag. Så nu planerar jag att skärpa till mig den här veckan vad gäller maten, inga kakor eller godis över huvud taget måndag till fredag.
Citera
2024-11-25, 14:01
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eg0x3
Spännande med underhållsdos… vill du berätta vilken dos du stod på när du tog var 5:e dag o vad du nu tar var 10:e dag 🙏🏻🙏🏻
Intressant att höra vad som fungerar för er andra tycker jag ☺️

Samma dos på 1 mg.
Citera
2024-11-25, 22:30
Medlem
graskalas avatar
Citat:

Bra jobbat och så kul att höra! Det är så inspirerande att höra om er som gått ner i vikt och sen framförallt faktiskt stannat där en längre period (för det har ju jag aldrig lyckats med tidigare).

Hur ofta har du vägt dig under det här året? Och har du pendlat några kilon upp och ner (så att du aktivt behövt "skärpa till dig" liksom) eller har du varit mer eller mindre viktstabil "automatiskt" (missförstå mig rätt) hela året?
Citera
2024-11-26, 09:19
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Samma dos på 1 mg.
Då är det direkt halvering, stor steg kan man tycka, men jätte bra att det funkar för dig.
Citera
2024-11-26, 09:22
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onewalker
Hej alla som kämpar på! Tänkte checka in och berätta lite hur det går för mig.

Kort efter att jag nådde min målvikt i augusti, ca sju månader efter påbörjad viktminskning, gick jag ner från 1 mg till 0,75 mg/vecka. Det har jag kört på i tio veckor.

Förra veckan gick jag ner till 0,5 mg/vecka. Känns fortfarande bra och jag äter bra tycker jag. Sedan augusti har jag legat runt 75 kg i vikt.

Jag har bestämt mig för att min långsiktiga idealvikt nog är 75 kg (är 1,76m lång). Jag tillåter mig att diffa ett kg upp eller ner utan att det gör något.

I morse vägde jag in mig på 76,1 kg. Det högsta jag vägt sedan i augusti. Det blev lite väl mycket godis och efterrätt i helgen antar jag. Så nu planerar jag att skärpa till mig den här veckan vad gäller maten, inga kakor eller godis över huvud taget måndag till fredag.
Kan inte tacka dig nog för att du startade denna tråd, som gjorde att flera vågade börja.
Fanstastisk att du håller vikten. 76 på 1,76 ycker jag är nästan för lite )
Skämt åsido, så på 7 månader du gick hur mycket ner?
Citera
2024-11-26, 09:29
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:

Jag kör dags-, vecko- och månadsrapporter. Sen allt finns på en graf som gör att jag känner mig supernöjd.
Så här ser min viktkurva, dagsvikten i lila och vecko genomsnit i cerise.

https://ibb.co/k5LGvJn

Första halvårer hade jag vikt 83-85 hela tiden. Nu nere på 73-74. Mål, ner till 71 innan årsskiftet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in