Citat:
Ursprungligen postat av
graskala
Vad fint skrivet och kul att det uppskattas, tack! Jag har insett att skriva veckorapporter här faktiskt gör gott för min motivation (och får mig att reflektera lite kring veckan/resultatet), så jag tror faktiskt det har hjälpt mig i resan neråt kilona.
Hur mår du och hur går det för dig?
Det tror jag också är en jättebra motivationsfaktor, dels för avstämningen och reflekterandet, dels för att man har något att svara upp till 😊
Jag har gått över till underhållsdos och tar var tionde dag nu. Är ingen skillnad i hur det känns nu med mättnad och hunger jämfört med när jag tog var femte dag. Har BMI 25,9 så fortfarande överviktig enligt det men midjemåttet är normalt. Har tränat styrketräning i många år och har ganska synliga muskler så tror att jag "egentligen" inte är överviktig nu eller inte så farligt överviktig i alla fall.
Är nöjd med kroppen vilket känns så bra, var många år sen jag kände så. Hållit den här vikten i snart ett år. Bara det i sig känns fantastiskt för pendlar alltid annars. Vet inte om jag på sikt ska sluta. Men vill inte sluta, vågar inte riktigt 😅