2024-11-25, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Tror att när polisutredningen är klar står både Bodström och Aschberg med byxorna nere.

Japp, det är jag övertygad om!
Det är ju bara att lyssna på intervjun som Aschberg gjorde med Sara så inser man ju hur pinsamt tomt på material har. Aschberg är en riktig före detta.
Citera
2024-11-25, 11:54
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Ok , svårt med matematiken?
Januari, Mars, Maj är inte kvartal utan varannan månad.
Sen september
S:a 420.000
Juli kom bort( sommarlov?)
Kvarstår 3 månader av året
Egentligen bara 6 månader som är redovisade.

Ja, du verkar ha svårt med matematiken men även hur långt ett kvartal är samt normala faktureringsrutiner.

Januarifakturan avser troligen jan, feb & mars.
Marsfakturan avser troligen april, maj & juni.
Junifakturan avser troligen juli, augusti & september.
Septemberfakturan avser troligen oktober, november & december.

Således ett år för 420kkr vilket ger ca 35kkr per månad.
Citera
2024-11-25, 11:56
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Tror ni vi någonsin kommer få veta hur turerna varit? Jag vet inte om jag tror på att SoP skulle göra detta för pengar, det tror jag inte. Däremot är de två säkert kanske slarviga, klantiga och tveksam moral. Jag gissar att det faktiskt skett lite oegentligheter men inget smaskigt som många kanske hoppas. Alltså småpengar men också principbrott som inte är så snyggt när det gäller en ”bra sak”.

Dock förstår jag inte varför Bodström drar igång saker om han inte tror att någon kommer bli fälld. Jag vet att en del kommer svara att han är jude (eller går deras ärenden), vill ha uppmärksamhet eller älskar pedofiler, vilket man får tro om man vill.

Jag är inte så smart och dålig på att lista ut hur filmer ska sluta, så ni kanske kan sia lite om hur det blir, och då gärna utan detaljer som bara finns med för att det ska bli spännande. Tack på förhand!
Citera
2024-11-25, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av starkZenap
Japp, det är jag övertygad om!
Det är ju bara att lyssna på intervjun som Aschberg gjorde med Sara så inser man ju hur pinsamt tomt på material har. Aschberg är en riktig före detta.

Har vi lyssnat på samma intervju, där Sara kommer med:
” Vi upplever att de gör ett bra arbete,,,”
” De är bra i början,,, ”
” Jag har ingen aning om hur de arbetar ”
” Jag vet att de,,,,”
Lägg därtill gråt och utbrott, väldigt labilt.
Därtill uppbackad av ”raketforskaren” som grymtar i bakgrunden och som avslutar genom en knivskarp analys med ” Vilka jävla svin”
Teater och smålögner på högsta nivå och ytterst patetiskt.
Citera
2024-11-25, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ten
Ja, du verkar ha svårt med matematiken men även hur långt ett kvartal är samt normala faktureringsrutiner.

Januarifakturan avser troligen jan, feb & mars.
Marsfakturan avser troligen april, maj & juni.
Junifakturan avser troligen juli, augusti & september.
Septemberfakturan avser troligen oktober, november & december.

Således ett år för 420kkr vilket ger ca 35kkr per månad.

Gör om gör rätt. Fanns ingen junifaktura.
Troligen är naturligtvis ett önsketänkande från din sida.
Citera
2024-11-25, 12:34
Medlem
trueforgoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Inget av hennes brott definierar henne som "grovt kriminell"! Hon har varit en typisk pundare som begått typiska pundarbrott för att finansiera sin narkomani. Visst är det skit att köra påverkad, stjäla osv. Men grov brottslighet är det inte per någon definition. Larva dig inte.

Och du tror att dom 30 brott hon åkt fast för är dom enda, och dom grövsta? Då är du allt bra naiv.

Att ha ett så pass gediget brottsregister är en bedrift, även för en livsstilsnarkoman. Antingen var hon extremt klantig och korkad eller är detta toppen av ett isberg. Sara verkar inte särskilt korkad, det får jag ändå ge henne.
Senast redigerad av trueforgood 2024-11-25 kl. 12:37.
Citera
2024-11-25, 12:47
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LudvigSigurdDavid
Tror ni vi någonsin kommer få veta hur turerna varit? Jag vet inte om jag tror på att SoP skulle göra detta för pengar, det tror jag inte.

Varför tror du inte det? Både Sara och Patrik har haft stora skulder. Patrik i synnerhet kan knappast finansiera ett liv med en etagevåning i centrala Göteborg på något ynka sponsorskap var femte år där han får mindre och mindre betalt eftersom 242 ligger längre bakom honom. Klart att de gjorde detta som en affärsidé - frågan är om utpressning var en del av det eller om det helt enkelt skedde med farten när de fick tag i någon gädda som var rik och villig att betala sig ur skiten.

Citat:
Dock förstår jag inte varför Bodström drar igång saker om han inte tror att någon kommer bli fälld.

Bodström vet garanterat vad han snackar om. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - jag räknar med att grabbarna bakom IK och Sara och Patrik är körda. Det är mest hur långt detta fall kommer att sträcka sig (dvs kommer fiskarna råka illa ut) som jag nu funderar på. Sara och Patrik försöker sig desperat på efterhandskonstruktioner men det är svårt att bluffa när man inte vet vad den andre sitter på för hand...
Citera
2024-11-25, 13:02
Medlem
tens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dusapa
Gör om gör rätt. Fanns ingen junifaktura.
Troligen är naturligtvis ett önsketänkande från din sida.

Den från 30/5 räknas som Juni.
Citera
2024-11-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Inget av hennes brott definierar henne som "grovt kriminell"! Hon har varit en typisk pundare som begått typiska pundarbrott för att finansiera sin narkomani. Visst är det skit att köra påverkad, stjäla osv. Men grov brottslighet är det inte per någon definition. Larva dig inte.

Har inte koll på alla enskilda rubriceringar men mängden gör de definitivt till grovt kriminell. Människan har litteraly inte gjort annat än knarkat och gjort brott.
Skulle inte förvåna mig om hon hamnar i top 100 personer med flest antal dommar under bältet.
Det är per definition grovt kriminell, sluta larva dig.

Edit: för att göra de ännu mer påtagligt, provat att föreställa dig att Sara hade åkt runt i en skinnpaj på en MC och tillhört en suspekt MC-organisation så hade exakt samma brottslighet gjort att du utan tvekan klassade henne som grovt kriminell.
Senast redigerad av KanelbulleKungen 2024-11-25 kl. 13:35.
Citera
2024-11-25, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det är som Lagopussy skriver att dom brotten Sara sysslade med va missbruksrelaterade. Hur menar du att en utpressning har gått till rent praktiskt. Hur har upplägget varit.

1. Dumpen provocerar fram klandervärt beteende.
2. Dumpen skickar vidare "utpressningoffren" till IK.
3. IK pressar "utpressningsoffren" på pengar förtäckt som "vård".
4. IK skickar tillbaka pengar till Dumpen dels via "reklam fakturering" och säkerligen via andra kanaler med, finns många sätt att sköts de utanför böckerna.

Frågor på de?
Citera
2024-11-25, 13:22
Medlem
LudvigSigurdDavids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Varför tror du inte det? Både Sara och Patrik har haft stora skulder. Patrik i synnerhet kan knappast finansiera ett liv med en etagevåning i centrala Göteborg på något ynka sponsorskap var femte år där han får mindre och mindre betalt eftersom 242 ligger längre bakom honom. Klart att de gjorde detta som en affärsidé - frågan är om utpressning var en del av det eller om det helt enkelt skedde med farten när de fick tag i någon gädda som var rik och villig att betala sig ur skiten.

Bodström vet garanterat vad han snackar om. Jag har sagt det förr och jag säger det igen - jag räknar med att grabbarna bakom IK och Sara och Patrik är körda. Det är mest hur långt detta fall kommer att sträcka sig (dvs kommer fiskarna råka illa ut) som jag nu funderar på. Sara och Patrik försöker sig desperat på efterhandskonstruktioner men det är svårt att bluffa när man inte vet vad den andre sitter på för hand...
Han våning är väl säkert en bostadsrätt, kanske betald och obelånad? Är det en bra förening kanske han behöver hosta upp 4 lax i månaden för boendet. Sen tror jag att Patrik drivs av hat mot sin förövare, jag tror han är en kille som har väldigt svårt att ”gå vidare”. Nog mycket ältande där. Sara tror jag drivs av att vara med där det händer, bli bekräftad och helt enkelt slippa ett vanligt jobb. Starka drivkrafter. Tror Freud sa att allt en människa behöver är arbete och kärlek, eller nåt liknande. Jag tror det ligger mycket i det.
Citera
2024-11-25, 13:30
Medlem
Citat:
Tror ni vi någonsin kommer få veta hur turerna varit? Jag vet inte om jag tror på att SoP skulle göra detta för pengar, det tror jag inte. Däremot är de två säkert kanske slarviga, klantiga och tveksam moral. Jag gissar att det faktiskt skett lite oegentligheter men inget smaskigt som många kanske hoppas. Alltså småpengar men också principbrott som inte är så snyggt när det gäller en ”bra sak”.

Dock förstår jag inte varför Bodström drar igång saker om han inte tror att någon kommer bli fälld. Jag vet att en del kommer svara att han är jude (eller går deras ärenden), vill ha uppmärksamhet eller älskar pedofiler, vilket man får tro om man vill.

Jag är inte så smart och dålig på att lista ut hur filmer ska sluta, så ni kanske kan sia lite om hur det blir, och då gärna utan detaljer som bara finns med för att det ska bli spännande. Tack på förhand!

Om vi tänker bort hela pedofilrings-etablisemanget som Aschberg och Bodström tydligen tillhör enligt SoP för en sekund.

Vad tjänar Aschberg på att påstå detta utan att ha på fötterna? - Jag kan inte komma på något vettigt? Uppmärksamhet? Känns som han kan få endå/redan har. Pengar? Knappast.

Vad har han att förlora om de hela visar sig vara ogrundat? Ganska mycket, med tanke på att för en riktig journalist är trovärdighet A-O. Om han förlorar trovärdighet kan han inte längre vara verksam. Bara de att han rör ämnet så hopar sig ju dumplingarna o kritiserar hans trovärdighet.

Samma sak gäller för Bodström, med skillnaden att Bodström kanske kan tjäna ett par kronor på fakturering till sina klienter, men det är knappast värt de. Då som jag förstår det så är den stora pengahåven för advokater antslet dagar i rätten man kan fakturera för. Dvs om utredningen hos polisen läggs ner så är detta förmodligen en stor förlustaffär för honom både monetärt och ryktesmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in