2024-11-25, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Inget av det du skriver är "ner som en pannkaka "som du först skrev. Så du skriver emot dig själv.

Vänligen citera mig där jag skrivit att vi ska ner som en pannkaka närmsta tiden?

Jag skrev att det är så bitcoin funkar, och att denna cykel inte kommer vara ett undantag.
Är helt övertygad om att vi kommer gå från typ 250k ner till 80k kommande åren, precis som att vi gick från 70k till 20k denna cykel.

Det enda som förändrats är att de med mycket bitcoin inte kommer sälja lika mycket. Men de kommer garanterat sälja till viss del och det kommer få priset att rasa.
Citera
2024-11-25, 02:11
Medlem
Som vanligt massa FUD, vi har precis börjat börjat bull run. Vi väntar in ”kraftiga ränte säkningar” och global liquidity att skjuta i höjden.

Alla förväntar sig att vi ska uppåt? Haha detta forum har varit dött senaste 8-10 månader (läs konsolidering)

Det är annorlunda denna gången, normalt sett kommer rotationen från BTC till altcoins, men det är lite annorlunda nu. Ägare av BTC är numera pensions fonder och större jättar, dom säljer inte.

Nästa vecka tror ja vi når 120k.
Citera
2024-11-25, 02:45
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51
Vänligen citera mig där jag skrivit att vi ska ner som en pannkaka närmsta tiden?

Jag skrev att det är så bitcoin funkar, och att denna cykel inte kommer vara ett undantag.
Är helt övertygad om att vi kommer gå från typ 250k ner till 80k kommande åren, precis som att vi gick från 70k till 20k denna cykel.

Det enda som förändrats är att de med mycket bitcoin inte kommer sälja lika mycket. Men de kommer garanterat sälja till viss del och det kommer få priset att rasa.
Här när du skrattade och försökte håna mig när jag skrev om var vi befinner oss nu/i närmsta framtiden (FB) Bitcoin - trading och analys Notera att jag skrev nu
Citera
2024-11-25, 09:05
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Getingens söndagsdribblande med hävstång resulterade i 0 vinster trots att bedömningen av marknaden var helt korrekt. Hursomhelst är det här hur jag ser på prisgrafen från och med nu:

Bullish om priset kan konsolidera och trenda inom det blåa området utan att förlora svart diagonal. Rent strukturellt är det önskvärt att priset respekterar densamma eftersom den utgör golvet i det blåa området. En stängning på 1D där svart diagonal går förlorad skulle vara illavarslande - bearish. Neutral/konsolidering i bästa fall.

Graf 4H: https://ibb.co/xfJYTWk

Ny vecka och ny bedömning: Väldigt konstruktiv PA under natten. Är personligen neutral mellan turkos horisontell samt svart diagonal. Bra om blåa triangeln håller som stöd fortsatt. Är intresserad av att positionera mig över turkos och under svart.

merparten av tiden testar jag egentligen mitt system utan hävstång och upplever att det blir lite omständigt att redovisa precis vart jag har entry, SL och TP löpande. (Jag har även tagit betydligt fler hävstångstrades sedan jag började posta här än vad jag vanligtvis gör)
Jag är egentligen här för att testa mitt system på spot och tvingas stå för min bedömning, - inte för att bevisa att jag är en skicklig hävstångstrader.

Samtidigt indikerar gårdagens dribblande att det helt klart finns utrymme för förbättring vad gäller mitt förhållningssätt till stop loss:en som verktyg. Mina entries var bra båda gångerna sett i backspegeln och båda trade:sen gick om intet pga hur jag hanterade min SL.

Kommer därför fortsättningsvis att posta en separat graf med den aktuella exchangen där det tydligt framgår Om och när jag tar hävstångstrades och jag kommer även att tydligt märka ut vart jag har SL, Entry och TP. Kommer också att skriva ut dom exakta prisnivåerna för den som vill följa händelseförloppet.

För att summera kommer jag fortsatt att posta hävstångstrades när jag har mer övertygelse om trendriktningen och när jag förväntar mig större prisrörelser. Övriga signaler kommer att hanteras genom att köpa och sälja spot. Så om det inte tydligt framgår att det är ett hävstångstrade med en bifogad graf med den aktuella exchangen så kan man utgå ifrån att det bara rör sig om köp och försäljning av spot.

Binance BTCUSD 4H: https://ibb.co/b2gtfWp
Citera
2024-11-25, 09:20
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazenectar
Mina entries var bra båda gångerna sett i backspegeln och båda trade:sen gick om intet pga hur jag hanterade min SL.
Dina shorts vid 96.9 var väl inte jättebra även om dom under några få timmar låg på ett svagt plus. Bara 2 stängningar senare, så hade du varit under vatten om dom inte löst ut.

3 (eller blev det 4?) trades på ett par timmar vittnar om att du borde titta på 15 min grafen snarare än 4h grafen. Priset har bara rört sig inom 1.8% från din entry sen dess. Varken TP eller SL borde ha löst på så lite price action om man verkligen trade:ar 4h grafen.

Ett bra verktyg i Tradingview du borde titta på är Projection - > Long position (respektive short position) för att tydligare se din eventuella vinst i förhållande till vad du riskar.
Senast redigerad av Leaston 2024-11-25 kl. 09:23.
Citera
2024-11-25, 09:30
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Dina shorts vid 96.9 var väl inte jättebra även om dom under några få timmar låg på ett svagt plus. Bara 2 stängningar senare, så hade du varit under vatten om dom inte löst ut.

3 (eller blev det 4?) trades på ett par timmar vittnar om att du borde titta på 15 min grafen snarare än 4h grafen. Priset har bara rört sig inom 1.8% från din entry sen dess. Varken TP eller SL borde ha löst på så lite price action om man verkligen trade:ar 4h grafen.

Ett bra verktyg i Tradingview du borde titta på är Projection - > Long position (respektive short position) för att tydligare se din eventuella vinst i förhållande till vad du riskar.

Det blev 2 trades totalt, varav båda resulterade i 0 vinst. Var påväg in i ett tredje lång trade som jag snabbt avbröt för att jag kände att jag övertrade:ade.

Absolut, det var inga jätterörelser på det stora hela men jag skrev även att mitt target var svart diagonal initialt och priset kom ändå i närheten. Hursomhelst så var det fel att använda hävstång här för en förväntad rörelse på bara några procent, - det hade räckt att köpa och sälja spot. Mitt postande här har som sagt lett till övertrading med hävstång vilket inte är representativt för hur jag vanligvis hanterar hävstången som instrument.

Ska kolla upp projection. Tack för tipset!
Senast redigerad av hazenectar 2024-11-25 kl. 09:36.
Citera
2024-11-25, 09:45
Medlem
Aktuellt belopp i svenska kronor som man ser på Avanza när man har aktier i USD.

Är det aktuell dagskurs SEK/USD? Eller det ser man först när man säljer?
Citera
2024-11-25, 09:48
Medlem
Betydande inflöden till ETF:erna hela förra veckan. Om dessa fortsätter denna vecka torde vi käka upp säljväggen vid 100k vilken dag som helst.

https://www.coinglass.com/bitcoin-etf

Urtunningen av börsernas bitcoinreserver fortsätter. Så mycket som 93k bitcoin försvann under senaste månaden, varav hela 38k senaste veckan och nästan 4k senaste dygnet. Om trenden fortsätter kommer vi snart att ligga på en urtunningstakt om 120k bitcoin per månad.

https://www.coinglass.com/Balance
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-11-25 kl. 10:04.
Citera
2024-11-25, 10:51
Medlem
hazenectars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Betydande inflöden till ETF:erna hela förra veckan. Om dessa fortsätter denna vecka torde vi käka upp säljväggen vid 100k vilken dag som helst.

Urtunningen av börsernas bitcoinreserver fortsätter. Så mycket som 93k bitcoin försvann under senaste månaden, varav hela 38k senaste veckan och nästan 4k senaste dygnet. Om trenden fortsätter kommer vi snart att ligga på en urtunningstakt om 120k bitcoin per månad.

Intressant data. 🙂
Citera
2024-11-25, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrmojd51

Håller med om att det mest troliga är att btc kommer rasa likt alla andra gånger, men frågan är bara hur mycket.

Förlängda cyklar och fler som inte kommer sälja sina btc på många år kommer göra att botten blir högre tror jag.

Har alltid varit så att det är ett fåtal gånger varje cykel som man kan göra pengar, och detta är en sådan gång där allt bara går upp upp upp.
Citera
2024-11-25, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg

Vad menas med reserver?
Menar du att folk tar ut sina bitcoin till offline plånböcker för att förvara under längre tid?
Citera
2024-11-25, 12:08
Medlem
Intressant.

Saylor has opened the floodgates of the $150 trillion bond market. Those funds are beginning to flow into BTC through MSTR convertible bonds.

He’s on pace to deploy the current $42 billion within a few months. That’s how much demand there is.

He could literally raise a trillion dollars at zero interest to buy BItcoin and it still wouldn’t even be a drop in the bucket of the global credit market.

Given the total dumpster fire that is fiat, we can expect a lot more than 1% of bond funds to flow into Bitcoin-backed bonds of various types as a much needed portfolio enhancer.

None of this is priced in.

https://x.com/danieleripoll/status/1860474815993512072
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in