Citat:
Ursprungligen postat av
hazenectar
Getingens söndagsdribblande med hävstång resulterade i 0 vinster trots att bedömningen av marknaden var helt korrekt. Hursomhelst är det här hur jag ser på prisgrafen från och med nu:
Bullish om priset kan konsolidera och trenda inom det blåa området utan att förlora svart diagonal. Rent strukturellt är det önskvärt att priset respekterar densamma eftersom den utgör golvet i det blåa området. En stängning på 1D där svart diagonal går förlorad skulle vara illavarslande - bearish. Neutral/konsolidering i bästa fall.
Graf 4H:
https://ibb.co/xfJYTWk
Ny vecka och ny bedömning: Väldigt konstruktiv PA under natten. Är personligen neutral mellan turkos horisontell samt svart diagonal. Bra om blåa triangeln håller som stöd fortsatt. Är intresserad av att positionera mig över turkos och under svart.
merparten av tiden testar jag egentligen mitt system utan hävstång och upplever att det blir lite omständigt att redovisa precis vart jag har entry, SL och TP löpande. (Jag har även tagit betydligt fler hävstångstrades sedan jag började posta här än vad jag vanligtvis gör)
Jag är egentligen här för att testa mitt system på spot och tvingas stå för min bedömning, - inte för att bevisa att jag är en skicklig hävstångstrader.
Samtidigt indikerar gårdagens dribblande att det helt klart finns utrymme för förbättring vad gäller mitt förhållningssätt till stop loss:en som verktyg. Mina entries var bra båda gångerna sett i backspegeln och båda trade:sen gick om intet pga hur jag hanterade min SL.
Kommer därför fortsättningsvis att posta en separat graf med den aktuella exchangen där det tydligt framgår Om och när jag tar hävstångstrades och jag kommer även att tydligt märka ut vart jag har SL, Entry och TP. Kommer också att skriva ut dom exakta prisnivåerna för den som vill följa händelseförloppet.
För att summera kommer jag fortsatt att posta hävstångstrades när jag har mer övertygelse om trendriktningen och när jag förväntar mig större prisrörelser. Övriga signaler kommer att hanteras genom att köpa och sälja spot. Så om det inte tydligt framgår att det är ett hävstångstrade med en bifogad graf med den aktuella exchangen så kan man utgå ifrån att det bara rör sig om köp och försäljning av spot.
Binance BTCUSD 4H:
https://ibb.co/b2gtfWp