2024-08-27, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eolnsm8
Inte koll på många men vet att dessa var inblandade ganska hårt men tror alla har klarat sig undan.

- Alex Bertlin
- Lotta Spjut
- Tommy Elofsson
Ett namn som borde läggas till på den listan är Joel Widengren, bor numer på Åland men befinner sig i USA sen 14 dagar tillbaka . Jag vet han lurade folk med dessa onecoin för några år sen .
Citera
2024-09-14, 09:10
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marulkspaj
Ja den siste idioten är inte född än och det är väl enkalre att lura de som man redan lurat en gång tidigare.
Bara att kolla början på denna tråd. Tyvärr verkar inget konto vara aktivt längre så man kan fråga om de kan knyta skorna själva ens. Bedrägerier av typen Pyramidspel / ponzi verkar otroligt effektiva när byfånar nu finns på internet och kan luras enklare.
Citera
2024-11-12, 00:41
Medlem
Littlepaw13s avatar
HAHAHAHAHAHA!
Sitter ni här och är arga? På vem egentligen?
Er själva hoppas jag för ni hade all världens chans att inte investera men ni ville ha snabba cash och allt ni fick var snabba skulder.

Har varit i den här tråden från allra första början och ville bara komma in och säga att allt som skett är fruktansvärt tillfredsställande.
Jävla klappmongon
Citera
2024-11-12, 15:05
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattias007
För mig var One en bra affär. Jag kände en av de som "jobbade" med det här i Sverige. Hade känt henne ytligt i tio år, så när hon propsade på att jag skulle gå med så tänkte jag "varför inte" och hostade upp 15K utan någon som helst kontroll, litade på henne. Och jag är helt säker på att hon trodde på det.
Sedan gick jag på One-krämarnas föredrag, juni 2015, vilket skapade viss konfundersamhet. Men man vill ju gärna tro och faktum är att allt måste marknadsföras, så det tog ytterligare några veckor innan jag insåg att allt var bluff, eller i alla fall nästan för på den tiden så gick det att föra Onecoins till sitt bankkonto, om än i små mängder, dvs få ut äkta valuta av Onecoins, en möjlighet som verkar ha raderats i slutet på 2015.

I mars 2016 så hade jag ett av de två sista samtalen med min kompis och insåg att hon så smått började att bli galen för hon var totalt verklighetsfrånvarande.
I maj 2016 så framförde jag lite skämtsamt till min "kompis" att "Mina coins är nu värda 100K, så du kan få köpa dem av mig för 50K, det är väl en finfin affär?". Hon högg direkt och köpte mina coins för 21K, dvs gav mig en vinst på 6K.

Jag råkar ha ett record att med lagliga medel göra slarvsylta av de som härjar med mig, så inte alls otroligt att hon blev rädd för mig. Sedan dess har jag inte hört ifrån henne. Hon lurade alla i sin bekantskapskrets som gick att lura.

Undantaget bekräftar tyvärr inte regeln. Det som hände var att du tjänade 6k på en mental instabil människa så det finns verkligen inga vinnare i det här
Citera
2024-11-12, 15:07
Medlem
Littlepaw13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krets
Jag skickade några länkar ang. guldet, tydligen så har dom gjort något avtal i dubai där dom har gul i bankvalv, så kper man 500euro paket får man 250mg guld som jag tror man senare ska kunna ta ut i euro.

https://www.youtube.com/watch?v=1wWauTaXIPs

https://www.youtube.com/watch?v=8PHZqDoW3IA

Just det ja, guldet 😅 vart är det nu?
Citera
2024-11-16, 20:42
Medlem
va1kyr1as avatar
Citat: "Hade varit kul att höra från någon här inne som investerade. Hur mycket personen investerade, när den upptäckte att OneCoin bara vara en scam och hur den ser på saken idag."

Min kompis investerade 20.000 och tänkte lägga in 80.000 till när han började ana ugglor i mossen. Killen är afghan. Konstigt nog umgås han fortfarande med det gänget som höll på. Har nog svårt att acceptera fakta.
Citera
2024-11-23, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av va1kyr1a
Citat: "Hade varit kul att höra från någon här inne som investerade. Hur mycket personen investerade, när den upptäckte att OneCoin bara vara en scam och hur den ser på saken idag."

Min kompis investerade 20.000 och tänkte lägga in 80.000 till när han började ana ugglor i mossen. Killen är afghan. Konstigt nog umgås han fortfarande med det gänget som höll på. Har nog svårt att acceptera fakta.

Din kompis måste vara väldigt begåvad..👍
Citera
2024-11-24, 02:37
Medlem
kramdjurs avatar
Tyska polisen ska ha hittat spår av kryptodrottningen till en gated community i Kapstaden i Sydafrika:

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/nya-sparet-i-jakten-pa-kryptodrottningen-ruja-ignatova/
https://www.svd.se/a/8qxzKG/ny-spar-efter-kryptodrottningen-ruja-ignatova
(svd artikeln kanske är låst)
Citera
2024-11-24, 09:06
Medlem
Jag förstår inte:
- varför skapade de inte en riktig blockkedja medans det fanns resurser? SVT programmet belyser att kunskapen att det saknades en riktig blockkedja fanns via Björn!
- hur kan de fortsätta i lätt förklädd skepnad?
- de som jobbade på kontoret i Stockholm, vilka var dessa och har de trätt fram?
Citera
2024-11-24, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocco420
Jag kan inte mer än hålla med, Ja tror verkligen på denna valuta och jag vet folk som verkligen tjänar stora pengar bara på att sprida budskapet. Så ta chansen och bli en del av detta innan det är försent...
PM:a mig gärna om ni har frågor.

Må väl

Hur har det gått?
Citera
2024-11-24, 21:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocco420
Har varit lite Off sen jag startade tråden men roligt att se att folk vaknat till liv.. Hoppas fler ansluter sig så tror jag detta kommer bli stort. Min "sponsor" har tjänat riktigt bra på detta så chansen finns absolut!
Kom med i matchen ; )

Hur stort kan det bli, tror du?
Citera
2024-11-24, 23:09
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Hur har det gått?

Enligt dagens dokument i SVT2 så är väl det fängelse och ond bråd död för de inblandade.

Allt med pengar i form *coin är ren ponzi. Men folk vill väl bli lurade. Att tro de kan bli miljonärer på någon vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in