2015-05-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Ett diplom är inte alls svårt att köpa falskt. Däremot hur mycket jag än googlar så hittar jag inte en tillstymmelse av doktorsavhandling. Om du tittar på deras video som dom lagt ut på youtube från den s.k business woman of the year utdelningen, så när Ignatova går in så sitter det någon trött typ inne i foajen, i övrigt helt folktomt. Själva utdelningen i sig består av cirka 10 bord totalt. Hur dom ska lyckas komma undan med det? Ja, det har dom ju redan gjort i och med att dom tagit dina och många med dig deras pengar. Att det sedan rör sig om ett mlm företag, gör ju att det inte är olagligt i sig i vissa länder. Dom säljer ett paket till dig, och hur du förvaltar det är upp till dig. Därmed var den legala biten klar. Om du kollar på vilka som är iblandade i det här så hittar du ju bara namn som är kända som scammers (med undantag av Ruja Ignatova som det inte finns någon historia alls om). Det var någon som nämnde att det ingår guld i det här startpaketet, hur funkar det rent konkret? Vart förvaltas det guldet?

Jag skickade några länkar ang. guldet, tydligen så har dom gjort något avtal i dubai där dom har gul i bankvalv, så kper man 500euro paket får man 250mg guld som jag tror man senare ska kunna ta ut i euro.

https://www.youtube.com/watch?v=1wWauTaXIPs

https://www.youtube.com/watch?v=8PHZqDoW3IA
Citera
2015-05-09, 00:13
Medlem
Jag vet som sagt folk som fått betalt i form av bonus, i coins omöjligt att veta än då dom inte startat med tradingen av det än. Men du tror att dom kommer dra när folk inte kan ta ut sina coins i form av euro sen då eller? fast man kan tjäna på bonus tills vidare? Eller tror du inte man kan få ut pengar i form av bonusen heller

edit. ska bli kul att se om man får ut betalningen sen eller om det är scam, på måndag ska jag göra withdrawal sen hur lång tid det tar att få in dom vet jag ej, såhär skrivr dom

60% of your bonus payments go to your cash account. With the cash here you can either buy tokens or AGC, buy gift codes - or you can withdraw your commission. You can withdraw money to your OnePay e-wallet (free) or to a bank account via wire transfer (a fee of 5-20 EUR will be charged). Your withdrawal will be processed within 10 banking days.

Killen som fått betalt i bonus använder onepay, bad om en print på överföring fick då denna.

http://anony.ws/image/Dxs9
Senast redigerad av krets 2015-05-09 kl. 00:22.
Citera
2015-05-09, 00:28
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krets
Jag vet som sagt folk som fått betalt i form av bonus, i coins omöjligt att veta än då dom inte startat med tradingen av det än. Men du tror att dom kommer dra när folk inte kan ta ut sina coins i form av euro sen då eller? fast man kan tjäna på bonus tills vidare? Eller tror du inte man kan få ut pengar i form av bonusen heller

edit. ska bli kul att se om man får ut betalningen sen eller om det är scam, på måndag ska jag göra withdrawal sen hur lång tid det tar att få in dom vet jag ej, såhär skrivr dom

60% of your bonus payments go to your cash account. With the cash here you can either buy tokens or AGC, buy gift codes - or you can withdraw your commission. You can withdraw money to your OnePay e-wallet (free) or to a bank account via wire transfer (a fee of 5-20 EUR will be charged). Your withdrawal will be processed within 10 banking days.

Jag tror inte att det blir några problem att få ut bonusar. Problemet som jag ser det är att det är inget annat än en mlm grej. Dvs produkten i det här fallet cryptocoinsen är av ingen vikt alls. Grejen är att sälja in paketen och det är där man tjänar pengar. Oftast med en massa regler om att "benen" måste vara balanserade osv. Jag hoppas att du åtminstone får ut en del pengar iallafall, trist med alla bedragare som florerar på internet och ger cryptovalutor ett mer skamfilat rykte en det redan har.
Citera
2015-05-09, 00:31
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:

Killen som fått betalt i bonus använder onepay, bad om en print på överföring fick då denna.

http://anony.ws/image/Dxs9

Jag antar att "Europabetalning" är det som avses? Är det inte konstigt att det ska ta 10 dagar och dessutom innebära avgifter på upp till 20 euro på en eurobetalning (sepa), som är betydligt mycket snabbare och dessutom inte kostar mer än en vanlig överföring (vanligtvis 0) ?
Citera
2015-05-09, 00:35
Medlem
Citat:
Jag antar att "Europabetalning" är det som avses? Är det inte konstigt att det ska ta 10 dagar och dessutom innebära avgifter på upp till 20 euro på en eurobetalning (sepa), som är betydligt mycket snabbare och dessutom inte kostar mer än en vanlig överföring (vanligtvis 0) ?

Vet inte om dom skriver upp till 10 dagar för att vara absolut säkra så dom inte lovar för mycket? ah antar att det är europabetalningen. Men som du säger, tror man får satsa på att hämta ut pengar på bonusen och kanske coins i början, eler tror du att man inte kommer hinn att byta ut sina coins mot euro innan dom ''drar''?

kostar väl med avgift internationellt? det trodde jag annars vet jag inte varför det är 50-200krs avgift, kanske för att dom inte vill att folk ska ta ut pengar istället investera bonus i tokens? ingen aning. Men som sagt jag vet inte om det är en scam eller ej men folk som säger att det är scam bara för att dom gjrt en google sökning typ ''onecoin scam'' och sen säger japp, scam.. jag orkar inte heller analysera men jag säger vaken att det är en scam eller ej. Men du svarar ju och kan bete dig som folk iaf. Tack!
Senast redigerad av krets 2015-05-09 kl. 00:47.
Citera
2015-05-09, 00:49
Medlem
Såhär står det om onepay metoden förövrigt.

1. Uploading Funds. Currently we accept Bank Wire deposits. You simply transfer funds from your Bank Account to the details provided and the amount will be uploaded to your wallet. The option to upload money via Credit/Debit card will also be available soon.

2. Withdrawing funds. You are free to withdraw the funds available on your e-wallet at any time. Simply choose the desired method – bank account or load a credit card and the funds will be available to you in no time.

3. Funds on your e-wallet. You can use the funds available on your e-wallet to shop online, to pay invoices or to transfer money to other users in the system.

4. Branded prepaid card. We offer our clients prepaid MasterCard which they can use worldwide.

Så dom menar alltså att man gör ett separat bank account som man sätter in sin bonus/funds på? sen kan man betala med det/ ta ut den summan man vill ha närsomhelst? typ som hans europabetalning på 950kr och en spelavgift på 127kr t.ex?
Senast redigerad av krets 2015-05-09 kl. 00:52.
Citera
2015-05-09, 00:57
Medlem
Så det verkar ju vara legit isf? det är alltså när dom öppnar coins för trading som onecoinsen inte kommer vara värda ett skit? som nu så ska en coin vara = 1 euro. Men dom ska öppna upp för den tradingen efter Dubai eventet 15 maj som jag förstått det. Tills dess minar man för fullt just nu och försöker värva..har ju investerat själv så om jag inte trodde på det hade jag inte värvat folk men jag säger ju tiill dom innan att det möjligtvis kan vara en scam så helt upp till dom vad dom vill göra med sina pengar, så det finns ändå pengar att hämta tills vidare.
Citera
2015-05-09, 02:56
Medlem
http://www.debate.org/opinions/is-bitcoin-a-scam

sånt är lite kul folk hatade exakt likadant på bitcoin, ser ingenstans när denna artikel skrevs så detta var förmodligen senare än 2009 då bitcoin startade.
Citera
2015-05-09, 07:48
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Så det verkar ju vara legit isf? det är alltså när dom öppnar coins för trading som onecoinsen inte kommer vara värda ett skit? som nu så ska en coin vara = 1 euro. Men dom ska öppna upp för den tradingen efter Dubai eventet 15 maj som jag förstått det. Tills dess minar man för fullt just nu och försöker värva..har ju investerat själv så om jag inte trodde på det hade jag inte värvat folk men jag säger ju tiill dom innan att det möjligtvis kan vara en scam så helt upp till dom vad dom vill göra med sina pengar, så det finns ändå pengar att hämta tills vidare.

Legit hade det varit om det finns något värde i produkten, nu finns det bara ett värde i dig och dina vänner som skickar in pengar upp i kedjan. Förhoppningsvis hinner du dra in ett par vänner och de sin tur ett par vänner så att du hinner tjäna lite pengar. Att jämnföra det med bitcoin är inte rättvist någonstans då bitcoin är open source och har full transparens.
Citera
2015-05-09, 20:42
Medlem
Citat:
Legit hade det varit om det finns något värde i produkten, nu finns det bara ett värde i dig och dina vänner som skickar in pengar upp i kedjan. Förhoppningsvis hinner du dra in ett par vänner och de sin tur ett par vänner så att du hinner tjäna lite pengar. Att jämnföra det med bitcoin är inte rättvist någonstans då bitcoin är open source och har full transparens.

Tror du ingen kommer kunna hämta ut pengar i form av onecoins när den tradingen ska börja? eller när tror du att det tar slut om man säger så..
Citera
2015-05-09, 21:06
Medlem
pterodactyls avatar
Citat:
Tror du ingen kommer kunna hämta ut pengar i form av onecoins när den tradingen ska börja? eller när tror du att det tar slut om man säger så..

Nej, jag tror inte det finns någon efterfrågan på produkten så att säga. Om ens produkten finns. Varför skulle någon vilja betala för möjligheten att trada coins? När det finns en uppsjö av alternativ som olika coins som man inte behöver betala ganska stora pengar för att prova på.
Citera
2015-05-10, 18:58
Medlem
Citat:
3. Funds on your e-wallet. You can use the funds available on your e-wallet to shop online, to pay invoices or to transfer money to other users in the system.
Var kan man handla online med Onecoin? Och hur betalar jag mina räkningar med Onecoin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in