2024-11-23, 12:23
Medlem
Sjukt. Jag blev borttagen från upplysning.se från några veckor sedan.

Nu har jag flyttat och har då kommit upp på deras sida igen men den nya adressen. Inte ok
Citera
2024-11-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blue2000

Nu har jag flyttat och har då kommit upp på deras sida igen men den nya adressen. Inte ok

Har bara upplysning lagt upp dina uppgifter igen eller även sidor?
Citera
2024-11-23, 18:14
Medlem
Citat:

Hur blev det med Mrkoll? Upplagd där också igen?
Citera
2024-11-23, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Har bara upplysning lagt upp dina uppgifter igen eller även sidor?

Jag är upplagd på Upplysning igen ja, efter flytten till ny adress.

Har mailat igen dom och IMY om borttagning.
Citera
2024-11-23, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkitektkompisen
Hur blev det med Mrkoll? Upplagd där också igen?

Nej, enbart Upplysning.se inget annat
Citera
2024-11-23, 22:54
Medlem
Citat:
Jag är upplagd på Upplysning igen ja, efter flytten till ny adress.

Har mailat igen dom och IMY om borttagning.
Märker att jag missade ett ord. Menade om du även åter lagts upp på andra sidor. Ser att du redan svarat på detta.

Har misstänkt lite att deras system kan fånga upp dig och återpublicera uppgifterna vid flytt, men det verkar då bara vara upplysning som gör det.
Citera
2024-11-24, 05:39
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:

alltså raderade de dig aldrig som de lovade göra.
Citera
2024-11-24, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
alltså raderade de dig aldrig som de lovade göra.

Jo jag blev borttagen helt. Sen efter flyttanmälan ett par veckor senare så var jag uppe igen med den nya adressen. Så det verkar som att upplysning.se har att även om man tagits bort så läggs man upp automatiskt igen om man byter adress.
Citera
2024-11-24, 10:17
Medlem
Om någon vet ens personnummer så går det fortfarande att få tag på adressen. Tex sidor när man lägger in något eller beställer där om man skriver i personnumret så kommer adressen upp automatiskt.

Dessutom om man ska ringa skatteverket om Folkbokföringensregistret så måste man väl ha personnumret för att möjligen få fram något?

Företag kan även hämta ut uppgifter va?

https://www.skatteverket.se/privat/folkbokforing/attvarafolkbokford/folkbokforingsdatabasen.4.3810a01c150939e893f16fe2 .html
Citera
2024-11-24, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
I eftermiddag redovisas den utredning som föreslår ändringar i grundlagen som nog är högintressant för flitiga läsare av denna tråd.

Pressmeddelande från regeringen (Pressträff i samband med överlämning av betänkandet Personuppgifter och mediegrundlagarna):

Utredningsdirektivet: Dir. 2023:145

En gratis artikel här i Dagens juridik:

Citat:

”Ett begränsat grundlagsskydd för dessa tjänster skulle dessutom tydliggöra att regleringen i svensk rätt uppfyller de krav som EU-rätten ställer på personuppgiftsområdet”, står att läsa i utredningen.
https://www.dagensjuridik.se/nyheter/utredare-grundlagsskyddet-for-soktjanster-bor-begransas/
Citera
2024-11-24, 21:27
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Jag tycker många ska ta sig tiden att skriva till just utländska medier och se vilka som nappar. Det man kan göra är att även länka till mötet som ägde rum gällande framställning i kammaren i EU.
Svenska myndigheter värnar mer om "Sverigebilden" än att det faktiskt funkar som det ska. Det vore skönt att få ut att Sverige inte är den fina demokratiska landet som värnar om sin invånare. Det är många utländska medier som redan uppmärksammat den grova kriminaliteten i Sverige. Det man kan göra är att visa hur Sverige göder kriminaliteten genom att kraftigt begränsa möjligheter för de som vill leva ett hederligt liv.

Ta dig tiden och svara ordentligt. Hänvisa till domstolarna som vägrat utlämning med hänvisning till gdpr och förhandsavgörande i Finland som förbjuder utlämning av domar om inte det finns särskilda skäl. Hänvisa till eu:s olika lagrum, bla artikel 17 i dataskyddsförordningen och EU:s kritik mot Sveriges hantering av detta. Få det till att de har en skyldighet att utreda vidare och agera med tanke på GDPR.
Tack yttrande inlämnat nu har hänvisat till allt du förespråkade, så nu får vi se vilket beslut det blir emot Newdesk AB
Citera
2024-11-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Acta Publica är väl det företag som har mest personakter över svenska folket. Så fort du skickar en e-mail till en myndighet lagras det av Acta Publica med "robotar" som läser all trafik. - Acta Publica hette innan Piscatus men bytte namn efter en hackning (Damage control) som visade att det fanns kunder som inte alls hade utgivningsbevis samt en massa advokatfirmor vilket innebär att främmande makt kan via advokatfirma söka på registret över svenska folket anonymt. De som startade Acta Publica är ett gäng maoister och marxister från EXPO nätverket.

Acta Publica-killarna skrev för något år sedan att det fanns närmare 100 miljoner handlingar i deras dokumentarkiv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in