2024-10-27, 04:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
https://help.revolut.com/sv-SE/help/more/legal-topics/migration-of-crypto-services/crypto-migration-to-rt-digital-securities-cyprus-ltd/

Om du någon gång köpt krypto på deras app så bör du ha fått ett email från dem där dom skriver om migreringen.
Jag tror eventuellt att det enbart rör kunder som har rört krypto tjänsten.

Dock kan man uppenbarligen stanna kvar på deras Litauiska företag om man säger upp hela krypto tjänsten.
Därav min fråga till folket här som kanske vet om det är problem med att skicka riksdaler till en cypern bank.

Men lutar ändå åt att säga upp krypto tjänsten, inget jag använder dem för i första hand och att ha kontot på cypern... mmm vetfan om det känns helt 100.

Ok, håller inte på med krypto.
Citera
2024-11-24, 20:06
Avslutad
Finns det verkligen ingen lösning på att få pengar från mitt swedbank konto till revolut konto.

Har lyckats skicka 10.000kr genom apple pay men sen tog det stop. Antar att swedbank gjorde nått då det ej gillats att man säger adjö tillslut.

Tacksam för den som vet hur man ska gå tillväga.
Citera
2024-11-25, 00:29
Medlem
Murtaughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSuckz
Finns det verkligen ingen lösning på att få pengar från mitt swedbank konto till revolut konto.

Har lyckats skicka 10.000kr genom apple pay men sen tog det stop. Antar att swedbank gjorde nått då det ej gillats att man säger adjö tillslut.

Tacksam för den som vet hur man ska gå tillväga.

Du kanske ska prata med Swedbank om problemet?

Jag skickar över utan problem från SEB till Revolut via ApplePay och har gjort så i ett par år nu, så byt bank om inte Swedbank vill vara med och leka är mitt råd...
Citera
2024-11-25, 04:36
Avslutad
Tack för svar. Ska höra idag med dom. Om ett nej kommer byter jac direkt till SEB.
Citera
2024-11-26, 02:18
Avslutad
Pratade med swedbank och 13000kr är max vad du kan skicka varje dag till revolut
Citera
2024-11-26, 11:06
Medlem
Murtaughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LifeSuckz
Pratade med swedbank och 13000kr är max vad du kan skicka varje dag till revolut

För SEB är gränsen samma som regeln för kontantuttag, (som överföring till Revolut räknas som) under en specifik tid...

Maxbelopp för uttag och insättning
ta ut 15 000 kronor på ditt kort under en rullande period på fyra dagar.
ta ut 40 000 kronor på ditt kort under en rullande period på 30 dagar.

Jag skickar 10k åt gången, 1-3 ggr i månaden, så för mig är det inga problem...
Citera
2024-12-03, 20:33
Medlem
Jaha, nu började min bank bråka. Använt Revolut för dagliga köp i butik via telefonen då min bank inte tillåter Google pay. Jättesmidigt och enkelt att hålla koll på utgifter. Därtill uppskattad funktion att kunna skaffa nya kort för internetköp.

Nu blev mitt bankkort "begränsat" helt plötsligt. Jag har aldrig gjort någonting olagligt. Har några hundralappar i krypto på revolut sedan flera år tillbaka utan köp/sälj.

Ser att det är andra i tråden med samma problem. Antingen får jag skaffa en bank som tillåter överföring till Revolut, eller så får jag skaffa en bank där man kan lägga till kortet i Google pay. Oavsett vad så verkar jag behöva skaffa ny bank.

Något tips för en bank som inte bråkar med laglydiga individer? Vill kunna göra allt det vanliga, det vill säga ta ut, sätta in, betala online, använda Google pay och skicka mina pengar dit det behagar mig. Otroligt att frågan ens skall behöva ställas.
Citera
2024-12-18, 02:35
Medlem
Är lite osäker så jag tänkte fråga här. Är revolut standard något som övergår i betald variant efter 30 dagar eller är standard något som alltid är avgiftsfri?
Citera
2024-12-18, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaluke
Är lite osäker så jag tänkte fråga här. Är revolut standard något som övergår i betald variant efter 30 dagar eller är standard något som alltid är avgiftsfri?

Jag har haft det i några år, inget som har övergått i någon betalvariant.
Citera
2024-12-18, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thaluke

Har haft standard sedan 2018.

Notera beloppsgränser för fria kontantuttag och valutaväxling. Behöver du högre fribelopp kan det vara lönt att uppgradera till en betalplan.
Senast redigerad av Engineer 2024-12-18 kl. 17:33.
Citera
2024-12-19, 10:49
Medlem
Hej, lite hjälp efterfrågas:

Jag tänkte starta ett konto på Revolut, för att ha till utlandsbetalning.

HUR fyller jag sen enklast på mitt konto hos Revolut?

Har hört att många svenska banker inte tillåter, eller begränsar, överföring dit?

Smidigast vore med kreditkortet hos SEB, summan det handlar om är ungefär 30k.

Kan det bli strul?

Mvh B.
Citera
2024-12-19, 11:01
Medlem
Flabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengt2017
HUR fyller jag sen enklast på mitt konto hos Revolut?

Du gör en utlandsbetalning (SEPA) i svenska kronor till ditt Revolutkonto. Det är viktigt att du väljer SEPA och SEK för att slippa avgifter.

Med kort kan du inte sätta in trettiotusen direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in