2024-11-20, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelie-r
Är det xanor som kommer närmast alkohol i form av berusningseffekt?
Det är nog olika ifrån person till person men jag tycker det.
Citera
2024-11-20, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draculark
En fråga till er som har recept. Märker ni någon skillnad på Alprazolam Orion och Alprazolam Krka d.d.?
Svar nej jag har testat alla fabrikat som säljs här beroende på vad apoteket hade hemma för tillfället och jag upplevde ingen skillnad.
Citera
2024-11-21, 21:26
Medlem
Fappy11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterBear
Nu när det är torka på blå i landet, hur länge brukar en sådan torka hålla i sig?
Väldigt länge antagligen då det inte kommer några blå alls från Serbien. Stor torsk, europol inblandat osv. Så antar hela skiten är nerstängt nu. Kommer kanske nån annan aktör då det är en lukrativ business. Men kan ta ett tag. Se mitt inlägg nån sida bak i tråden.
Citera
2024-11-21, 23:25
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
Du har säkert rätt sa gubben till mig. Att röra på sig är jättebra och frisk luft med. Men i och med att han blivit så pass gammal har han fått fysiska krämpor som artros i fötter, det förhindrar de långa promenaderna ute på stan som han ofta gick förr om åren.
Gubben har länge skrutit om att han sprang Lidingöloppet på ett par minuter under tre timmar några månader innan han skulle fylla sextio. Men numera efter ett par kilometers promenad värker det i ena foten och när han efteråt sitter hemma i tv-fåtöljen så varje gång han reser sig haltar han först några steg innan den värsta ömheten släpper.
Du tror alltså det är omöjligt för honom att hitta en läkare som åtminstone kan skicka remiss till någon annan som bättre förstår sömnproblem. Att utsättas för någon lång utredning eller sömnträning kommer han att förkasta.

Okej. Jag fick ingen avis om att gubben hade citerat mig. Därav lång tid till jag svarade. Jag visste ju givetvis inte att gubben var så illa däran. Låter jobbigt. Jag vet faktiskt inte om det är omöjligt hitta nån läkare som kan hjälpa till med sömnen. Gubben vill ju inte som du skriver, vara med om nån jobbig utredning, vilket nästan känns som ett måste nuförtiden, om man ska få nån hjälp. Men gubben kanske hittar nån läkare på nån vårdcentral som kan tänka sig att skriva ut medicin mot sömnen. Men blir nog svårt, då dom nuförtiden anser att det är farligt för äldre ( ett jävla svepskäl dom använder ) då dom kan gå i sömnen och trilla. Hoppas det löser sig för gubben.
Citera
2024-11-23, 11:24
Medlem
Popetoterors avatar
Väldigt kul tråd att läsa, i det stora hela så är Ksalol en svag tablett som inte går att jämföra med vad som står på förpackningen verkar det som.

Galenika A.D. är ett serbiskt läkemedelsföretag baserat i Zemun, Serbien, som kontrollerar en tredjedel av läkemedelsmarknadsandel i landet. Galenika grundades 1945 och är en stor läkemedelstillverkare på Balkan med export till Europa, Afrika och Asien.

Galenika är fortfarande ett statligt ägt bolag, men företaget går gradvis mot en privatiserat modell. Serbiens regering meddelade sin avsikt att privatisera Galenika under 2013.

Galenika tillverkar Ksalol (Alprazolam), Bensedin (Diazepam), Rivotril (Klonazepam) med mera.

Ja det är Galenika som tillverkar (blå)Ksalol- Alprazolam som så många andra läkemedel allt från vitaminer till livsviktiga läkemedel, lista går att se på https://galenika.rs/prescription-drugs/.
Och vad jag förstått av tråden så skulle de ha missat att mäta styrkan i just ett preparat som tråden handlar om.
Ksalol (blå)(blåbär) Alprazolam, vet inte men tror inte de skulle höfta till en blandning på känsla utan självklart efter som de är ett läkemedelsföretag så finns det föreskrifter om felmarginaler, och då pratar vi inte om siffrorna som vissa nämner i tråden utan tusendelar, skulle inte ens bli godkänt på marknaden annars.
Sen självklart så finns de som kopierar ett recept för att sälja billigt men självklart vill de ha vinst, och gör man en kopia så bör den stämma någolunda överens med orginalet annars är det ingen som köper
produkten och då är det bara att lägga ner, eller så köper de produkten och sägar att det här är inte ok eran produkt är så mycket sämre, så antingen gör man om blandningen eller lägger ner.
Så alla som säger att deras produkter ska vara så klena eller ojämna, missar att det är ett stort läkemedelsföretar som inte kan tumma på kvalien, sen om det finns mindre seriösa kopior som är dåligt gjorda som de flesta ser.
Så Galenika satsar nog en hel det att få bort oseriösa försök på kopior som är lätta att känna igen.
Citera
2024-11-24, 18:40
Medlem
Jag har haft 75 mg oxazepam på recept. ”Lyckades” få Xanor utskrivet istället. 2,5 mg totalt 1 mg kl 08.00 1 mg kl 12.00 och 0,5 mg 20.00. Jag känner inte av ett skit. Ingen livslust. Ingen lindring. Helt apatisk. För låg dos? Mvh ätit bensodiazepiner i 14 år på recept. Edit: äter även 300 mg Lyrica på recept ovanpå detta.
Senast redigerad av Fanvadnice 2024-11-24 kl. 18:51.
Citera
2024-11-25, 16:54
Medlem
Är verkligen dom ksalolen vi har här tillverkade av galenica, en kontrollerad meds fabrik. När man köpte dom i lösvikt 1000 pack för ca 18 19 år sedan tänkte jag att man pressade dessa i typ Tyskland, Holland och då kunde dom vara ojämna i styrka. Men dom blev mycket bättre dom senaste 10 åren sedan. Och sen började dom komma i bilisterna man kunde bryta och nu dom senaste bilisterna. Jag har aldrig fått med fentanyl eller annat som folk skriver. Har alltid påvisat benzo på test. Hoppas dom snart kommer in igen.
Citera
2024-11-27, 16:16
Medlem
Airwave92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobodybeatsthebeat
Givetvis kommer något annat shady läkemedelsföretag fylla galenikas skor

Hade vart dunder om dessa hade hållt Ksalol 2015 kvalitet, och inte den underdoserade skiten som sålts runt under senaste åren
Citera
2024-12-04, 13:46
Medlem
Är det någon som testat Alprazolam Rlam-1? Bättre än ksalol?
Citera
2024-12-05, 04:09
Medlem
Fappy11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Hade vart dunder om dessa hade hållt Ksalol 2015 kvalitet, och inte den underdoserade skiten som sålts runt under senaste åren
Så jävla trött på blå, senaste åren har varit en jävla shitfest, jag vill ha diazepam men alla har bara kunnat erbjuda värdelösa blåa. Nu finns ingenting. Hoppas det dyker upp annan aktör med bra grejer. Inte lätt att vara självmedicinerare för tillfället.
Citera
2024-12-05, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popetoteror
Väldigt kul tråd att läsa, i det stora hela så är Ksalol en svag tablett som inte går att jämföra med vad som står på förpackningen verkar det som.

Galenika A.D. är ett serbiskt läkemedelsföretag baserat i Zemun, Serbien, som kontrollerar en tredjedel av läkemedelsmarknadsandel i landet. Galenika grundades 1945 och är en stor läkemedelstillverkare på Balkan med export till Europa, Afrika och Asien.

Galenika är fortfarande ett statligt ägt bolag, men företaget går gradvis mot en privatiserat modell. Serbiens regering meddelade sin avsikt att privatisera Galenika under 2013.

Galenika tillverkar Ksalol (Alprazolam), Bensedin (Diazepam), Rivotril (Klonazepam) med mera.

Ja det är Galenika som tillverkar (blå)Ksalol- Alprazolam som så många andra läkemedel allt från vitaminer till livsviktiga läkemedel, lista går att se på https://galenika.rs/prescription-drugs/.
Och vad jag förstått av tråden så skulle de ha missat att mäta styrkan i just ett preparat som tråden handlar om.
Ksalol (blå)(blåbär) Alprazolam, vet inte men tror inte de skulle höfta till en blandning på känsla utan självklart efter som de är ett läkemedelsföretag så finns det föreskrifter om felmarginaler, och då pratar vi inte om siffrorna som vissa nämner i tråden utan tusendelar, skulle inte ens bli godkänt på marknaden annars.
Sen självklart så finns de som kopierar ett recept för att sälja billigt men självklart vill de ha vinst, och gör man en kopia så bör den stämma någolunda överens med orginalet annars är det ingen som köper
produkten och då är det bara att lägga ner, eller så köper de produkten och sägar att det här är inte ok eran produkt är så mycket sämre, så antingen gör man om blandningen eller lägger ner.
Så alla som säger att deras produkter ska vara så klena eller ojämna, missar att det är ett stort läkemedelsföretar som inte kan tumma på kvalien, sen om det finns mindre seriösa kopior som är dåligt gjorda som de flesta ser.
Så Galenika satsar nog en hel det att få bort oseriösa försök på kopior som är lätta att känna igen.
Grejen är dock att 90 % minst av alla sk Kdalol är kopior pressade i något skitigt källarlabb och beroende på vem som har pressat dem så kan kvalitén vara extremt ojämn.

Det är inte så att det skeppas mängder av legit Ksalol och annat från Galenika rakt ut på den svarta marknaden för då hade det rört sig om enorma mängder som får fötter och hamnar någon helt annanstans än på apoteken i tex Balkan.
Citera
2024-12-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanvadnice
Jag har haft 75 mg oxazepam på recept. ”Lyckades” få Xanor utskrivet istället. 2,5 mg totalt 1 mg kl 08.00 1 mg kl 12.00 och 0,5 mg 20.00. Jag känner inte av ett skit. Ingen livslust. Ingen lindring. Helt apatisk. För låg dos? Mvh ätit bensodiazepiner i 14 år på recept. Edit: äter även 300 mg Lyrica på recept ovanpå detta.
Då har du nog troligtvis byggt upp en hyfsad tolerans och dosen är för låg och det är med dagens mått mätt en jävligt hög dos att ha på recept ändå.

Jag har stått på Bensodiazepiner i snart tio år och vad det gäller åren med Alprazolam så var det 0.25 mg upp till max 0.5 mg vid behov max fem dagar i veckan och det var sällan man tog så mycket ens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in