2024-11-03, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsankarlsson
Förlåt , jag skrev visst fel.Det ska vara 3x20mg ! Det gör ju en viss skillnad n!!☠️

Du menar 3x2mg?

Uppenbarligen gör de sitt då även rättelsen blev fel . Att du inte längre känner dig benzad beror väl på att du övergått till att vara zombie på heltid.

Mitt tips, klipp skiten och ordna ditt liv.
Dina förfäder gick inte med beständig ångest livet ut, det är ett nytt fenomen därför folk plötsligt kan leva hela sitt liv inom 4 väggar, jobba hemifrån utan fysisk kontakt med någon, och vandra till affären för att skaffa mat.

Vill GARANTERA att varenda jävlar ångestfitta här inne hade blivit botad av en storskalig kris som försatt samhället 100 år bakåt i tiden och dragit dem ur sin komfortzon. Jag har ALDRIG hört en atlet påstå sig vara deprimerad i mitten av ett maraton, eller säga att den har ångest. Botemedlet finns inombords bara att ni mjukat upp er som en kakor i mjölk och blivit riktiga veklingar. FATIGUE IS THE BEST PILLOW

Säger detta med högsta möjliga sympati för situationen, förstår att det är en helvetes jävlar resa, framförallt avtändningen. Men att leva på benz livet ut är omöjligt, ni dör på vägen, och då får ni fan hoppas att efterlivet som väntar inte är värre
Citera
2024-11-03, 23:09
Medlem
Fappy11s avatar
Verkar kunna bli rejäl torka på blåa och andra benzo framöver enligt uppgifter jag fått.

https://www.eurojust.europa.eu/news/over-6-million-illegally-exported-pills-seized-international-operation-against-drug

Vad tror ni om detta?
Citera
2024-11-10, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TorArise
Jo, priserna har gått upp på tusenpacken också. Skrattretande summor, men vad gör man? Man får tyvärr lägga vidare dyrare också. Det går så jäkla mycket upp och ner från vecka till vecka. Nerslag är väl största orsaken eller vad tror ni?
Jag va tvär knas på Alprazolam förr.
Köpte burkar i thailand 1000 Marzolam 1mg alprazolam för 8000 baht det va då runt 2000 kr för nästan 20 år sedan..
Sen bodde jag i sverige och fick xanor mot panik ångest o sociala fobier av psykvården men dom ställde så sjukt mycket krav att skall drog testa mig osv att jag slutade ta från läkare o börja med kasol som jag tyckte va perfekta..
Men priserna gick upp i början typ 5 kr styck sista jag hörde va la typ 20 kr styck
Pga jag köpte billigt i thailand och va rätt trött på livet så käkade jag i snitt 100-300 om dagen..
Men när jag bodde i sverige kunde jag äta kanske 20 om dagen..
Men runt 2015 så ville jag avsluta allt och vräkte i mig 60 gram alprazolam och tänkte att jag kommer slockna helt på det.
Men det blev sjukhus och blod prover och läkaren va ganska kul för han påpekade att blod proverna visar att jag är stendöd men där sitter jag och skrattar.
Så jag sa till han att han får la skriva ut ett resept xanor så jag lugnar ner mig hehehe
Sedan dess inte rört en enda lugnade tablett
Det va 2015
Bor nu i thailand och även i thailand har dom gått på hårt för o stoppa under bordet försäljning av lugnande och insomnings tabletter..
Har vänner som handlat i pattaya o betalat typ 20 kr styck för xanor på apotek under bordet..
Samma med galenica i jugoslavien de har med ändrat en massa så jag tror det blir dyrare o dyrare med alprazolam vilket är positivt för det är en jävligt stark beroende framkallande medicin och är den för dyr kanske folk ger fan i o käka för höga doser..
Nackdelen med höga doser är att man vänjer kroppen o äter 20 tabletter för o få samma verkan som 3 tabletter
Folk borde verkligen va försiktiga med alprazolam för man blir en tom festis i skallen på dom...
Citera
2024-11-11, 01:36
Medlem
En fråga till er som har recept. Märker ni någon skillnad på Alprazolam Orion och Alprazolam Krka d.d.?
Citera
2024-11-13, 16:54
Avslutad
Hur trappar man ner xanor om man enbart har tillgång till gabapentin samt oxascand?

Känns jävligt tufft. Har begränsat antal oxascand. Runt 30st 5mg.
Citera
2024-11-13, 23:14
Medlem
inkognytos avatar
En gammal man eller gubbe, över 75 fyllda, som inte är jag har sedan tio år tillbaka använt Alprazolam 1mg av olika sorter för att kunna sova någorlunda normalt. Han har sovit dåligt hela livet men för tjugo år sedan kom uppvaknandet flera timmar för tidigt och särskilt inför tidig tjänstgöring. Så han fick Stilnoct utskrivet när det då fanns läkare med empati som skrev ut vad som var till nytta för patienten.

Detta fortsatte ganska problemfritt under tiotalet år och gubben flög sedan till Thailand för att fira sin pensionering. Där borta är Zolpidem olagligt, det är en annan historia som inte hör hit, men de tog slut för fort. Då gick han till Pharmacy och frågade efter sleeping pills och damen bakom disken gav honom tjugo tabletter som hette Allam 1mg. Så bra hade gubben inte sovit på många år och det räckte med en enda tablett. Allam var den generiska Thaiversionen av Xanax.
När han kom hem skulle hans läkare slå igen då han var något yngre än vad gubben var. Men vid sista besöket skrev han ut tre uttag av Xanor 1mg som räckte tre månader.

Efter det hittade gubben Darknet där man sålde små blå tabletter från Serbien med samma effekt. Någon gång fick gubben sämre vara men annars problemfritt fram tills Flugsvamparna vissnade och försvann.
Därefter fick gubben tag på en gammal vän som hade kontakt med en kontakt som fixade många kartor till hyggligt pris. Men den kontakten har löpt torr nu. Om ett par månader kommer gubben gå cold turkey om inte ett under inträffar. Fortfarande räcker det med en enda blå liten tablett för en natts sömn. Enda minus som gubben nämner är knepiga drömmar även i halvdvala. Ofta krångliga och ångestladdade men ibland även om positiva saker.

Om några dagar besöker gubben sin vårdcentral där han förmodligen träffar en ointresserad läkare som talar om för honom att demensen kommer vänta bakom hörnet även om han skriver ut Stilnoct och ifall gubben råkar nämna Alprazolam så måste gubben först besöka en psykiater och hota med självmord för att få sådana utskrivna.

Kommer gubben spendera sina återstående år som en zombie under dagtid och roterandes i sängen på natten? Finns det någon med liknande erfarenheter här som har ork nog att ge mig råd att vidarebefordra till honom.
Gubben kommer aldrig i sitt liv känna någon tillit till en svensk läkare och säga som sanningen är utan kommer endast att berätta om hur illa han sover och hur trött han ständigt är. Vad han testat innan och förkastat är Imovane som fick allting som kom in i hans mun att smaka metall och Theralen som slog ut honom fullständigt även hela dagen efter intaget.
Citera
2024-11-13, 23:25
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inkognyto
En gammal man eller gubbe, över 75 fyllda, som inte är jag har sedan tio år tillbaka använt Alprazolam 1mg av olika sorter för att kunna sova någorlunda normalt. Han har sovit dåligt hela livet men för tjugo år sedan kom uppvaknandet flera timmar för tidigt och särskilt inför tidig tjänstgöring. Så han fick Stilnoct utskrivet när det då fanns läkare med empati som skrev ut vad som var till nytta för patienten.

Detta fortsatte ganska problemfritt under tiotalet år och gubben flög sedan till Thailand för att fira sin pensionering. Där borta är Zolpidem olagligt, det är en annan historia som inte hör hit, men de tog slut för fort. Då gick han till Pharmacy och frågade efter sleeping pills och damen bakom disken gav honom tjugo tabletter som hette Allam 1mg. Så bra hade gubben inte sovit på många år och det räckte med en enda tablett. Allam var den generiska Thaiversionen av Xanax.
När han kom hem skulle hans läkare slå igen då han var något yngre än vad gubben var. Men vid sista besöket skrev han ut tre uttag av Xanor 1mg som räckte tre månader.

Efter det hittade gubben Darknet där man sålde små blå tabletter från Serbien med samma effekt. Någon gång fick gubben sämre vara men annars problemfritt fram tills Flugsvamparna vissnade och försvann.
Därefter fick gubben tag på en gammal vän som hade kontakt med en kontakt som fixade många kartor till hyggligt pris. Men den kontakten har löpt torr nu. Om ett par månader kommer gubben gå cold turkey om inte ett under inträffar. Fortfarande räcker det med en enda blå liten tablett för en natts sömn. Enda minus som gubben nämner är knepiga drömmar även i halvdvala. Ofta krångliga och ångestladdade men ibland även om positiva saker.

Om några dagar besöker gubben sin vårdcentral där han förmodligen träffar en ointresserad läkare som talar om för honom att demensen kommer vänta bakom hörnet även om han skriver ut Stilnoct och ifall gubben råkar nämna Alprazolam så måste gubben först besöka en psykiater och hota med självmord för att få sådana utskrivna.

Kommer gubben spendera sina återstående år som en zombie under dagtid och roterandes i sängen på natten? Finns det någon med liknande erfarenheter här som har ork nog att ge mig råd att vidarebefordra till honom.
Gubben kommer aldrig i sitt liv känna någon tillit till en svensk läkare och säga som sanningen är utan kommer endast att berätta om hur illa han sover och hur trött han ständigt är. Vad han testat innan och förkastat är Imovane som fick allting som kom in i hans mun att smaka metall och Theralen som slog ut honom fullständigt även hela dagen efter intaget.

Gubben kan alltid börja med att delapillret i två delar. På det sättet så vet gubben om att han har nåt i sig. Det är mycket som sitter på psyket när man ska sluta. Sen efter nån vecka kan gubben dela dem i 4 delar. Och sen trappa ut helt när gubben är nere på 0.25. Gubben kommer med all sannolikhet uppleva nån form av psykisk abstinens. Gubben borde då försöka att röra på sig mycket på dagarna. Gubben får nog ställa in sig på att sömnen kan bli ganska så skit ett tag.
Citera
2024-11-14, 00:14
Medlem
inkognytos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Gubben kan alltid börja med att delapillret i två delar. På det sättet så vet gubben om att han har nåt i sig. Det är mycket som sitter på psyket när man ska sluta. Sen efter nån vecka kan gubben dela dem i 4 delar. Och sen trappa ut helt när gubben är nere på 0.25. Gubben kommer med all sannolikhet uppleva nån form av psykisk abstinens. Gubben borde då försöka att röra på sig mycket på dagarna. Gubben får nog ställa in sig på att sömnen kan bli ganska så skit ett tag.

Du har säkert rätt sa gubben till mig. Att röra på sig är jättebra och frisk luft med. Men i och med att han blivit så pass gammal har han fått fysiska krämpor som artros i fötter, det förhindrar de långa promenaderna ute på stan som han ofta gick förr om åren.
Gubben har länge skrutit om att han sprang Lidingöloppet på ett par minuter under tre timmar några månader innan han skulle fylla sextio. Men numera efter ett par kilometers promenad värker det i ena foten och när han efteråt sitter hemma i tv-fåtöljen så varje gång han reser sig haltar han först några steg innan den värsta ömheten släpper.
Du tror alltså det är omöjligt för honom att hitta en läkare som åtminstone kan skicka remiss till någon annan som bättre förstår sömnproblem. Att utsättas för någon lång utredning eller sömnträning kommer han att förkasta.
Citera
2024-11-14, 01:16
Medlem
Citat:
Du har säkert rätt sa gubben till mig. Att röra på sig är jättebra och frisk luft med. Men i och med att han blivit så pass gammal har han fått fysiska krämpor som artros i fötter, det förhindrar de långa promenaderna ute på stan som han ofta gick förr om åren.
Gubben har länge skrutit om att han sprang Lidingöloppet på ett par minuter under tre timmar några månader innan han skulle fylla sextio. Men numera efter ett par kilometers promenad värker det i ena foten och när han efteråt sitter hemma i tv-fåtöljen så varje gång han reser sig haltar han först några steg innan den värsta ömheten släpper.
Du tror alltså det är omöjligt för honom att hitta en läkare som åtminstone kan skicka remiss till någon annan som bättre förstår sömnproblem. Att utsättas för någon lång utredning eller sömnträning kommer han att förkasta.

En vanlig allmänläkare, med kunskap och empati, bör kunna sätta honom på Propranolol samt Diazepam för nedtrappning och längre verkan.
Xanor är tyvärr en rätt kontraproduktiv medicin i längden.
Ibland måste man ringa runt och försöka hitta en bättre vårdcentral att byta till, särskilt om den nuvarande inte tar hänsyn vad gäller medicinering och bieffekter.

Rörelse är ett helvete med smärta, men det är också den bästa medicinen.
Det finns fysioterapeuter som har gym där man kan träna, vilket är lättare att få rutin på för en del. Med tanke på hans smärta och trötthet skulle jag rekommendera att ni bråkar er till ett test av hormoner, och framförallt testosteron. Finns privatläkare som ombesörjer det om VC vägrar. Att få TRT kan få liv i den mest nedstämda gamling och gör dessutom gott för ledhälsan.
Citera
2024-11-16, 16:39
Avslutad
Är det xanor som kommer närmast alkohol i form av berusningseffekt?
Citera
2024-11-17, 20:21
Medlem
Nu när det är torka på blå i landet, hur länge brukar en sådan torka hålla i sig?
Citera
2024-11-20, 11:48
Medlem
Citat:

Jadu jag minns när läkarnas benzokranar började att dras åt för säg 15 år sedan rent generellt. Personligen så hade jag pytteproblem med sömnen någon enstaka natt, fick Propavan på recept och på den tiden tog det så bra skruv så att jag inte kunde fungera dagen efter vilket dåvarande doktor helt självmant skrev ut Stilnoct.

Idag står jag inte på så mycket mediciner men har stått på sådana monstercocktails förr som borde ha slagit ut ett halvt regemente.

Det jag har kvar idag plus lite harmlösa prylar typ Atarax, Propavan och Melatonin är 5 mg Nitrazepam vid behov, vilket blir sällan det intas.

Har dem dock på licens ifrån Schweiz då de slutade säljas i Sverige för ett antal år sedan och är alltså föregångaren till Rohypnol (Flunitrazepam)

Jag har troligtvis haft tur i dagens sjukvårdsklimat som mer eller mindre har haft varenda Bensodiazepin vi har och har haft på den svenska apoteksmarknaden då det är det enda som har funkat.

Är i en nedtrappande fas nu men med tanke på min sömnproblematik och hur den har varit så har vi testat allt och lite till.

Hade själv 0.5 mg Xanor till natten vid behov ibland även om det är längd sedan samt Z analogerna, Oxascand, Stesolid, Nitrazepam osv (Iktorivil till kvällen på det också) och det funkar om man sköter det snyggt och inte börjar att missbruka.

Be honom föreslå något mildare men som är ännu mer sederande dvs Stesolid om han nu måste ha en Bensodiazepin, det kanske de går med på om de är schyssta.

Hade troligtvis aldrig fått recept på Bensodiazepiner heller idag om det inte var för att de försökte släcka mig med typ 7 icke klassade mediciner i maxdos med noll effekt så de hade inget val, var tom uppe på 300 mg Nozinan, 2 ml Theralen och 10 mg Imovane men sova kunde man ju inte men däremot så var man hyfsat drogad dygnet runt innan man återkopplade till läkaren och han löste problemet och här står vi idag med 70 % bortkapat ifrån medicinlistan, Iktorivil under nedtrappning eller total uttrappning samt endast 5 mg Nitrazepam vid behov så jag klarar inte.

Bensodiazepiner korrekt utnyttjat räddar liv.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2024-11-20 kl. 11:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in