Citat:
Ursprungligen postat av
enough-is-enough
Nej det är ingen tankevurpa. SE har gått där många många gånger. Han vet att det inte tar 15-20 sekunder att gå från stämpelklockan i trapphuset.
Samtalet med väktarna existerar. Att påstå det inte existerar är att gå mot väktarna vittnesmål.
Han underdriver tiden det tar.
Och det går stick i stäv med hans eget intresse om han är GM. Det är en svaghet i teorin med SE som GM.
Vill ni övertyga andra så behöver ni minska svagheterna i teorin.
För det är inget snack, hans underdrift av tiderna matchar det sena vittnet SE, inte mördaren SE.
Det var det mitt inlägg handlade om. Finns det något anledning för GM SE underdriva dessa tider? Har du en bra anledning blir er teori starkare.
Dagen efter så är GM-SE i en chock över vad han gjort...
Han minns korta minnesbilder som flashback och har lite panik...vem har sett mig och väktarna är ett problem...
Han försöker pussla ihop det så gått det går ...Han bygger på sin historia över tid...
Men i första hand så gäller det att bygga en story...Han ringer RB som en galning och vill ha ut en tid så han har något att bygga allt kring....Så han inte börjar ljuga om saker som sen blir fel...
Så hans utstämplingstid blir en byggsten ...Sen får han kanske en flashback av NF och minns att han mötte en person som han känner blir ett obehag !
Han börjar lägga lite pussel och drar fram att han kan blivit förväxlad...
Jag tror att han först vill springa efter GM men inser att LJ blockar honom för att lägga den storyn...Även om det finns personer som sagt att han nämnt detta med att springa efter GM..
När sen signalement börjar dyka upp som träffar Engström så bygger han upp Supervittnet och lägger sin förväxling hos honom
Tror inte på en färdig plan dag 1...Sen är hans berättelse konstig att förklara i alla detaljer...
Ni som inte tror på Engström som GM gör det otroligt lätt för er....Allt som blir fel eller märkligt är ju för han skriker efter uppmärksamhet