2024-11-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Förklaringen är att det bland alla följare dessa som ligger bakom YT-drevet har så finns det naturligtvis en och annan tokstolle.

Tyvärr
Har bara svårt att tro att någon av deras följare går runt med vapen känns ju inte direkt som deras målgrupp. Men absolut finns ju såna människor överallt. Finns videon kvar eller har någon videon sparad så man kan kika på den?
Citera
2024-11-23, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Det var under tiden då drevet emot Linnea och Chrippa var som värst. Troligen någon psyksjuk människa som trodde på allt som sades i drevet och därför agerade som galningar gör.
Men det var alltså en riktigt pistol? Har så svårt att se att någon av ”deras” sida i dramat skulle ha möjligheten att ens få tag i en pistol.
Citera
2024-11-23, 21:35
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karlhakansson
Har bara svårt att tro att någon av deras följare går runt med vapen känns ju inte direkt som deras målgrupp. Men absolut finns ju såna människor överallt. Finns videon kvar eller har någon videon sparad så man kan kika på den?

Ingen aning om någon sitter på videon.

Den togs bort av användaren som lade upp den - eller av TT eftersom den borde ha brutit mot deras regler.

Det kan ju ha varit en replika likväl som ett riktigt vapen.
Citera
2024-11-23, 21:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Har Rask o Therese inte glasklara bevis på att Chrippa stulit videon lagt upp den och spridit den med ont uppsåt kommer det att bli svårt.

Chrippa kanske bara ville sprida en fin sexvideo uppladdad på porrsite som vem som helst har tillgång till?

Det kan bli en härva där någon lagt upp videon kanske Rask? Eller någon annan som inte är polisanmäld? Therese ville ju inte att videon skulle bli upplagd?

Therese kommer eventuellt få jobbiga frågor i tingsrätten.
Rask och Therese har inte ens anklagat chrippa för att chrippa har laddat upp sexvideon.

Rask säger att någon annan laddat upp sexvideon på en porrsida.
Sedan har Chrippa i sin stream sagt att han i PM ska skicka länk till sexvideon till alla som vill ha. Det var även någon medlem (inte chrippa) som delade sexvideon i Chrippas Discord, men den länken blev snabbt borttagen.
Pga chrippa ska då sexvideon ha fått mer spridning.

Gällande spridningen dock.
Det dök upp en flashback tråd som handlade om sexvideon, troligen många som hittade videon genom den tråden.
Även Rask pratade själv om sexvideon på sin egen Youtube kanal, det borde också räknas som spridning.
Så hur mycket av spridningen var egentligen pga chrippa?
Om Chrippa nu ens skickade videon till någon.
Citera
2024-11-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Ingen aning om någon sitter på videon.

Den togs bort av användaren som lade upp den - eller av TT eftersom den borde ha brutit mot deras regler.

Det kan ju ha varit en replika likväl som ett riktigt vapen.
Inte mycket som förvånar mig i detta drama längre men detta förvånade faktiskt mig.
Citera
2024-11-23, 21:40
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men det var alltså en riktigt pistol? Har så svårt att se att någon av ”deras” sida i dramat skulle ha möjligheten att ens få tag i en pistol.
Den såg riktigt ut, och enligt många människor som såg videon ska det vara en riktig.
Men idag är ju folk duktiga på att göra saker som ser ut som en riktig pistol men inte är det.
Så man vet ju inte med säkerhet att det var en riktig pistol.

Det var ingen på "deras sida", så vit man vet, det var en galning som spelade in en video av sig själv. Det har inte kommit fram några bevis att personen känner Anjo, rask, Jocke eller liknande.

När drevet även skrev hur farlig Linnea var för lilla C, och att soc inte agerade, så var det en liten grupp galna kvinnor som planerade att kidnappa lilla C för att "rädda henne".

Det blir så när man sprider saker på nätet och galningar ser det.
Senast redigerad av Dopy 2024-11-23 kl. 21:43.
Citera
2024-11-23, 21:46
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Inte mycket som förvånar mig i detta drama längre men detta förvånade faktiskt mig.
Detta som sprids rör upp väldigt mycket känslor för normala människor.
Då är det inte konstigt om psyksjuka människor också får upprörda känslor, skillnaden där är att dessa människor inte agerar normalt. Så att dem gör galna saker känns inte jätte förvånade.
Citera
2024-11-23, 21:52
Medlem
Citat:
Rask och Therese har inte ens anklagat chrippa för att chrippa har laddat upp sexvideon.

Rask säger att någon annan laddat upp sexvideon på en porrsida.
Sedan har Chrippa i sin stream sagt att han i PM ska skicka länk till sexvideon till alla som vill ha. Det var även någon medlem (inte chrippa) som delade sexvideon i Chrippas Discord, men den länken blev snabbt borttagen.
Pga chrippa ska då sexvideon ha fått mer spridning.

Gällande spridningen dock.
Det dök upp en flashback tråd som handlade om sexvideon, troligen många som hittade videon genom den tråden.
Även Rask pratade själv om sexvideon på sin egen Youtube kanal, det borde också räknas som spridning.
Så hur mycket av spridningen var egentligen pga chrippa?
Om Chrippa nu ens skickade videon till någon.

Absolut om det finns bevis på att Chrippa skickat länken i dm till folk i ont uppsåt.

Bryr sig inte Therese om vem som laddade upp videon? Det verkar ju konstigt.
Citera
2024-11-23, 21:53
Avslutad
Citat:
Jag har den sparad
Citera
2024-11-23, 22:22
Medlem
Citat:
Den såg riktigt ut, och enligt många människor som såg videon ska det vara en riktig.
Men idag är ju folk duktiga på att göra saker som ser ut som en riktig pistol men inte är det.
Så man vet ju inte med säkerhet att det var en riktig pistol.

Det var ingen på "deras sida", så vit man vet, det var en galning som spelade in en video av sig själv. Det har inte kommit fram några bevis att personen känner Anjo, rask, Jocke eller liknande.

När drevet även skrev hur farlig Linnea var för lilla C, och att soc inte agerade, så var det en liten grupp galna kvinnor som planerade att kidnappa lilla C för att "rädda henne".

Det blir så när man sprider saker på nätet och galningar ser det.
Jag menade inte att han skulle känna någon jag formulerade mig fel. Ja det är ju helt sjukt vilka människor det finns.
Citera
2024-11-23, 22:24
Medlem
Citat:
Detta som sprids rör upp väldigt mycket känslor för normala människor.
Då är det inte konstigt om psyksjuka människor också får upprörda känslor, skillnaden där är att dessa människor inte agerar normalt. Så att dem gör galna saker känns inte jätte förvånade.
Nej absolut men att psyksjuka människor har sociala medier är ju ett stort problem. Jag trodde bara inte det fanns så sjuka personer som följde just detta drama även om detta nog är det största dramat.
Citera
2024-11-23, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Jag har den sparad
Får man kika? Du kan skicka dm om du känner för det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in