2024-11-23, 20:56
Medlem
Vila i Frid Göran! Såg honom ibland med rullator på bussen. Var religiös sista åren säkert därför var så tyst om honom. Svensk media är livrädda för alla som pratar om Jesus..
Usch, känns så tidigt
Ännu en 40-talist som går bort tidigt
De som är odödliga
Senast redigerad av popll 2024-11-23 kl. 20:59.
Citera
2024-11-23, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Han påstår sig ha doppat mycket o i många o varit med om killars o mäns våta drömmar.

Men varför har han då varit så ensam i typ 20 år
Vanligt fenomen
De som haft många kan oftast inte leva med nån
Citera
2024-11-23, 20:58
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja, tre stycken under samma dag.
Tungt.
Citera
2024-11-23, 21:00
Medlem
Steff83s avatar
Här var han med i Aschbergs Diskutabelt på TV3.
Här om Christanias vara eller icke vara. Ca 2.55 in.

https://youtu.be/bwRDJ6sWEqE?si=S2GYNbDp7Gn7wPGb
Citera
2024-11-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Någon som vet vad han var sjuk i?
Flera strokes
Så han hade svårt att gå bland annat
Hjärtat påverkades
Citera
2024-11-23, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
40-talisterna börjar trilla av pinn en masse nu. Jämfört med många andra länder är svensk äldrevård ett himmelrike. Sämst är att var utlämnad till släktingar som kanske till slut tröttnar på att ha ett ok hängande över sig.
Ja Susanne Osten med! Vad händer med 40 talisterna??
Citera
2024-11-23, 21:02
Medlem
idiamindadas avatar
En god och vänlig man. Dock förvirrad i vänstern. Vila gott.
Citera
2024-11-23, 21:09
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
En mindre kommunist! Skål

Du är trettio år för sent ute om du önskade livet ur kommunisten Skytte. Han dog på nittiotalet. Den Skytte som dog nu var råkapitalist. Han var skribent på Privata Affärer och låt mig citera Herr Skytte:

"Genom korta affärer har min aktieportfölj i år ökat i värde med 60 procent. Det är bra. Men om jag hade behållit de aktier jag ägde den 1 januari i år, och inte gjort några affärer alls, då hade portföljen fram till i dag ökat med cirka 100 procent."

"Mitt mål är att kunna försörja mig på aktieaffärer. Då måste jag också kunna visa att jag uthålligt, både i uppgång och nedgång, kan tjäna ihop till hyra, mat, kläder, goda viner, och allt det andra."

https://www.privataaffarer.se/alla-n...terklok-21072/

Att leva på kapitalet och andras arbete. Exakta motsatsen till en kommunist.
Citera
2024-11-23, 21:13
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Ungefär som Harald Treutiger. Två riktigt stora som var med överallt och sedan bara försvann.

Skeppare tydligen. Skummade igenom intervjun nedan lite, var intressant. Lite om den enorma succen på 90-talet och varför hans stjärna falna så snabbt efter Robinson. Sedan visar de ett klipp på Robbinson-Robban som han fortfarande verkar vara lite förbannad på, han var råförbannad då. Skytte fladdrar förbi på ett gruppfoto också, de gjorde någon produktion ihop.

https://www.tv4play.se/klipp/2a021cb...v-sa-forbannad
Citera
2024-11-23, 21:20
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Skeppare tydligen. Skummade igenom intervjun nedan lite, var intressant. Lite om den enorma succen på 90-talet och varför hans stjärna falna så snabbt efter Robinson. Sedan visar de ett klipp på Robbinson-Robban som han fortfarande verkar vara lite förbannad på, han var råförbannad då. Skytte fladdrar förbi på ett gruppfoto också, de gjorde någon produktion ihop.

https://www.tv4play.se/klipp/2a021cb...v-sa-forbannad

Kul Ja de var två herrar av samma tid. De fick sluta ungefär vid samma tid. Som det verkar mest över någon hipp projektledare på SVT eller TV4 tyckt det var dags för något nytt. Gamla gubbar ska inte få synas mera. Även om de bägge var bara lite dryga 50 vid tidpunkten för deras "arkebusering" från det offentliga rummet.

Skytte var alltså en gigant där på 90-talet. Men sedan blev förpassad bara sådär.
Citera
2024-11-23, 21:39
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Kul Ja de var två herrar av samma tid. De fick sluta ungefär vid samma tid. Som det verkar mest över någon hipp projektledare på SVT eller TV4 tyckt det var dags för något nytt. Gamla gubbar ska inte få synas mera. Även om de bägge var bara lite dryga 50 vid tidpunkten för deras "arkebusering" från det offentliga rummet.

Skytte var alltså en gigant där på 90-talet. Men sedan blev förpassad bara sådär.
Treutiger sa faktiskt att han lämnade expidition Robinson och SVT på eget bevåg. Han ville pröva på något nytt och han tyckte dessutom att programmet började bli mer och mer cynisk i sitt exploaterande av deltagarna för att göra bra TV. Sedan floppade hans nästa satsning på TV3 och hans stjärnan började falna snabbt.

Gällande Skytte har jag sett några intervjuer och han har onekligen en unik lite divig och kufig stil, men också ganska härlig i att han vågar vara ganska brysk och moralistisk, finns inte så många idag. Min mor blev förövrigt ett stort fan av Skytte efter omvändningen. Tycker det verkade som han var ganska mycket mer ödmjuk och trevligare efter den, men iochförsig inte jättebra koll.
Senast redigerad av Flundran90 2024-11-23 kl. 22:07.
Citera
2024-11-23, 21:39
Citat:
Ursprungligen postat av zupdawg
En mindre kommunist! Skål

Kommunist var det sista han var efter sekelskiftet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in