2024-11-23, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Gör det så kan vi stämma av hur långt ukrainarna kommit i att ta tillbaka det f.d. Ukraina som de kämpat med sedan 2014.

Du menar Krim som Ryssland illegalt erövrat 2014?
Gillar du banditer?
Citera
2024-11-23, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Det där har vevats tusen gånger redan. Fortfarande fel. Ingen hindrar ryskspråkiga att prata ryska. Ukrainas president är ryskspråkig.

Däremot har Rysslands krigföring mot Ukraina och försöken att göra delar av Ukraina till ryska medfört konsekvenser. I Ukraina skall man kunna ukrainska. Hade Ryssland hållit sina smutsiga fingrar borta från Ukrainas gränser och Ukrainas politik hade alla varit betydligt lyckligare, inklusive den ryska minoritet som finns i Ukraina.
Kan du läsa? Var skriver jag om att prata ryska. Läs en gång till idiot!
Citera
2024-11-23, 20:58
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Ovan har du har du två lysande exempel som visar att du själv är helt ur stånd att skilja bort oriktiga och orimliga sakuppgifter när du gör dina "bedömningar av läget för stunden". Alla vet att det är ett faktum att Ryzzland köpt in runt 10 000 parasitinfesterade slavar av Mordkorea för slaktas i kriget mot Ukraina, men inte du! Och det är bara den första batchen, fler lär följa. Jag gillar inte såna som ljuger, hittar på och förleder så därför tänkte jag inte svara dig längre, men jag kunde inte låta bli.

Att du inte skäms?!

”Alla vet” belägg tack!
Citera
2024-11-23, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vad är det för konstigt med att Ukraina skjuter upp val?
Det strider mot Ukrainas konstitution och är endast en av alla punkter där Zelensky våldför sig på landets befolkningsgrupper.
Citera
2024-11-23, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Har du träffat på en ryss nån gång så vet du...japp, dryga och superkorkade.
Wadi tycker så med enligt det han skrev.
Citera
2024-11-23, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anonymbajskorv
Florerar mycket sånna videos, Ukraina greppar efter halmstrån nu.

https://www.reddit.com/r/UkraineRussiaReport/comments/1gxrit4/ua_pov_in_ternopil_a_man_walking_his_dog_was/
Nu? Den här tvångsmobiliseringen har pågått sedan minst ett år. Jag fattar behovet att mobilisering, men när ukrainare SJÄLVA inte vill slåss för Zelensky/Ukraina, varför blir vi i Väst tvångsmatade med propagandan om behovet av vapen till kämpande ukrainare?
Fritt land? Fri vilja. Låt folket rösta med fötterna. Icke! Som bekant håller Zelensky alla ukrainska män som gisslan. De tillåts inte lämna Ukraina. Jämför med fd DDR/Östtyskland.
Citera
2024-11-23, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Kallas mobilisering Vatnik om du aldrig har hört det förut enligt lag ska du ställa in dig. Elda på kriget bara läs ovan Rysslands plan för Ukraina stannar inte vid östra Ukraina.
Spelar ingen roll vad det kallas. Du får inga motiverade soldater om du måste fånga in dem, misshandla dem, och sedan släpa iväg dem till fronten. Gissa varför det går så "bra" för Ukraina.
Citera
2024-11-23, 21:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wadi
Förr gavs dagstidningar i ukraina ut på två språk, samma tidningar samma nyheter men på två språk. Är du med så långt?

Före inbördeskriget förbjöds den ryskspråkiga delen av tidningarna, så det har inget med propaganda att göra.
Ryskspråkiga i ukraina fick alltså inte läsa nyheter på sitt eget språk.

Hoppas alla okunniga krigshetsare läser detta.

Det är inget inbördeskrig. Det är ryssar som invaderat och plundrat mördat osv.. var enda rysk soldat som befinner sig i ukrainskt territorium skall dödas.
Citera
2024-11-23, 21:17
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Det strider mot Ukrainas konstitution och är endast en av alla punkter där Zelensky våldför sig på landets befolkningsgrupper.

Nej. Det har han laglig rätt och skyldighet att göra det finns i svensk grundlag också.
Citera
2024-11-23, 21:18
Medlem
LeeVans avatar
Gazprombank och Gazprom har fått omfattande problem, så också deras konsumenter. Kina kan vara enda köparen som inte berörs.

Biden-administrationen har infört sanktioner mot Gazprombank och sex av dess dotterbolag. Det kommer ge stora problem för europeiska länder som fortsatt köpt rysk gas, inklusive LNG.

De största importörerna av rysk gas i Europa är Ungern, Slovakien, Serbien och Grekland. Dessutom går gas från Ryssland till Turkiet, Nordmakedonien, Bosnien, Moldavien och Italien.

Det är genom Gazprombank som ett betalningssystem i rubel för ryska gasleveranser till EU-länder och andra stater som har infört sanktioner har organiserats. Gazprombank får betalning i utländsk valuta från köparen, säljer den på Moskvabörsen och rubel går till leverantören.
Citera
2024-11-23, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleepyJoe
Nu? Den här tvångsmobiliseringen har pågått sedan minst ett år. Jag fattar behovet att mobilisering, men när ukrainare SJÄLVA inte vill slåss för Zelensky/Ukraina, varför blir vi i Väst tvångsmatade med propagandan om behovet av vapen till kämpande ukrainare?
Fritt land? Fri vilja. Låt folket rösta med fötterna. Icke! Som bekant håller Zelensky alla ukrainska män som gisslan. De tillåts inte lämna Ukraina. Jämför med fd DDR/Östtyskland.

”Vi i väst” bla bla ”Östtyskland” bla bla.

Ukraina är i krig. Då gäller särskilda lagar enligt Ukrainas konstitution. Pliktlagar träder i kraft.

Jämför gärna friheten i samhället med diktaturen Ryssland.
Citera
2024-11-23, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Ovan har du har du två lysande exempel som visar att du själv är helt ur stånd att skilja bort oriktiga och orimliga sakuppgifter när du gör dina "bedömningar av läget för stunden". Alla vet att det är ett faktum att Ryzzland köpt in runt 10 000 parasitinfesterade slavar av Mordkorea för slaktas i kriget mot Ukraina, men inte du! Och det är bara den första batchen, fler lär följa. Jag gillar inte såna som ljuger, hittar på och förleder så därför tänkte jag inte svara dig längre, men jag kunde inte låta bli.

Att du inte skäms?!

Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
”Alla vet” belägg tack!
Att försöka diskutera med dig är helt lönlöst och är slöseri på tid och engagemang. Du varken vill eller kan förstå. Fråga nån annan efter belägg att ryzzland köpt in 10 000 nordkoreaner för användas som köttmassa mot Ukraina. Jag ger upp. Hejdå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in