Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-11-23, 19:39
Medlem
JoakimFenixs avatar
Var hennes vän från stenåldern? Tar fyra sekunder att googla...
Citera
2024-11-23, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Han hade kanske inte något internet
Citera
2024-11-23, 19:41
Medlem
Citat:
Gamla människor har kanske inte alltid tillgång till internet hemma.
Citera
2024-11-23, 19:41
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Han hade kanske inte något internet

Då kanske han hade ett lexikon
Citera
2024-11-23, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norkam
Gamla människor har kanske inte alltid tillgång till internet hemma.
Var det en gamling?
Citera
2024-11-23, 19:47
Medlem
Citat:

Ja, det var han, men klandrar honom inte, när programmet startade var det betydligt svårare att söka på internet. Den tekniska utvecklingen har helt förändrat förutsättningarna för den livlinan, men TV4 har inte lyft ett finger på 20 år för att möta förändringen. Denna tävlande med livlina var de enda, eller åtminstone nästan de enda på många år som använt denna livlina som det är tänkt, och de ska de ha heder av, till skillnad från TV4.
Är inte svårt alls att sätta vännerna i ett rum utan tillgång till internet eller andra hjälpmedel, men de har totalt struntat i det i två decenier.
Citera
2024-11-23, 19:50
Moderator
Dr Kings avatar
Nu kunde jag visserligen att SAOB var rätt svar men det måste ändå vara en av de svåraste frågorna de har haft på 20 papp.
Citera
2024-11-23, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Nu kunde jag visserligen att SAOB var rätt svar men det måste ändå vara en av de svåraste frågorna de har haft på 20 papp.
Nej det är inte en svår fråga
Citera
2024-11-23, 19:53
Medlem
Ja, man kunde ha tänkt att SAOB står för Svenska Akademiens ordbok.
Citera
2024-11-23, 19:57
Medlem
Märkligt att det ibland är svårare frågor tidigare. Är det när dom vill spara in lite?
Citera
2024-11-23, 22:07
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Ja, det var han, men klandrar honom inte, när programmet startade var det betydligt svårare att söka på internet. Den tekniska utvecklingen har helt förändrat förutsättningarna för den livlinan, men TV4 har inte lyft ett finger på 20 år för att möta förändringen. Denna tävlande med livlina var de enda, eller åtminstone nästan de enda på många år som använt denna livlina som det är tänkt, och de ska de ha heder av, till skillnad från TV4.
Är inte svårt alls att sätta vännerna i ett rum utan tillgång till internet eller andra hjälpmedel, men de har totalt struntat i det i två decenier.

Menar du att det år 2000 (när programmet började sändas i Sverige) var svårare att söka eftersom mobiltelefoner inte hade Internet, eller att många inte hade bredband, eller att det var svårare att få fram resultat snabbt på google/altavista, eller en kombo av alla tre?

Men jag håller med. Jag tycker de borde låta Ring En Vän vara den fjärde (extra) livlinan, och att Byt Fråga blir en original-livlina, eftersom Ring En Vän oftast är en bättre livlina, tack vare detta med googling.
Citera
2024-11-23, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohanSverkersson
Menar du att det år 2000 (när programmet började sändas i Sverige) var svårare att söka eftersom mobiltelefoner inte hade Internet, eller att många inte hade bredband, eller att det var svårare att få fram resultat snabbt på google/altavista, eller en kombo av alla tre?

Men jag håller med. Jag tycker de borde låta Ring En Vän vara den fjärde (extra) livlinan, och att Byt Fråga blir en original-livlina, eftersom Ring En Vän oftast är en bättre livlina, tack vare detta med googling.

En kombo av alla tre, plus att många då nog gav sitt hemnummer till TV4, samma nummer de hade sitt internet kopplat till, gick inte att göra båda samtidigt.

Vissa kunde googla redan då, men inte lika utbrett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in