2024-11-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snooners
Ser att flera här anklagar Filip för att kalla de andra rasister eller ”dra rasistkortet” när det är motsatsen till vad han gör. Han försvarade de andra deltagarna från anklagelser om rasism.

Folk verkar ha svårt att fatta att Dona och Nadim kom till Filip och anklagade de andra för att vara rasister. Bakom de andras rygg. De ville ha en ”blattepakt” med honom. Det fick Filip att misstänka att de var förrädare, men han fick inte säga det till någon framför kamerorna. Deltagarna får bara träffas och prata med varandra när det filmas så alltså kunde han inte informera de andra alls. Han kunde inte heller diskutera saken med Dina och Nadim. Vilket fick honom att verka psyko när han från ingenstans anklagade Dona och Nadim utan förklaring.

Hata Filip hur mycket ni vill men hata honom åtminstone på rätt premisser. Jag ursäktar inte att han var otrevlig men jag kan förstå hans frustration när alla bara ser att du bråkar men du får inte förklara varför och ingen vet varför. Sen lovar TV4 att inte visa bråken eftersom det är kopplat till rasismanklagelserna som han inte fick prata om. Sen visar man bråken ändå helt utan sammanhang och kontext.

Bevisen för att det egentligen var det här bråket handlar om framgår ju av Filips inlägg där man hör att Dona nämner ”rasism” och Filip försöker säga ”bakom kulisserna” men det är klippt så man inte får höra hela diskussionen.

Så för att Filip inte beter sig (vilket Nadim och Dona gör) mot bl.a. Marie och Marianne som tycker att han är respektlöst så menar Nadim och Dona att de (Marie och Marianne m.fl.) är rasister... Och Filip tar de som anklagas för att vara rasister i försvar men TV4 vill inte beblandas med rasism... Då borde de väl ta upp det med Nadim och Dona och inte misskreditera Filip? Eller vad är det jag missar?

Dessutom så menar han ju på att han inte får ta upp och prata om rasism framför kamerorna men de får ju inte ens prata med varandra utan att kameror är på så hur har Nadim och Dona ens pratat om rasism (utan något agerande från TV4) om nu TV4 är så emot det att Filip inte får prata om det.

Eller vilka andra är det som Dona och Nadim utpekar som rasister och baserat på vad (jag antar att det enligt Filip är sånt som inte visats alls i TV)?
Varför tror Filip att de två är förrädare pga att de kommer till honom och vill bilda "blattepakt"?

Det låter väldigt mycket som efterkonstruktion från Filips sida.
Citera
2024-11-23, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kameroda
Håller helt med, folk här sitter med facit på vem som är förrädare och får se en liten del av vad som pågår med alla dialoger och är helt övertygade om att de hade sett samtliga förrädare omgående om man var med i spelet.

"Bodström är politiker och snubblade en gång" - hur kan man inte se att han är förrädare? "Kelda log lurigt en gång och är allmänt tyst" - Solklara tecken som jag hade sett igenom!
Det skulle vara intressant om man spelade in förrädarna utan att visa tittarna vilka som är fmrrädare. Tyvärr blir det svårt, för inga personliga intervjuer kommer att kunna visas, men bättre inspelning av alla möten och diskussioner.
Citera
2024-11-23, 17:34
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Jag tycker han förstör programmet. Går ju inte att hänga med när han bara gapar och beter sig...
Sedan när han ska säga något så har han så bråttom att få det ur sig det han vill ha sagt som gör det ännu svårare att hänga med och samtidigt fäktar han med armarna.

Honom skulle jag inte vilja hamna i någon diskussion med.
Citera
2024-11-23, 17:36
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Snacka om att du har problem med folk från andra länder. Svart på vitt: RASIST.
Glöm det. Har släkt från när och fjärran, underbara människor. Gift med utländska.
Vidriga araber däremot… tvi. Kolla på Filip, skriker och gormar, stöddig som fan trots att han alltid har fel. Mobbar och trycker ner. Ett riktigt inavlat, aggressivt arabsvin.
Citera
2024-11-23, 17:40
Medlem
BallaBellas avatar
Filip har lite tufft just nu med att försvara sitt agerande. Han är lite för på och för intensiv för sitt eget bästa.
Han livar upp en annars väldigt sömnig säsong med unga människor som skapar drev.
Jag tycker Anna C är rätt läskig. Ingen trevlig tjej.

Jag tycker de borde tagit in icke kändisar och det hade varit så mycket bättre. Ingen känner de andra och det blir helt annorlunda.
Inga förutfattade meningar och folk som inte jobbat ihop eller träffats på event.
Varför alltid kändisar?!

Tycker lite synd om Filip men han går lite för hårt fram.
Rasist grejen är ju bara löjlig.
Senast redigerad av BallaBella 2024-11-23 kl. 17:45.
Citera
2024-11-23, 17:55
Medlem
Puma006s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Är den där Filip helt bränd i huvudet, eller är det bara en charad?
Han beter sig likadant i verkligheten. Finns nog kvar videos på hans Youtubekanal där han beter sig som i detta program.
Citera
2024-11-23, 18:34
Medlem
Fy fan för Filips beteende. Och sedan gråta ut i media. Jävla missfoster
Citera
2024-11-23, 18:43
Medlem
JoakimFenixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaBella
Jag tycker de borde tagit in icke kändisar och det hade varit så mycket bättre. Ingen känner de andra och det blir helt annorlunda.
Inga förutfattade meningar och folk som inte jobbat ihop eller träffats på event.
Varför alltid kändisar?!

Håller med. Och som jag tidigare skrev, att folk får aktivt föreslå att vara förrädare, annars blir det så jävla larvigt
Citera
2024-11-23, 18:52
Medlem
buhbyes avatar
Stackars Dona . Hon var ju super fin för fan..

Sen fattar jag inte varför Nadim nu inte passar på att slå in lite mera kilar hos de andra? Hade varit superlätt nu att fråga om det inte är lite konstigt att Filip har typ mobbat sig till att få ut nästan alla av de trogna?

"Rätt sjukt att se hur bra han faktiskt spelat.."

Han har ju fortfarande lite trovärdighet nu när han har varit på Donas sida sedan början och inte drevat mot hon alls.

Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Roligt program. Garvade nu i sista avsnittet (avsnitt 3) där Filip gick runt med armarna bakom ryggen och domderade som om han vore Hitler. I en vinkel kunde man riktigt se honom stå och hytta med näven när han blir arg och utbrista Verdammt...!

Säger jag... Å så vandrar han med Goose step nu i denna HAHHAHA
Senast redigerad av buhbye 2024-11-23 kl. 19:03.
Citera
2024-11-23, 19:01
Medlem
fonders avatar
Av veckans reklam att döma så kommer misstankarna riktas en del mot Kelda nu.
Citera
2024-11-23, 19:21
Medlem
[quote=Månsan|90193597]Glöm det. Har släkt från när och fjärran, underbara människor. Gift med utländska.
Vidriga araber däremot… tvi. Kolla på Filip, skriker och gormar, stöddig som fan trots att han alltid har fel. Mobbar och trycker ner. Ett riktigt inavlat, aggressivt arabsvin.[/QUOTE

Alla araber beter ju som tur är inte så där men har själv stött på en och annan tyvärr...

Tomma tunnor skramlar mest...
Citera
2024-11-23, 19:22
Medlem
BallaBellas avatar
Har svårt för människor som Anna
Tyckte hon verkade vara en trevlig tjej men när hon hotade med att rösta ut sin vän om hon inte gjorde som hon sa. Sedan gråter hon och är ledsen över sitt agerande. Hur sjukt är inte det.
Fast det är ett spel så är det en väldigt ful handling. Härskarteknik men hon är ju i ett gäng som verkar tycka sånt är okey.

Håller absolut inte på någon i det gänget och hoppas de åker en efter en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in