Citat:
Ser att flera här anklagar Filip för att kalla de andra rasister eller ”dra rasistkortet” när det är motsatsen till vad han gör. Han försvarade de andra deltagarna från anklagelser om rasism.
Folk verkar ha svårt att fatta att Dona och Nadim kom till Filip och anklagade de andra för att vara rasister. Bakom de andras rygg. De ville ha en ”blattepakt” med honom. Det fick Filip att misstänka att de var förrädare, men han fick inte säga det till någon framför kamerorna. Deltagarna får bara träffas och prata med varandra när det filmas så alltså kunde han inte informera de andra alls. Han kunde inte heller diskutera saken med Dina och Nadim. Vilket fick honom att verka psyko när han från ingenstans anklagade Dona och Nadim utan förklaring.
Hata Filip hur mycket ni vill men hata honom åtminstone på rätt premisser. Jag ursäktar inte att han var otrevlig men jag kan förstå hans frustration när alla bara ser att du bråkar men du får inte förklara varför och ingen vet varför. Sen lovar TV4 att inte visa bråken eftersom det är kopplat till rasismanklagelserna som han inte fick prata om. Sen visar man bråken ändå helt utan sammanhang och kontext.
Bevisen för att det egentligen var det här bråket handlar om framgår ju av Filips inlägg där man hör att Dona nämner ”rasism” och Filip försöker säga ”bakom kulisserna” men det är klippt så man inte får höra hela diskussionen.
Folk verkar ha svårt att fatta att Dona och Nadim kom till Filip och anklagade de andra för att vara rasister. Bakom de andras rygg. De ville ha en ”blattepakt” med honom. Det fick Filip att misstänka att de var förrädare, men han fick inte säga det till någon framför kamerorna. Deltagarna får bara träffas och prata med varandra när det filmas så alltså kunde han inte informera de andra alls. Han kunde inte heller diskutera saken med Dina och Nadim. Vilket fick honom att verka psyko när han från ingenstans anklagade Dona och Nadim utan förklaring.
Hata Filip hur mycket ni vill men hata honom åtminstone på rätt premisser. Jag ursäktar inte att han var otrevlig men jag kan förstå hans frustration när alla bara ser att du bråkar men du får inte förklara varför och ingen vet varför. Sen lovar TV4 att inte visa bråken eftersom det är kopplat till rasismanklagelserna som han inte fick prata om. Sen visar man bråken ändå helt utan sammanhang och kontext.
Bevisen för att det egentligen var det här bråket handlar om framgår ju av Filips inlägg där man hör att Dona nämner ”rasism” och Filip försöker säga ”bakom kulisserna” men det är klippt så man inte får höra hela diskussionen.
Så för att Filip inte beter sig (vilket Nadim och Dona gör) mot bl.a. Marie och Marianne som tycker att han är respektlöst så menar Nadim och Dona att de (Marie och Marianne m.fl.) är rasister... Och Filip tar de som anklagas för att vara rasister i försvar men TV4 vill inte beblandas med rasism... Då borde de väl ta upp det med Nadim och Dona och inte misskreditera Filip? Eller vad är det jag missar?
Dessutom så menar han ju på att han inte får ta upp och prata om rasism framför kamerorna men de får ju inte ens prata med varandra utan att kameror är på så hur har Nadim och Dona ens pratat om rasism (utan något agerande från TV4) om nu TV4 är så emot det att Filip inte får prata om det.
Eller vilka andra är det som Dona och Nadim utpekar som rasister och baserat på vad (jag antar att det enligt Filip är sånt som inte visats alls i TV)?
Varför tror Filip att de två är förrädare pga att de kommer till honom och vill bilda "blattepakt"?
Det låter väldigt mycket som efterkonstruktion från Filips sida.