2024-11-23, 13:38
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
När det görs i syfte att kränka och nedvärdera så som Chrippa och Luggen gjorde så gör det det. Och det är ju extremt uppenbart vad syftet var av dessa gossar i sin live. Sen är det nog inte helt oproblematiskt att sitta och öppet dela och uppmärksamma det inför publik, hade de inte suttit och skrålat som de gjorde om det öppet utan enbart delat det sinsemellan så hade nog läget varit annorlunda.

Men vi får väl som du skrev vänta och se vad som händer av Rasks anmälan.
Ja, jag säger inte att chrippa är oskyldig.
Baserat på dem bevis som finns ute tror jag inte han är skyldig, dock kan ju utredarna såklart ha bevis som inte är offentliga, som kan förändra allt
Citera
2024-11-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Flera stycken bland annat Christofer är livrädda för detta med Rask video. De är så desperata. Christofer har verkligen skitit i det blå skåpet. Skabbe har gått från vidrig till kriminell.

Med tanke på ditt tidigare inlägg hoppas jag mer än någonsin att det blir åtal, dom samt skadestånd.

Jag hoppas det finns i så stor utsträckning att det inte råder något tvivel på att de är dessa två individer som ligger bakom spridningen.

Vad är det för jävla avarter till människor!!
Citera
2024-11-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Ja herregud säg vad den människan inte har gjort för att komma åt både Rask & Jocke 😓
Patetiskt!
Det är jäkligt bra att datorer & telefoner blev beslagtagna i rätt tid.

Det är så bra att alla enheter är i beslag och det verkar ju finnas information som är av intresse.

Jag har sagt det förrut och jag säger det igen. Jag blir inte förvånad om att det finns underlag för andra brottsmisstankar i enheterna som vi inte vet om än.
Citera
2024-11-23, 14:27
Medlem
Pinto87s avatar
Har Linnea och Linn Delfin fortfarande kontakt? Någon som vet? Har Delfin varit arg på Jocke?

Delfin och Linnea gjorde samarbete när frisören Delfin sminkade Linnea. Jocke hörde av sig då till Delfin och berättade om vem Linnea är.

Jag vet att Jocke hörde av sig till 2 som samarbetade med Linnea, en uppskattade information och den andra ville att Jocke fick in henne i TV. När Jocke ignorerade det, med all rätt, blev hon arg på Jocke. Jag vet inte vilken av dessa 2 som var Delfin.
Citera
2024-11-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Med tanke på ditt tidigare inlägg hoppas jag mer än någonsin att det blir åtal, dom samt skadestånd.

Jag hoppas det finns i så stor utsträckning att det inte råder något tvivel på att de är dessa två individer som ligger bakom spridningen.

Vad är det för jävla avarter till människor!!

Haha, hur kan ni fortfarande tro att någon kommer åka dit för det där.

Förstår du inte att målsägande blir totalt utdömd av en åklagare, enbart på grund av att titta på detta https://youtu.be/8ZAsfU52e7g?si=S1Lv68AaF3wf4VRv

Dagen efter den misstänktes brott så gör målsägande ännu mera reklam för filmerna ifråga. Inför 82 tusen tittare.

Men du kan fortfarande hoppas, och nej det är ingen idé att googla lagar med mera, det där kommer aldrig gå till åtal.
Citera
2024-11-23, 14:45
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Jag har sagt det förrut och jag säger det igen. Jag blir inte förvånad om att det finns underlag för andra brottsmisstankar i enheterna som vi inte vet om än.

Jag vill inte gå ut med detta i tråden. Men jag förstår att flera vet och hintar om det. En av de andra tre misstänks för ett riktigt vidrigt brott. Ska bli intressant vad mobilens tömning visar. Polisen har bra program som återställer data. Jag har själv jobbat deltid med att återställa förlorad data till en egen företagare och det är helt otroligt vad man med kunskap och bra program kan få tillbaka även efter 3 fabriksåterställningar av mobilen. Du måste princip förstöra mobilen för att vara 100 % säker information är borta för alltid. De bästa IT jobbar på polisen. Vi testade en gång att ta sönder en HD 2013 lite grann. Vi reparerade den, satte in den och lyckades med gratisprogram återställa en del raderade bilder. Detta var 2013 och programmen är bättre idag.

Mobilen hoppas jag de lämnade ifrån sig pinkod. Det gör polisens jobb mindre tidskrävande. Polisen tömmer mobilerna på allt innehåll och data. Detta tar upp till 24 timmar och överföringens hastighet är jag osäker på men vi pratar minst 20 mb / sek. Så det är mycket och väldigt tidskrävande att gå igenom allt. Då inkluderar det inte raderad data som polisen har program till. Program som kostar över 100 000 att köpa in med dyra licenser varje månad säkert. Och det tar dagar att gå igenom detta. Jag brukade gå störst filer och neråt när man undersökte vad man kunde återställa och under 1 mb filer brukar det bli jobbigt att blöja igenom materialet.
Citera
2024-11-23, 15:14
Medlem
Horrorgrams avatar
Inget nytt? Har polisen eko släppt allt? Hur kan han komma undan och köra på som vanligt?
Citera
2024-11-23, 15:16
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Jag har också tänkt så kring Chrippas duckande och har uttryckt det tidigare. Han har inte den kapaciteten själv.

Jag har för mig att han sagt att någon har pistolhotat Linnéa. Om det är sant, vilket går att tvivla på, kan det ha ett samband med det du skrev.

Pistolhotat Linnea var nog en användare här Christofer jagade ID på i PM men jag är inte säker. Pistolhotet var nog digitalt, alltså på nätet och inte IRL. Men nu spekulerar jag. Perssonen hatar Christofer och är tungt kriminell. Tänker inte avslöja användaren pga risk 1.06.

Christofer blev rädd och ville bli polare med användaren när han insåg vem personen var bakom kontot. Så att bara Jocke jagar ID är ju också slitsnack.

Jag kanske är för öppen nu. Men då kanske ni fattar allt som sker bakom kulisserna. 5 % kommer fram här.

Därför kanske visa ska vara lite försiktiga här för deras egna bästa. För vissa andra här är farliga. Det är inte jag och jag kan inte styra dem.
Citera
2024-11-23, 15:16
Medlem
Citat:
Jag kan informera dig om att filmerna lades upp av en Marika Sjelin i Trosa.

Pappan kom över de i iclode, han har kontakt med Marika som hatar Rask pga att Marika och Rask mamma bodde grannar. Marika är en väldigt speciell kvinna. Väldigt speciell. Sjukskriven, lågutbildad, fått sparken alla jobb hon haft, alkoliserad osv. Hon gav pappan 300 kr i knarkpengar för videorna. Lade upp dessa och skickade länkarna till Rask. När Rask sedan med all rätta gick på Christofer skickade Marika som har god kontakt med Christofer pga deras bådas besatthet av Rask en av filmerna till Christofer. Christofer och Luggen pratade om denna film, skickade den till folk och den fick en spridning från ca 200 till 17 000.

Eftersom Rask har ps wiwes innan och efter och eftersom Skabbes dator är hos polisen är han körd. Din åsikt och dina hallucinationer om lagen är oviktig.

Om detta är sant det ju pappan och denna Marika som begått ett brott. Att prata om en video som ligger på en porrsite som alla som vill kan se, lär inte vara olagligt.

Däremot att skicka länken till diverse personer för att förstöra någons liv är ju ett brott. Har Chrippa gjort det?
Citera
2024-11-23, 15:18
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Pistolhotat Linnea var nog en användare här Christofer jagade ID på i PM men jag är inte säker. Pistolhotet var nog digitalt, alltså på nätet och inte IRL. Men nu spekulerar jag. Perssonen hatar Christofer och är tungt kriminell. Tänker inte avslöja användaren pga risk 1.06.

Christofer blev rädd och ville bli polare med användaren när han insåg vem personen var bakom kontot. Så att bara Jocke jagar ID är ju också slitsnack.

Jag kanske är för öppen nu. Men då kanske ni fattar allt som sker bakom kulisserna. 5 % kommer fram här.

Därför kanske visa ska vara lite försiktiga här för deras egna bästa. För vissa andra här är farliga. Det är inte jag och jag kan inte styra dem.

Pistolhotet var mycket riktigt digitalt.
Citera
2024-11-23, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Förmodar att detta är denna tråd det handlar om?
(FB) Gotland - 50-årig man dömd för våldtäkt på 11-årig flicka (2021-05-31/2022-05-20)

Vill du bara vara snäll och förtydliga hur deras samröre ser ut? Menar folk kan ju hitta på vad som helst i denna tråd.

I annat fall så är det mer ett "trust me bro"

Pinto har haft mycket rätt dock.
Citera
2024-11-23, 15:23
Medlem
Citat:
Det är så bra att alla enheter är i beslag och det verkar ju finnas information som är av intresse.

Eftersom dom inte fått tillbaka sakerna tyder det på att polisen har saker som är viktiga för olika utredningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in