Citat:
Ursprungligen postat av
banal
Nej, det är fullt möjligt att både CFAR och Skabbe utsatt Therese för brott. Det är också möjligt att bara Skabbe har gjort det.
Två tankar... Samtidigt...
Om du kollar mina inlägg från ikväll så ser du att jag haft långt mer än 2 tankar samtidigt.
Det är en pågående utredning, jag kan bara basera på det som är offentligt, men man kan även spekulera om sånt som inte är offentligt.
Offentligt: det finns inget bevis för att Chrippa faktiskt delade Rasks sexvideo.
Spekulationer
Har Rask eller Therese själv laddat upp videon på en porrsida är inte Chrippa skyldig
Dem behöver bevisa att Chrippa faktiskt delade sexvideon, att han säger det i en stream betyder inte att han faktiskt skickade den till folk
Kommer att Rask själv skickade andra sexvideos till Chrippa påverka huruvida det går till åtal eller ej, och kommer det påverka domen
Kan Rask åka dit om han laddade upp videon utan Therese vetskap
Är det Rask eller Chrippa som blir skyldig ifall Rask laddade upp den utan Therese vetskap, eftersom det borde då vara Rask som är skyldig till spridningen
Kommer utredningen ens kunna få fram vem som laddade upp videon. Om inte, hur kommer det påverka utredningen. Eftersom det är väldigt relevant ifall Rask eller Therese själva laddade upp videon.
Är Luggen också anmäld för spridning av videon. Om ja, pågår det en utredning gällande honom också.
Det är dem spekulationerna jag kunde komma på just nu, jag har säkert nämnt fler saker under kvällen som jag inte kommer ihåg just nu.
Baserat på den information som finns ute så tror jag att Rask själv laddade upp videon, eftersom jag inte tror en utpressare eller rasks pappa skulle döpa videon till det där.
Baserat på det som finns ute tror jag inte Chrippa faktiskt spred videon, dock är frågan om Luggen gjorde det?