2024-11-23, 03:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag förstår att Therese (och barnen) är offret i detta.
Men om det visar sig att det är Rask som laddat upp videorna, då är det rask, och inte chrippa, som utsatt Therese (och barnen) för detta.
Då är det Rask, och inte Chrippa, som måste ta ansvar för sitt agerande.

Nej, det är fullt möjligt att både CFAR och Skabbe utsatt Therese för brott. Det är också möjligt att bara Skabbe har gjort det.

Två tankar... Samtidigt...
Citera
2024-11-23, 03:08
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Byt samtalsämne när du står naken, ja....

Varför har de "reagerat" på kräkets videor? För att putsa på Skabbes kungakrona...? För att Skabbe ska framstå som en god och klok människa...?

Deras syfte, utöver att tjäna pengar, har varit just "ägnad att utsätta personen för andras missaktning".
Naken på vilket sätt?
Vilken fråga känner du att du inte fick svar på? ställ den så kan jag absolut svara på den.

Jag tyckte bara att det var intressant att du verkade tycka det var förtal att prata om andras videos, och undrade då hur du tänkte om folk som pratade om Chrippas videos.
Dem pratar ju absolut inte om Chrippas videos för att hylla honom. Men du kan prata negativt om andra människor utan att det klassas som förtal. Jag har inte kollat på rask/motvikt/vad är problemets videos. Dem kanske har sagt mycket värre saker än det lilla jag sett.
Citera
2024-11-23, 03:18
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Nej, det är fullt möjligt att både CFAR och Skabbe utsatt Therese för brott. Det är också möjligt att bara Skabbe har gjort det.

Två tankar... Samtidigt...
Om du kollar mina inlägg från ikväll så ser du att jag haft långt mer än 2 tankar samtidigt.
Det är en pågående utredning, jag kan bara basera på det som är offentligt, men man kan även spekulera om sånt som inte är offentligt.

Offentligt: det finns inget bevis för att Chrippa faktiskt delade Rasks sexvideo.

Spekulationer
Har Rask eller Therese själv laddat upp videon på en porrsida är inte Chrippa skyldig
Dem behöver bevisa att Chrippa faktiskt delade sexvideon, att han säger det i en stream betyder inte att han faktiskt skickade den till folk
Kommer att Rask själv skickade andra sexvideos till Chrippa påverka huruvida det går till åtal eller ej, och kommer det påverka domen
Kan Rask åka dit om han laddade upp videon utan Therese vetskap
Är det Rask eller Chrippa som blir skyldig ifall Rask laddade upp den utan Therese vetskap, eftersom det borde då vara Rask som är skyldig till spridningen
Kommer utredningen ens kunna få fram vem som laddade upp videon. Om inte, hur kommer det påverka utredningen. Eftersom det är väldigt relevant ifall Rask eller Therese själva laddade upp videon.
Är Luggen också anmäld för spridning av videon. Om ja, pågår det en utredning gällande honom också.

Det är dem spekulationerna jag kunde komma på just nu, jag har säkert nämnt fler saker under kvällen som jag inte kommer ihåg just nu.

Baserat på den information som finns ute så tror jag att Rask själv laddade upp videon, eftersom jag inte tror en utpressare eller rasks pappa skulle döpa videon till det där.
Baserat på det som finns ute tror jag inte Chrippa faktiskt spred videon, dock är frågan om Luggen gjorde det?
Citera
2024-11-23, 03:45
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Bara en liten liten fråga innan jag börjar tro att du är lika nere i Rasks som micro är.

Jag har otroligt svårt att förstå varför videon är så otroligt intressant. Jag kan förstå att i stunden var det Rask vs Chrippa. Men nu har ju polisen tagit det på allvar och sen kommer det förmodligen avskriva. I bästa fall blir det inte så.

Men jösses amalia vad du går igång på något så otroligt ointressant som andras sexliv.

Nu kommer du att skriva att det inte är videon som är intressant utan det runt den. Men nja jag tycker mig se ett intresse där eftersom det ska ner på micronivå.

Jag tänker ändå att andras sexliv är sjukt ointressant och jag tror att Chrippa tyvärr inte blir ansvarig för något fast han borde det.
Kan du hänvisa till ett enda inlägg där jag pratar om innehållet i rasks sexvideo? nej det kan du inte, det är bara i din fantasi. Jag har för fan inte ens sett videorna och tänker aldrig någonsin göra det, det skrev jag t.o.m i rasks tråd i samma veva som videorna började spridas,
Jag har enbart pratat om olika saker som kan avgöra om Chrippa är skyldig eller oskyldig när det kommer till den påstådda spridningen av rasks sexvideos.
Citera
2024-11-23, 04:47
Medlem
Citat:
Kan du hänvisa till ett enda inlägg där jag pratar om innehållet i rasks sexvideo? nej det kan du inte, det är bara i din fantasi. Jag har för fan inte ens sett videorna och tänker aldrig någonsin göra det, det skrev jag t.o.m i rasks tråd i samma veva som videorna började spridas,
Jag har enbart pratat om olika saker som kan avgöra om Chrippa är skyldig eller oskyldig när det kommer till den påstådda spridningen av rasks sexvideos.

Nu blir till och med jag irriterad. Visa exakt VAR jag skrev att du har sett videon?

Jag bara undrar varför du har lyckats få ihop ett par kilometer text om något som är på polisens/åklagarens bord och du har så lite tillit till deras arbete eftersom du är rädd att dom missar det mest elementära i hela utredningen.
Du är jätteduktig på att kräva svar som om det är din rättighet att avkräva det av gemene man. Men oavsett vad någon svarar så har den andre nära nog alltid fel och du rätt och det är ganska tråkigt och blir ointressant eftersom det inte är diskussioner då.
Citera
2024-11-23, 07:03
Medlem
Citat:
Snälla, kan vi sluta med att göra påståenden = sanning?
För ni vet väl vad en sanning är?

Chrippa påstås ha delat rasks sexvideo, chrippa anklagas för att ha delat rasks sexvideo.
Att säga "chrippa spred rasks sexvideo" är att ta ett påstående och försöka sprida det som en sanning.

Fram med bevis att chrippa skickade videon till någon, annars kan ni snälla sluta försöka sprida trådsanningar.

Den enda som det är bevisat har skickat videon är att rask har skickat videon till chrippa.

Hur menar du med att Chrippa inte spred filmen? Han bad ju muntligt att den skulle läggas ut.
Citera
2024-11-23, 07:07
Medlem
Citat:
Jag hade helt missat den där tråden på flashback.
Rask kan inte få chrippa dömd för spridning om rask själv laddat upp videosarna. Så om rask försöker få chrippa dömd är det väldigt viktigt att utredarna tar reda på vem som publicerade videon offentligt från första början

Nej men han har spridit filmen.
Citera
2024-11-23, 08:21
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Fast om Rask och Therese själva spred den så är inte Chrippa skyldig till spridning genom att dela den på sin stream eller discord.
Om Chrippa däremot hade skickat videon till rasks barn, deras föräldrar och släktingar, Thereses chef och kollegor, eller liknande, då hade han gjort sig skyldig till förtal (lämnar uppgift som är ägnad att utsätta den personen för andras missaktning)

Att Chrippa pratar om videon är lika mycket förtal som alla youtubers som har "analyserat" alla Chrippas videos.

Kan du hänvisa till lagen att det är som du påstår? Fattar du? Jag vill ha en länk. Inte dina ord. Inte dina tolkningar. För som Banal tog upp inatt kunde du inte tolka häktesframställan ens korrekt i Januari. Han yrkades på grov men häktsdes för normalgrad. Men du hävdade bestämt att han häktsdes grov misshandel. Så ditt förtroende när det kommer till juridik är noll! Verkligen noll! Du tror dina ord här väger tungt. Tvärtom. Du är så hatad i denna tråden. Får säkert 10 pm per dag av olika nya användare som skriver om dej hur korkad du är, hur upprörda de är på dig osv. Du skämmer ut dig nåt enormt och du fattar inte att saker sker bakom kulisserna. Massor! Verkligen massor!
Citera
2024-11-23, 08:25
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Så du tycker att Anjo, Rask, Motvikt och vad är problemet har förtalat Chrippa?

Christoffer har ju förtalat de själv rätt bra.
Citera
2024-11-23, 08:37
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Jag förstår att Therese (och barnen) är offret i detta.
Men om det visar sig att det är Rask som laddat upp videorna, då är det rask, och inte chrippa, som utsatt Therese (och barnen) för detta.
Då är det Rask, och inte Chrippa, som måste ta ansvar för sitt agerande.

Jag kan informera dig om att filmerna lades upp av en Marika Sjelin i Trosa.

Pappan kom över de i iclode, han har kontakt med Marika som hatar Rask pga att Marika och Rask mamma bodde grannar. Marika är en väldigt speciell kvinna. Väldigt speciell. Sjukskriven, lågutbildad, fått sparken alla jobb hon haft, alkoliserad osv. Hon gav pappan 300 kr i knarkpengar för videorna. Lade upp dessa och skickade länkarna till Rask. När Rask sedan med all rätta gick på Christofer skickade Marika som har god kontakt med Christofer pga deras bådas besatthet av Rask en av filmerna till Christofer. Christofer och Luggen pratade om denna film, skickade den till folk och den fick en spridning från ca 200 till 17 000.

Eftersom Rask har ps wiwes innan och efter och eftersom Skabbes dator är hos polisen är han körd. Din åsikt och dina hallucinationer om lagen är oviktig.
Citera
2024-11-23, 08:38
Medlem
Citat:
Ja, men du verkar ju inte fattar.
Det är inte brottsligt om du tar en sexvideo från en porrsida och delar på stream eller Discord.
Hade chrippa skickat sexvideo till Rasks barn, deras föräldrar, Therese chef och kollegor, eller liknande, då hade det hamnat under det du påstår.
Men att dela en sexvideo från en porrsida på en stream är inte olagligt.

När det görs i syfte att kränka och nedvärdera så som Chrippa och Luggen gjorde så gör det det. Och det är ju extremt uppenbart vad syftet var av dessa gossar i sin live. Sen är det nog inte helt oproblematiskt att sitta och öppet dela och uppmärksamma det inför publik, hade de inte suttit och skrålat som de gjorde om det öppet utan enbart delat det sinsemellan så hade nog läget varit annorlunda.

Men vi får väl som du skrev vänta och se vad som händer av Rasks anmälan.
Citera
2024-11-23, 09:26
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Nu blir till och med jag irriterad. Visa exakt VAR jag skrev att du har sett videon?

Jag bara undrar varför du har lyckats få ihop ett par kilometer text om något som är på polisens/åklagarens bord och du har så lite tillit till deras arbete eftersom du är rädd att dom missar det mest elementära i hela utredningen.
Du är jätteduktig på att kräva svar som om det är din rättighet att avkräva det av gemene man. Men oavsett vad någon svarar så har den andre nära nog alltid fel och du rätt och det är ganska tråkigt och blir ointressant eftersom det inte är diskussioner då.

Flera stycken bland annat Christofer är livrädda för detta med Rask video. De är så desperata. Christofer har verkligen skitit i det blå skåpet. Skabbe har gått från vidrig till kriminell.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in