2024-11-23, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Sanningen kommer fram. Det lilla auktoritära kräket i dig heilar redan.

Blir man helt immun mot sarkasm när man röker på?
Citera
2024-11-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tickelitu
Du vill helt uppenbart göra gällande att man blir schizofren av att bruka cannabis. Tyvärr, det är en myt.
Så vad är det egentligen du syftar på när du försöker få det till att cannabis är jättefarligt? Inget av det du skriver stämmer ju?
Och du har fortfarande inte svarat på varför du insisterar på att ditt beslut att inte bruka cannabis, tvunget måste gälla även alla andra människor? Varför räcker det inte med att du helt enkelt låter bli?

Du ljuger eller så klarar du inte av att läsa innantill.

Cannabis är farligt. Allt jag skriver stämmer.

Jag har svarat på det många gånger. Vi tar det en gång till bara för att jag är på bra humör: dina livsval påverkar inte bara ditt eget liv och cannabis påverkar alla negativt oavsett vem som missbrukar det.
Citera
2024-11-23, 12:24
Medlem
Citat:
Du kan inte vara så här trög vännen..
Jag pratar om vad missbruk är och inte är. Vilken drog det är i exemplet är irrelevant. Jag valde alkohol som exempel eftersom jag tror att du förstår skillnaden mellan bruk och missbruk gällande användning av just den drogen och förklarar för dig att det alltså förhåller sig exakt lika dant med cannabis.
Definitionen av vad som är missbruk ändras alltså inte utifrån vilken drog det är som avses.
Brukar man cannabis på samma sätt som gemene man dricker öl, dvs utan att det får ödesdigra konsekvenser, så är det inte ett missbruk. Och så ser det ut i 90%+ av fallen.

Varför berättar du inte i vilka avseenden cannabis är en värre drog då? Hur jävla svårt ska det vara?

Återigen missförstår du det jag skriver. Det var ett av flera exempel som syftade till att beskriva en människa som har ett fungerande liv, psykiskt, fysiskt, socialt och ekonomiskt, trots att denne dricker öl, brukar cannabis eller vad det nu kan vara. Vilken drog det är frågan om förändrar som sagt inte definitionen utav missbruk.

Farlighet är inte det enda kriteriet om en vara eller en handling ska vara förbjuden. I så fall skulle vit flugsvamp inte vara tillåten att äta.

Cannabis stannar kvar längre i kroppen och påverkar omdömet och prestationsförmågan även om brukaren inte känner det själv. Den som röker oftare än var sjätte vecka är därför olämplig i en lång
rad yrken samt i trafiken.
Citera
2024-11-23, 12:25
Medlem
Citat:
Såhär skrev du:

Vad är det i så fall som inte är sant i inlägget jag skrev?
Citera exakt det som inte är korrekt.

Ingen mening att ens försöka med någon som argumenterar så ohederligt som du i det här fallet.
Citera
2024-11-23, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Desto fler substanser som är tillgängliga desto fler som får ett beroende och får sina liv förstörda. Alla har någon svaghet.

Jag ska inte moralisera. Människan har i alla tiden använt rusmedel och det kommer vi inte att kunna göra så mycket åt.

Men det måste begränsas.

För människors val är inte bara deras egna. I första hand drabbas anhöriga till den beroende. I andra hand samhället när det ska ta hand om skador och brottslighet.

Begränsning är en sak. Förtryck är något helt annat.

Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Blir man helt immun mot sarkasm när man röker på?

Du har inte kapacitet till sarkasm.
Citera
2024-11-23, 13:26
Medlem
Citat:
Du ljuger eller så klarar du inte av att läsa innantill.

Cannabis är farligt. Allt jag skriver stämmer.
Det du hittills lyckats konstatera är att rök är dåligt för lungorna och att människor med svåra psykiska sjukdomar inte bör experimentera med droger.
Det är faktiskt allt som du har presenterat belägg för. Det går inte att dra slutsatsen att cannabis är farligt utifrån detta.

Citat:
Jag har svarat på det många gånger. Vi tar det en gång till bara för att jag är på bra humör: dina livsval påverkar inte bara ditt eget liv och cannabis påverkar alla negativt oavsett vem som missbrukar det.
Och jag har flera gånger förklarat för dig att 95% av användarna inte är missbrukare, men du verkar vara inkapabel att ta in den informationen.
Citera
2024-11-23, 13:29
Medlem
Citat:
Det du hittills lyckats konstatera är att rök är dåligt för lungorna och att människor med svåra psykiska sjukdomar inte bör experimentera med droger.
Det är faktiskt allt som du har presenterat belägg för. Det går inte att dra slutsatsen att cannabis är farligt utifrån detta.

Och jag har flera gånger förklarat för dig att 95% av användarna inte är missbrukare, men du verkar vara inkapabel att ta in den informationen.

Nej det är det enda som du kan ta till dig utan att tvingas ifrågasätta ditt eget missbruk, verkar det som.

Du kan inte förklara något för mig när du har fel i sak. Du förstår inte faran med cannabis på ett större plan, hur det påverkar så mycket mer än bara den som missbrukar det.
Citera
2024-11-23, 13:30
Medlem
Citat:
Farlighet är inte det enda kriteriet om en vara eller en handling ska vara förbjuden. I så fall skulle vit flugsvamp inte vara tillåten att äta.

Cannabis stannar kvar längre i kroppen och påverkar omdömet och prestationsförmågan även om brukaren inte känner det själv. Den som röker oftare än var sjätte vecka är därför olämplig i en lång
rad yrken samt i trafiken.

Här är ytterligare en av dina lögner som du nu upprepar trots att du fått det förklarat för dig att det inte fungerar så.
Nej, man är inte påverkad av cannabis i sex veckor. Det är en ren jävla lögn.
Citera
2024-11-23, 13:33
Medlem
Citat:
Nej det är det enda som du kan ta till dig utan att tvingas ifrågasätta ditt eget missbruk, verkar det som.

Du kan inte förklara något för mig när du har fel i sak. Du förstår inte faran med cannabis på ett större plan, hur det påverkar så mycket mer än bara den som missbrukar det.

Vad mer har du presenterat belägg för? Kan du länka inläggen i fråga är du snäll?
Citera
2024-11-23, 13:38
Medlem
Citat:
Ingen mening att ens försöka med någon som argumenterar så ohederligt som du i det här fallet.

Så du kan alltså inte peka ut vad det är som felaktigt i inlägget, då vet vi det.
I verkligheten är det såklart mycket logiskt att ditt påstående att alla som vill se en legalisering själva är knarkare, måste innebära att 20% av befolkningen knarkar, i.o.m att det är så många som bevisligen vill legalisera.
Citera
2024-11-23, 13:40
Medlem
Citat:
Här är ytterligare en av dina lögner som du nu upprepar trots att du fått det förklarat för dig att det inte fungerar så.
Nej, man är inte påverkad av cannabis i sex veckor. Det är en ren jävla lögn.

Naturligtvis varar inte ruset så länge. Men hjärnan påverkas långtgående på andra sätt.

Lästips ang detta:

Crane N.A. et al (2012). Effects of Cannabis on Neurocognitive Functioning: Recent Advances, Neurodevelopmental Influences, and Sex Differences. Neuropsychol Rev. DOI
Senast redigerad av Myror-Elefanter 2024-11-23 kl. 13:44.
Citera
2024-11-23, 13:45
Medlem
Citat:
Naturligtvis varar inte ruset så länge. Men hjärnan påverkas långtgående på andra sätt.
Varsågod och presentera belägg för det.

Citat:
Crane N.A. et al (2012). Effects of Cannabis on Neurocognitive Functioning: Recent Advances, Neurodevelopmental Influences, and Sex Differences. Neuropsychol Rev. DOI
Läser du överhuvudtaget artiklarna du länkar till?
Vart i denna skulle det påstås att hjärnan är påverkad på olika sätt i sex veckor efter intag av cannabis? Kan du citera det du menar stödjer ditt påstående.
Senast redigerad av Tickelitu 2024-11-23 kl. 13:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in