Citat:
Det beror väl helt på nivån av bruket?
Tycker du en jämförelse mellan 60 årig alkoholist och 60 årig cannabisrökare är en legitim jämförelse? Vi kan lika gärna säga cannabismissbrukare som röker på flera gånger om dagen och någon som dricker två glas vin till maten totalt per vecka, dvs inte varje måltid.
Vem tror du troligtvis har mest ordning på livet?
Ja missbruk av alkohol är värst, men missbruk av cannabis är ju inte heller speciellt snällt om vi säger så.
Hur många hashtomtar har man inte träffat på som mer eller mindre är låsta i sig själva och inte får något gjort i livet.
Målet med en legalisering ska ju vara att få folk att bruka mindre cannabis och i högre utsträckning få hjälp mitt sitt missbruk.
Sedan slå mot kriminella.
Tycker du en jämförelse mellan 60 årig alkoholist och 60 årig cannabisrökare är en legitim jämförelse? Vi kan lika gärna säga cannabismissbrukare som röker på flera gånger om dagen och någon som dricker två glas vin till maten totalt per vecka, dvs inte varje måltid.
Vem tror du troligtvis har mest ordning på livet?
Ja missbruk av alkohol är värst, men missbruk av cannabis är ju inte heller speciellt snällt om vi säger så.
Hur många hashtomtar har man inte träffat på som mer eller mindre är låsta i sig själva och inte får något gjort i livet.
Målet med en legalisering ska ju vara att få folk att bruka mindre cannabis och i högre utsträckning få hjälp mitt sitt missbruk.
Sedan slå mot kriminella.
Jämför samma nivå med samma nivå. Missbrukare med missbrukare.
Klart att det går att jämföra en som röker på kvällen, med en som dricker ett glas vin på kvällen. Inget missbruk alltså. Vad jag jämförde var missbrukare med varandra.
Ex. Jämför en alkoholist som dricker två flaskor vin, eller en liter vodka, med en som röker cannabis hela dagen.
En Skillnad mellan de två är att alkoholabstinens kan vara livshotande och kräver medicinsk ingripande, medan cannabisabstinens inte alls är farligt. När du slutar med alkohol cold turkey, är farorna mycket större än de som är förknippade med cannabis.
Alkoholabstinens kan vara livshotande. Allvarliga abstinenssymtom kan uppstå och kan vara dödliga. Avgiftning från alkohol kräver medicinsk övervakning. Inget av detta behövs när man slutar med cannabis, (även om det kan vara obehagligt.)