Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Dumma i huvudet av skiten, jag vet inte det. Jag har rökt cannabis regelbundet flera gånger i veckan i 40 år och sist jag testade min IQ i ett Mensa test (i våras) hade jag 121.
Nja, jag höll på i många år och hade ganska stora problem efteråt. Tog många år att komma ur "mongostadiet" men det gäller ju inte alla.
Cannabis ska användas för medicinskt bruk och inte som rekreation. Sen om du är 40 bast och sitter i en cannabisklubb och röker med polare lite då och då, det är väl en sak (se Spanien) men problemet är att alla droger, oavsett vad det är påverkar barn/tonåringar direkt/indirekt.
Har själv hållit på många år, man lever i en dimma som tar lika lång tid att ta sig ur. Och man blir slapp. Sen kanske det inte gäller alla men det är normen.
Sen är det pinsam att se hur jävla slappa människor blir och slösar bort sina liv. Föräldrar som hellre röker än att umgås med barnen osv.
En annan fråga är, om gängen förlorar Cannabisinkomsten, vad är näst? Ser man på andra länder så blir kidnappningar plötsligt lönsamma.
Avkriminalisera eget bruk, ja. Men öppna dörrarna helt. Nej. Inte enligt min mening och erfarenhet.