2024-11-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Och när nästa gäng pundare vill ha sitt e, ladd, tjack, jonk, flödder eller vad de nu hittar på för namn legalt? Och nästa gäng därefter?

Ja.

Alternativet du målar upp nu är

Ja, men låt gängen tjäna alla pengar.

Jag föredrar att bara säga det enkla.

Ja.

Nej är en fantasi och kommer aldrig hända.
Citera
2024-11-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Ja.

Alternativet du målar upp nu är

Ja, men låt gängen tjäna alla pengar.

Jag föredrar att bara säga det enkla.

Ja.

Nej är en fantasi och kommer aldrig hända.

Nej är ett faktum i och med att de flesta inte knarkar. Vi bygger inget samhälle med knark.
Citera
2024-11-23, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Nej är ett faktum i och med att de flesta inte knarkar. Vi bygger inget samhälle med knark.

Det handlar inte om de flesta utan hur man behandlar minoriteten som gör det.

Vi bygger inget samhälle på förryck. Fascism är ute.

De flesta knarkar någon substans idag.
Citera
2024-11-23, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Hasch är speciellt. Också jag som är drogliberal tycker att haschtomtar vanligen är dumma i huvudet. Den svenska politiken går dock i princip bara ut på att göra missbrukarnas liv till ett helvete och spiller t.o.m. över på den lagliga förskrivningen. Om man inte är mycket svårt sjuk är det svårt att få ut någon som helst opiat eller bensodiazepin annat än kanske en pytteliten flaska hostmedicin. Man kanske får ut 25 Stesolid eller Oxascand när ens livspartner sedan 50 år har dött.
Är väl bra att man inte skriver ut frikostigt med mediciner.
Man har ju snarare skrivit ut för mycket psykofarmaka genom åren och inte tvärtom.
Citera
2024-11-23, 01:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Är väl bra att man inte skriver ut frikostigt med mediciner.
Man har ju snarare skrivit ut för mycket psykofarmaka genom åren och inte tvärtom.

I min värld får individen stoppa vad den vill i sin egen kropp. Den svenska drogpolitikn handlar som allt annat i Sverige bara om att politikerna ska visa vem som bestämmer. Själva går de förstås till privata kliniker där det skrivs ut betydligt frikostigare.
Citera
2024-11-23, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
I min värld får individen stoppa vad den vill i sin egen kropp. Den svenska drogpolitikn handlar som allt annat i Sverige bara om att politikerna ska visa vem som bestämmer. Själva går de förstås till privata kliniker där det skrivs ut betydligt frikostigare.
Vilket är ett problem när man skrivit ut en massa psykofarmaka som direkt skadar kroppen och psyket.

På vilket sätt skulle det vara positivt för dom att de får gift utskrivet?
På vilket sätt är de vinnare i den situationen?
Citera
2024-11-23, 02:28
Medlem
Illunoas avatar
Man blir inte dum i huvet utav knark efter 2 dagar. Det tar ett par veckor med dagligt bruk så börjar det te sig. Exakt som alkohol fast lite mildare då
Citera
2024-11-23, 02:31
Medlem
Citat:
Vilket är ett problem när man skrivit ut en massa psykofarmaka som direkt skadar kroppen och psyket.

På vilket sätt skulle det vara positivt för dom att de får gift utskrivet?
På vilket sätt är de vinnare i den situationen?

Seriösa läkare skriver inte ut vind för våg.
Citera
2024-11-23, 03:14
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoslek
Vet inte hur man kan tro att detta skulle förstöra gängen, till och med i USA är marknaden så hårt reglerat att en betydande del av svarta marknaden är kvar. Skulle vi ha lättare regleringar? Även om man lyckades eliminera den svarta marknaden hade det inte påverkat situationen i Sverige nämnvärt. Jag bryr mig inte om man legaliserar cannabis eller är till och med emot det trots att jag brukar diverse substanser, det är en helt ointressant förändring som bara skulle göra det lite mer bekvämt för dom som röker mycket vilket är helt ointressant i ljuset av att vi har högst narkotikadödlighet i EU nästan. Avkriminalisering av alla droger däremot där kan vi förändra mycket till det bättre.

Efterblivet inlägg. Bara det faktum att polisen kan lösa riktiga brott i stället för att ta 40 000 urinprov per år är argument nog för legalisering. Sen finns det ju hundra ytterligare argument för legalisering/avkriminalisering.
Citera
2024-11-23, 03:52
Avslutad
Citat:
Hur många tror du seriöst är chefer på stora företag och spenderar hela dagarna med att röka på samtidigt?
Rökte du på när du skrev det här svaret?

Det är ingen som har påstått att missbruk av cannabis skulle vara farligare än missbruk av alkohol.
Det innebär dock inte att cannabis missbruk eller bruk är ofarligt.
Folk blir ju bokstavligen dumma i huvudet av skiten.

MÅNGA.
Citera
2024-11-23, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalavita
Det handlar inte om de flesta utan hur man behandlar minoriteten som gör det. Vi bygger inget samhälle på förryck. Fascism är ute. De flesta knarkar någon substans idag.

Nej, de flesta har inte något substansberoende.

Rusmedel tenderar alltid att ha negativt nettoresultat inom livets alla områden så fort bruket blir mer regelbundet och omfattande.

Därför ska samhället ha en restriktiv hållning till dem.

Vi har ett tillåtet rusmedel som finns där med urminnes hävd. Det går att diskutera verkningarna av detta fram och åter men det kan man med alla andra rusmedel också.

Även om vi skulle komma fram till att andra rusmedel i något avseende skulle vara bättre än alkohol kommer inte dessa att ersätta alkoholen om vi tillåter dem.

Utan deras skadeverkningar kommer att läggas till alkoholens. Utgångspunkten ska därför vara att de inte släpps fram.

Kort och gott: Det är inte bra att supa och knarka. Därför ska folk låta bli.
Citera
2024-11-23, 08:52
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Hur många tror du seriöst är chefer på stora företag och spenderar hela dagarna med att röka på samtidigt?
Rökte du på när du skrev det här svaret?

Det är ingen som har påstått att missbruk av cannabis skulle vara farligare än missbruk av alkohol.
Det innebär dock inte att cannabis missbruk eller bruk är ofarligt.
Folk blir ju bokstavligen dumma i huvudet av skiten.

Dumma i huvudet av skiten, jag vet inte det. Jag har rökt cannabis regelbundet flera gånger i veckan i 40 år och sist jag testade min IQ i ett Mensa test (i våras) hade jag 121.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in