2024-11-23, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av proconsul
Dumma i huvudet av skiten, jag vet inte det. Jag har rökt cannabis regelbundet flera gånger i veckan i 40 år och sist jag testade min IQ i ett Mensa test (i våras) hade jag 121.

Nja, jag höll på i många år och hade ganska stora problem efteråt. Tog många år att komma ur "mongostadiet" men det gäller ju inte alla.

Cannabis ska användas för medicinskt bruk och inte som rekreation. Sen om du är 40 bast och sitter i en cannabisklubb och röker med polare lite då och då, det är väl en sak (se Spanien) men problemet är att alla droger, oavsett vad det är påverkar barn/tonåringar direkt/indirekt.

Har själv hållit på många år, man lever i en dimma som tar lika lång tid att ta sig ur. Och man blir slapp. Sen kanske det inte gäller alla men det är normen.

Sen är det pinsam att se hur jävla slappa människor blir och slösar bort sina liv. Föräldrar som hellre röker än att umgås med barnen osv.

En annan fråga är, om gängen förlorar Cannabisinkomsten, vad är näst? Ser man på andra länder så blir kidnappningar plötsligt lönsamma.

Avkriminalisera eget bruk, ja. Men öppna dörrarna helt. Nej. Inte enligt min mening och erfarenhet.
Citera
2024-11-23, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Nej är ett faktum i och med att de flesta inte knarkar. Vi bygger inget samhälle med knark.
Vad är knark för dig? Är det olagliga substanser du syftar på? För om så är fallet så är kaffe knark då det har varit kriminaliserat i Sverige under en period...
Citera
2024-11-23, 10:03
Medlem
Citat:
Dumma i huvudet av skiten, jag vet inte det. Jag har rökt cannabis regelbundet flera gånger i veckan i 40 år och sist jag testade min IQ i ett Mensa test (i våras) hade jag 121.
Folk får sämre kognitiva förmågor, speciellt minnet försämras hos många som använder det väldigt frekvent.
Sen har vi aspekten att många pga sitt bruk sätter allt annat åt sidan och blir passiva i sina egna liv.
Man tar inte hand om sina relationer, får inte saker gjort osv.

Detta borde ju du känna till om du har en IQ på 121, även att nämna sig själv som exempel är också en motsägelse för ett högre IQ.

Anekdotisk bevisföring där man använder sig själv som exempel är ju korkat minst sagt.
Det är som att säga att jag har minsann aldrig har orsakat några trafikolyckor när jag kört bil påverkad av substanser som försämrar körförmögan.

Okej? Vad försöker du säga? Bara för att du inte har orsakat några olyckor så betyder det inte att det är ett problem att folk kör påverkade av substanser?
Citera
2024-11-23, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
MÅNGA.
Aldrig hört talas om någon.
Citera
2024-11-23, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ingalundaintresse
Seriösa läkare skriver inte ut vind för våg.
Ändå skrivs det ut mer än någonsin.
Citera
2024-11-23, 10:06
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoTrulyCares
Nja, jag höll på i många år och hade ganska stora problem efteråt. Tog många år att komma ur "mongostadiet" men det gäller ju inte alla.

Cannabis ska användas för medicinskt bruk och inte som rekreation. Sen om du är 40 bast och sitter i en cannabisklubb och röker med polare lite då och då, det är väl en sak (se Spanien) men problemet är att alla droger, oavsett vad det är påverkar barn/tonåringar direkt/indirekt.

Har själv hållit på många år, man lever i en dimma som tar lika lång tid att ta sig ur. Och man blir slapp. Sen kanske det inte gäller alla men det är normen.

Sen är det pinsam att se hur jävla slappa människor blir och slösar bort sina liv. Föräldrar som hellre röker än att umgås med barnen osv.

En annan fråga är, om gängen förlorar Cannabisinkomsten, vad är näst? Ser man på andra länder så blir kidnappningar plötsligt lönsamma.

Avkriminalisera eget bruk, ja. Men öppna dörrarna helt. Nej. Inte enligt min mening och erfarenhet.

Allt kokar ner till personlighet, som jag ser det. Visst finns det dom som blir slappa och slöa men det gäller inte alla. Personligen tränar jag mycket och har en bättre form än många som är hälften så gamla.

Ta in cannabis på systemet och sälj det under kontrollerade former med samma åldersgräns som alkohol.
Citera
2024-11-23, 10:09
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Folk får sämre kognitiva förmågor, speciellt minnet försämras hos många som använder det väldigt frekvent.
Sen har vi aspekten att många pga sitt bruk sätter allt annat åt sidan och blir passiva i sina egna liv.

Detta borde ju du känna till om du har en IQ på 121, även att nämna sig själv som exempel är också en motsägelse för ett högre IQ.

Anekdotisk bevisföring där man använder sig själv som exempel är ju korkat minst sagt.
Det är som att säga att jag har minsann aldrig har orsakat några trafikolyckor när jag kört bil påverkad av substanser som försämrar körförmögan.

Okej? Vad försöker du säga? Bara för att du inte har orsakat några olyckor så betyder det inte att det är ett problem att folk kör påverkade av substanser?

Det är väl ganska tydligt vad jag vill säga. Du säger att folk blir dumma i huvudet av cannabis, jag säger att det inte behöver vara så. Jag tar mig själv som exempel för det är den erfarenheten jag har.
Är din erfarenhet att du blir dum i huvudet eller har du bara andrahandsuppgifter?
Citera
2024-11-23, 10:17
Medlem
Citat:

Jäklar vad du talar emot dig själv, speciellt med "anekdotisk bevisföring" när du själv hänvisar till personliga erfarenheter!
Citera
2024-11-23, 10:35
Medlem
Citat:

Som jag förstått det spelar ålder när man börjar bruka roll. Är man ung/hjärnan inte är färdigväxt blir konsekvenserna större än om man börjar när hjärnan vuxit klart.

Bara det är ju ett argument för en kontrollerad legalisering med åldersgräns för köp.
Citera
2024-11-23, 10:36
Medlem
Citat:
Det är väl ganska tydligt vad jag vill säga. Du säger att folk blir dumma i huvudet av cannabis, jag säger att det inte behöver vara så. Jag tar mig själv som exempel för det är den erfarenheten jag har.
Är din erfarenhet att du blir dum i huvudet eller har du bara andrahandsuppgifter?
Deras kognitiva funktioner blir sämre, man blir dummare.

Spelar ingen roll om du har 180 IQ du kan fortfarande få sämre kognitiva förmågor.

Att du själv har en vis IQ trotts att du röker på är ju irrelevant.
Citera
2024-11-23, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xacoon
Jäklar vad du talar emot dig själv, speciellt med "anekdotisk bevisföring" när du själv hänvisar till personliga erfarenheter!
När gör jag det?
Det är bevisat att det kan försämra kognitiva funktioner.

Sen säger att den ena att det finns massor av höga chefer som röker på dagligen så säger jag att jag inte träffat på några.
På den nivån är det
Citera
2024-11-23, 10:42
Medlem
Citat:
När gör jag det?
Det är bevisat att det kan försämra kognitiva funktioner.

Sen säger att den ena att det finns massor av höga chefer som röker på dagligen så säger jag att jag inte träffat på några.
På den nivån är det
Det försämrar kognitiva funktioner under själva ruset och statistiskt sett så är det en myt att stoners skulle få sämre hjärnkapacitet än andra.

Och varför skulle någon avslöja sitt bruk för en förbudsivrare som dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in