2024-10-13, 14:09
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoatingCrash
Du deklarerar ju inte när du bara köper krypto. Väljer du att få 5% av din lön i bitcoin så blir det inget att deklarera innan du säljer. Plus att du bevarar fin köpkraft till skillnad från om du inte skulle äga bitcoin.
Problemet blir ju när du måste sälja Bitcoin för att betala dina kostnader.

Betydligt lättare att köpa Bitcoin manuellt när man vet hur mycket man har över.
Citera
2024-10-13, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woundsinmysalt
Trijo erbjuder löneutbetalning i krypto. Låter som en mardröm vid deklarationstider?

Kan vara bra för någon som har stängts av från sin bank eller helt vill undvika att befatta sig med banker.

Har inte riktigt förstått upplägget dock.

https://news.trijo.co/nyheter/nu-kan...rar-ny-tjanst/
Citera
2024-10-13, 19:15
Medlem
-
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-10-13 kl. 19:17.
Citera
2024-11-16, 14:22
Medlem
Greenmerc, som äger Trijo, förvärvar Northcrypto och blir störst på den svenska kryptomarknaden..
https://news.trijo.co/nyheter/greenm...yptomarknaden/

Nothcrypto: https://www.northcrypto.com/sv
Citera
2024-11-22, 09:12
Medlem
Är trijo något att ha? Läst en del kassa recensioner och höga avgifter.

Lockar ju jävligt med en svensk sida.
Citera
2024-11-23, 07:20
Medlem
zickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timjoh
Är trijo något att ha? Läst en del kassa recensioner och höga avgifter.

Lockar ju jävligt med en svensk sida.

Jag har använt Trijo och är nöjd. Dom har en del avgifter men min bedömning är att den är mindre än andra svenska handlare dock högre än ex coinbase.
Citera
2024-11-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zickan
Jag har använt Trijo och är nöjd. Dom har en del avgifter men min bedömning är att den är mindre än andra svenska handlare dock högre än ex coinbase.

Handlar du dagligen eller du köper ibland?
Dem kör bankid där?

Kan man skicka över till en egen wallet därifrån?
Citera
2024-11-23, 14:08
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Kan man skicka över till en egen wallet därifrån?
Ja, självklart.
Rekommenderat att göra tom.
Citera
2024-11-23, 22:43
Medlem
teknolusts avatar
Krånglar Nordea fortfarande med Trijo? Jag undrar eftersom jag överväger att köpa BTCs igen. Jag gjorde ett par köp via dem i början av deras resa, och mycket har hänt sedan dess, och behöver uppenbarligen uppdatera mig igen.

Min tidigare erfarenhet av Trijo var mestadels positiv. Särskilt vad gäller deras kundsupport. Vid ett tillfälle havererade deras system och skickade ut en massa psykotiska varningsmail, vilket skapade stor uppståndelse, minst sagt. Det som imponerade på mig då var att ägaren själv ringde för att lugna mig och förklara att allt var under kontroll och att jag kunde bortse från mailen.

Det gjorde ett starkt intryck på mig, särskilt med tanke på att jag bara var en liten handlare. Vi hade dessutom ett givande samtal som varade i närmare 10 minuter. Och den den typen av service skulle jag definitivt kunna tänka mig att använda Trijo igen, förutsatt att Nordea inte krånglar med överföringarna.

Annars talas det mycket om Revolut. Får kanske testa dem i så fall. Men hade helst sluppit. De verkar aningens skumma som erbjuder kort och konto gratis.
Citera
2024-11-24, 15:27
Medlem
Blev trijo. Försökte sätta över med bankkort för det kändes säkrare men det blev ej godkänt av någon anledning. Har Länsförsäkringar. Någon som vet varför?

Är trustly att lite på?
Citera
2024-11-24, 15:35
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Blev trijo. Försökte sätta över med bankkort för det kändes säkrare men det blev ej godkänt av någon anledning. Har Länsförsäkringar. Någon som vet varför?
Småbankerna är sämst när det gäller sådant här. Dom tycker sig veta bättre vad du skall göra och inte göra för dina pengar.

Citat:
Är trustly att lite på?
Ja.
Citera
2024-11-24, 15:36
Medlem
Okej då testar jag trustly. Tänker bara om dem spara något från min bank eller om det bara är en ren överföring sen har jag inget mer med trustly att göra förens nästa gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in