2024-11-22, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Måndagen den 3 mars 1986.

Edit: Jo väskan nämns faktiskt den 3 mars i DN. Jag hade för mig jag sett det tidigare men häromdagen (igår?) när jag kollade så hittade jag inte det men nu hittade jag det igen:
"kvinnan mötte den troliga gärningsmannen på David Bagares gata ... mannen var mörkklädd, hade lång eller halvlång rock eller jacka ...under språngmarschen ner mot Smala gränd bar mannen på en bagliknande väska som han försökte öppna blixtlåset på"

Lite intressant att hon i den här texten garderar rocken med jacka, på samma som Jeppsson gjorde och det är ju inte konstigt. Det är nog inte så lätt att skilja en halvlång jacka från en dito rock under rådande omständigheter.

Ja det är lite intressant...

Stärker att det är samma man dom ser LJ och YN...Vilket iofs är till 98% oavsett
Citera
2024-11-22, 23:06
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Ja det är lite intressant...

Stärker att det är samma man dom ser LJ och YN...Vilket iofs är till 98% oavsett
Visst är det så.
Citera
2024-11-22, 23:09
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Nja, snarare om han efterlämnade word-dokument, där han ventilerade saker och ting, behöver nödvändigtvis inte ha med mordet att göra (eller erkännanden), dock intressant för pusslet om vem SE var, hitta saker som kan läggas i de två korgarna; vad som talar emot och vad som talar för.

Jag har inte riktigt fått med mig när hans datorn förstördes, om det var tätt inpå dödsfallet eller om den förvarades i broderns garage över längre tid med annan bråte, uppenbarligen sparades ju den där skålen i alla år. Har lite svårt att begripa varför man sparat den i 25 år.

Har för mig att dom försökte spåra om han hade mejl, men det gick väl i dass, men de frågade som du nämner ME om det. Dock tog dom ju MEs dator, kollade även hennes mejl. Men det gav väl heller ingenting av vad jag förstått.

Nu är väl skålen gjord av en känd silversmed för hand och i rent silver om jag fattar det rätt. Skålen väger 286 gram så jag tycker inte det är konstigt att den legat och skräpat.

Jag får för mig att barnen väntade tills ME lämnade jordelivet för att inte göra henne upprörd.

Självklart kommer slaskpressen att skriva om Henriks "fynd" inom kort. Barnen förstod väl att det inte var läge att sälja medan ME levde.

Edit: Vi får nu glädja oss åt att SEs silverskål (började det med en knappnål?) får stå i centrum lite. "Sådan herre sådan skål!"
Senast redigerad av ursprungligen 2024-11-22 kl. 23:12.
Citera
2024-11-22, 23:09
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
SEs bror PE förstörde SEs hemdator efter SEs död på MEs begäran när PE var med och röjde ut SEs dödso.

ME trodde sig veta att SE skrivit "elaka saker" om henne i datorn.

Jag tror denna uppgift finns i MEs förhör. Många menar däremot att ME ljuger som en häst travar och allt hon säger är lögn. Här finns således en liten öppning för andra tolkningar....

Ok. Men SE hade hotmail som alla andra?

Min mail från 98 finns i vart fall kvar.
Citera
2024-11-22, 23:11
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Dina exempel är ju bara trams, ren idioti att dra fram igen.

Med att ha andra teorier menar jag att teorin SE inte är religion för mig, har inga problem att någon kritiserar den. Du ÄR fan korkad du.

Ja, jag är tydligen väldigt provocerande för dig. Men du har ändå inget sakligt i frågan att komma med.
Vad är det som är trams?
Har jag ens hånat dig, som du påstår att de flesta gör som är emot SE som GM.. o.s.v.

Och du kallar mig korkad... vart vill du komma med det påståendet?

//
Mina exempel är ju dina egna inlägg
Citera
2024-11-22, 23:16
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Ok. Men SE hade hotmail som alla andra?

Min mail från 98 finns i vart fall kvar.

Vilka kan tänkas ha kvar SEs hotmailadress? Polisen som utredde Madelene Maccans försvinnande fick ut uppgifter från hotmail nyligen och de mailen var från 2007.

Kanske: Kill.bastard.palmtree.now@hotmail.com?
Citera
2024-11-22, 23:17
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Nu är väl skålen gjord av en känd silversmed för hand och i rent silver om jag fattar det rätt. Skålen väger ca 280 gram så jag tycker inte det är konstigt att den legat och skräpat.

Jag får för mig att barnen väntade tills ME lämnade jordelivet för att inte göra henne upprörd.

Självklart kommer slaskpressen att skriva om Henriks "fynd" inom kort. Barnen förstod väl att det inte var läge att sälja medan ME levde.

Visst kan jag delvis förstå att man behållit den av den anledningen. Men tvivlar på att de behållit skålen av sentimentala skäl, mej veterligen hade de ingen direkt relation till SE öht. Men något säger mig att broderns barn knappast säljer skålen för att de behöver pengar, vad jag fått med mig var brodern rätt välbärgad. När all köpar- och säljarprovision är dragen blir det sannolikt inte mycket kvar, då den inte lär inbringa många tusenlappar.

Tvivlar på att media kommer nämna detta, varför skulle?
Citera
2024-11-22, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ja, jag är tydligen väldigt provocerande för dig. Men du har ändå inget sakligt i frågan att komma med.
Vad är det som är trams?
Har jag ens hånat dig, som du påstår att de flesta gör som är emot SE som GM.. o.s.v.

Och du kallar mig korkad... vart vill du komma med det påståendet?

Du påstår att jag reagerar starkt på att SE-teorin ifrågasätts. Och NEJ jag reagerar INTE starkt på att någon ifrågasätter SE-teorin.

Fattar du vad jag skriver här?
Citera
2024-11-22, 23:25
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Visst kan jag delvis förstå att man behållit den av den anledningen. Men tvivlar på att de behållit skålen av sentimentala skäl, mej veterligen hade de ingen direkt relation till SE öht. Men något säger mig att broderns barn knappast säljer skålen för att de behöver pengar, vad jag fått med mig var brodern rätt välbärgad. När all köpar- och säljarprovision är dragen blir det sannolikt inte mycket kvar, då den inte lär inbringa många tusenlappar.

Tvivlar på att media kommer nämna detta, varför skulle?

Lite av ett mysterium är försäljningen så klart. Kanske det är flytt på gång hos barnen?

Det skrivs om allt möjligt oväsentligt i tidningarna så en kuriös "kändisauktion" kanske duger som klickbete. Jag kanske inte riktigt tänkt igen detta än. 'Vem bryr sig om SE egentligen' som du antyder och svaret är nog 'inte så många'.

Edit: Liknande skålar gjorda av denna silversmed, Eric Löfman, värderas till 2000 Sek. Är barnen trötta på att tänka på SE när de ser skålen kan väl auktionshuset ses som ett fullvärdigt substitut för grovsoprummet?
Senast redigerad av ursprungligen 2024-11-22 kl. 23:32.
Citera
2024-11-22, 23:27
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Du påstår att jag reagerar starkt på att SE-teorin ifrågasätts. Och NEJ jag reagerar INTE starkt på att någon ifrågasätter SE-teorin.

Fattar du vad jag skriver här?

Jag fattar mycket väl vad du skriver här, men var och en ser också hur du reagerat och skrivit tidigare.
Vilket jag länkade till också.
Men återigen och vad man kan se så är det dina reaktioner som inte alls har med saken att göra.

Vart är det sakliga i frågan om mordet, SE som GM eller inte o.s.v.
Ser du inte det själv?

Sluta med att vara så förbannad på mig som person med påhopp som korkad och trams o.s.v.
Det handlar inte om vare sig dig eller mig!
Citera
2024-11-22, 23:31
Medlem
ursprungligens avatar
fp
Citera
2024-11-22, 23:32
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Lite av ett mysterium är försäljningen så klart. Kanske det är flytt på gång hos barnen?

Det skrivs om allt möjligt oväsentligt i tidningarna så en kuriös "kändisauktion" kanske duger som klickbete. Jag kanske inte riktigt tänkt igen detta än. 'Vem bryr sig om SE egentligen' som du antyder och svaret är nog 'inte så många'.

Ja, inte omöjligt att det är så enkelt att en flytt står för dörren, de rensar ur gammalt bråte som legat och dammat i gamla kartonger? Vem vet, deras mor kanske har dött som ev hade några kartonger efter SEs bror kvar? Spekulationer så klart.

Så klart inte omöjligt att media gör en liten notis om det, men det känns lite långsökt. Media skrev ju inte överdrivet om SE ens efter nedläggningen, inga djuplodade försök att hitta sanningen om honom eller engagemang om att söka upp anhöriga, bekanta eller gamla kollegor. Ganska anmärkningsvärt ointresse. Men det berättar väl en del om ointresset för mordet på tvåtusentalet bland medierna, även ointresset för Palme som person. Bitvis sorgligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in