2024-11-22, 21:28
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Tror du dem kommer få fram vem som laddade upp porrvideo offentligt?
Jag tror den typen av porrsidor är väldigt anonyma, så kan bli svårt för polisen att få fram det.
Men jag hoppas dem får fram det, annars kan det bli svårt för rask att döma chrippa till spridning om man inte kan bevisa att inte rask och Therese laddade upp videorna.

Kan du bevisa att det måste bevisas vem som publicerade det på nätet?
Citera
2024-11-22, 21:32
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ni avslöjar ju inte heller era källor

Det är en skillnad.

Vi frågar efter bevis. Får vi det inte väljer vi att inte tro på det. Enkelt.

Du kräver bevis. Får du det inte skriker du trådsanningar och lögner.

Du skrev faktiskt ett inlägg innan idag om att bevisa saker och att inte lögner ska se ut som sanningar. Men du klarar inte av att leva upp till det själv?

Nej det finns inget för dig att svara på. Bråka är jag inte intresserad av. Är så trött på dej.
Citera
2024-11-22, 21:36
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Kan du bevisa att det måste bevisas vem som publicerade det på nätet?
Om rask eller Therese själv laddade upp videon på en porrsida är det inte olagligt att sprida videon.
Citera
2024-11-22, 21:40
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Om rask eller Therese själv laddade upp videon på en porrsida är det inte olagligt att sprida videon.

Men det gjorde de ju inte och det var inte det jag frågade. Jag frågade om du kan hänvisa till att det är så lagen ser ut.
Citera
2024-11-22, 22:38
Medlem
Pinto87s avatar
Anjo la upp nyss

Chrippas senaste sökningar 😂😂😂

https://imgur.com/a/wZhzFey
Citera
2024-11-22, 22:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det finns förmodligen väldigt mycket av värde i datorn samt alla telefoner som är inlämnade. Kanske till och med brottslighet som inte är känt än.

Det är väl Chrippas, Tomas och Julias telefoner som utredarna har? Linnéas också kanske.

Men det jag främst tänker på som kan skapa ytterligare misstankar är väl Chrippa och Thomas mobiler. Allt kanske inte handlar om penningbrott.

Om dom inte hade hittat något så hade nog allt varit tillbaka till sina ägare eller åkt direkt till kronofogden men så verkar det inte vara, så antagligen hittade dom saker som är intressant.
Linneas telefon blev också tagen, Julia har inte fått tillbaka sin.
Citera
2024-11-22, 23:29
Medlem
Citat:
Anjo la upp nyss

Chrippas senaste sökningar 😂😂😂

https://imgur.com/a/wZhzFey
Det går bra nu. Spärrat pass, begagnad Rolex och begagnade kläder.

Samtidigt;
https://ibb.co/KN3L9TB

Citera
2024-11-22, 23:30
Avstängd
Citat:
Linneas mobil också ja. Thomas fick köpa ny mobil åt båda. Så 3 st.

Då har de flera mobiler att hitta massor i. Det ska bli intressant att se vad mer som kan komma ut från de eller någon av mobilerna. Kanske något helt nytt.
Citera
2024-11-22, 23:56
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Men det gjorde de ju inte och det var inte det jag frågade. Jag frågade om du kan hänvisa till att det är så lagen ser ut.
Okej jag ska försöka förklara enkelt så t.o.m du fattar
Om Rask eller Therese själva har laddat upp videon på en porrsida, då är det inte olagligt att dela videon.
Är det inte olagligt att dela videon så har Chrippa inte begått något brott.

Så för att överhuvudtaget kunna dömma chrippa måste domstolen först veta om ett brott har begåtts eller ej, och för att veta om ett brott har begåtts eller ej så måste man först kolla vem som laddade upp videon.

Du kan välja valfri lag som innebär att man behöver vara bevisat skyldig för att bli dömd för ett brott. Men jag vet att bevis är ett ord du har svårt att förstå.
Citera
2024-11-23, 00:04
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Jag vill inte ha dina ord. För du ljuger nåt extremt. Jag vill ha bevis på att man i denna situation måste bevisa vem som publicerade videosarna på nätet för att någon ska kunna dömas. Dina ord är inga bevis.
Det är inte mina ord.
Det är Sveriges lag.
Oskyldiga ska inte dömas och straffas för brott dem inte har begått.
För att dem ska kunna dömas måste man kunna påvisa att ett brott har begåtts.
Hur kan detta vara svårt för dig att förstå?
Citera
2024-11-23, 00:18
Medlem
Pinto87s avatar
https://lagen.nu/1962:700#K4P6cS1

4 kap, 6 c.

Hittar inget om publicering. Verkar irrelevant. Tolkar det som att man kan göra sig skyldig till spridning även om bilderna finns ute på nätet. Det är själva spridningen som är relevant och vilken skada det medfört eller varit tänkt att medföra.

Nu är det ju iofs helt irrelevant då Rask eller Therese inte ens var de som publicerade bilderna.

Och videos i juridisk form är bilder.

Om någon påstår något annat vill jag gärna se lite kött på bena tack. Gärna en länk med bra källa.
Citera
2024-11-23, 00:33
Medlem
Dopys avatar
Citat:
https://lagen.nu/1962:700#K4P6cS1

4 kap, 6 c.

Hittar inget om publicering. Verkar irrelevant. Tolkar det som att man kan göra sig skyldig till spridning även om bilderna finns ute på nätet. Det är själva spridningen som är relevant och vilken skada det medfört eller varit tänkt att medföra.

Nu är det ju iofs helt irrelevant då Rask eller Therese inte ens var de som publicerade bilderna.

Och videos i juridisk form är bilder.

Om någon påstår något annat vill jag gärna se lite kött på bena tack. Gärna en länk med bra källa.
Det jag försöker förklara för dig är ju att det handlar om att bevisa att ett brott begåtts.
Har inget brott begåtts kan inte chrippa dömas.
Om rask/Therese laddar upp en sexvideo på en porrsida är det inte olagligt att dela den på sin Stream, Discord eller liknande, om nu chrippa ens har gjort det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in