Citat:
Ursprungligen postat av
mutemute123
Men anmäl honom då och se hur långt du kommer med det.
Jag kan inte göra det eftersom jag inte är utsatt själv. Det krävs att den utsatta personen själv anger brottet till åtal för att en utredning eventuellt ska startas.
Citat:
Ursprungligen postat av
Infinity1
Just därför tror jag dvärgen blir dömd för spridningen.
Av Bajsmannens P-rulle? Det är tveksamt faktiskt. Det är för det första inte fråga om ett förtal att sprida någon annans porrfilm. Det är eventuellt olaga integritetsintrång. Det är en massa annat som ska vara uppfyllt, man ska göra intrång i någons personliga integritet, genom att sprida, bl.a bilder på någon annans sexualliv, och spridningen ska vara ägnad att medföra allvarlig skada för den som förekommer i den. Man ska ha uppsåt till allt detta, dessutom.
Den här lagen är inte tänkt att skydda idioter som sprider sina egna porrfilmer på internet och blir kränkta när fel människa råkar hitta dem. Den är avsedd att skydda folk som blir utsatta för s.k hämndporr av sin f.d partner. När någon sprider filmer som aldrig var avsedda att hamna på nätet från första början.
Jag tror det blir svårt att bevisa att någon länk överhuvudtaget skickats runt, och då är det uteslutet att brott kan styrkas.