2024-11-22, 16:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om dem ska försöka sätta dit chrippa för spridning. Då måste utredarna hos polisen verkligen ta reda på vem som la upp videon offentligt, för la rask upp videon offentligt, då kan inte chrippa bli anklagad för spridningen.

Jag tror nog att de som ev ska utreda har det med sig. Det är ingen som har påstått att Rask inte var den som gjorde det möjligt för Chrippa att se till att filmen fick spridning.
Sen tänks det olika kring själva brott eller inte brott av oss här.
Jag tänker att det får vi lägga i rättsväsendets händer.
Citera
2024-11-22, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Du har verkligen ingen aning om vad förtal innebär. Om någon sprider förtal på sociala medier är man inte fri att fortsätta med det bara för att det var någon annan som började. Ett prima exempel på detta är att det är en jävla massa personer som dömts för förtal av den enda anledningen att de delat ett förtalsgrundande inlägg från Joakim Lamottes sociala medier vidare på sina egna väggar, helt utan att lägga till någon egen information. Det spelar ingen roll vem det var som spred det först, det är karaktären på informationen och själva spridandet av sådan information som är straffbelagd. Rask gör sig skyldig till det i så gott som varje video han publicerar.

Du får gärna skriva 1200 inlägg till nästa halvår, det blir bara patetiskt när du har problem med folk som gör samma sak om andra. Jag försöker heller inte leka hjälte för att jag gör det som du, jag följer muppen bara för the lulz!

Skapat en sida, jag rippar Baronens videor och lägger upp dem på en annan sida så att idioten missgynnas. Det tar mig inte ens 1 minut att göra det. Du får det att låta som att det är ett hästjobb bakom det.

Men anmäl honom då och se hur långt du kommer med det.
Citera
2024-11-22, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Precis så är det för mig också. Det var när allt blev så konstigt och desinformation börjades spridas ffa här och det slutade handla om Chripps utan syftet blev att försöka hans brors liv som fångade mitt intresse.

Jag kan inte heller försvara någon som uttalar sig så om BARN!!

Extremt mycket desinformation kom ut i denna tråd och det fortsätter en idag.
Men snart tar det slut, i slutet av denna månad tror jag säcken knyts ihop.

Sen att man sitter här inne och boostar på sitt egna drama är för mig extremt märkligt.
Citera
2024-11-22, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Den hade redan börjat cirkulera eftersom det dels var någon/några som hittat den på nätet och dels för att Rask själv skickat runt den.

Bla skickade han den till Anjo som delade med sig filmen till andra även om Anjo inte vill att det ska komma fram.

Störst spridning fick den efter att Rask tjatade om den om och om igen på sitt sedvanliga vis.

Chrippa pratade om den och garvade men någon delning stod han inte för.

Han skulle inte ha laddat upp den själv från början.

Har du bevis på att det verkligen gick till så att Anjo har delat den vidare? Och då vill jag att du ska stå för det också.
Citera
2024-11-22, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Men anmäl honom då och se hur långt du kommer med det.

Jag kan inte göra det eftersom jag inte är utsatt själv. Det krävs att den utsatta personen själv anger brottet till åtal för att en utredning eventuellt ska startas.

Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Just därför tror jag dvärgen blir dömd för spridningen.

Av Bajsmannens P-rulle? Det är tveksamt faktiskt. Det är för det första inte fråga om ett förtal att sprida någon annans porrfilm. Det är eventuellt olaga integritetsintrång. Det är en massa annat som ska vara uppfyllt, man ska göra intrång i någons personliga integritet, genom att sprida, bl.a bilder på någon annans sexualliv, och spridningen ska vara ägnad att medföra allvarlig skada för den som förekommer i den. Man ska ha uppsåt till allt detta, dessutom.

Den här lagen är inte tänkt att skydda idioter som sprider sina egna porrfilmer på internet och blir kränkta när fel människa råkar hitta dem. Den är avsedd att skydda folk som blir utsatta för s.k hämndporr av sin f.d partner. När någon sprider filmer som aldrig var avsedda att hamna på nätet från första början.

Jag tror det blir svårt att bevisa att någon länk överhuvudtaget skickats runt, och då är det uteslutet att brott kan styrkas.
Citera
2024-11-22, 17:18
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll, han spann vidare och gjorde mer reklam för den. Samt så pushade han för att den skulle delas vilket den även gjordes både privat och via discord. Och gjorde samtidigt narr av Rask, men det förbises såklart! Hur tror du luggen fick filmen på sin telefon?

Kan nog hittas mycket på chrippas dator & telefon hur denna film har hoppat runt till olika människor.
Citera
2024-11-22, 17:30
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Mycket märkligt svar.
Kan du stå för det inför Anjo att han har spridit filmen?

Jag skrev inte spridit - jag skrev att Anjo delat den vidare.

Vet dock inte till hur många.
Citera
2024-11-22, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Jag kan inte göra det eftersom jag inte är utsatt själv. Det krävs att den utsatta personen själv anger brottet till åtal för att en utredning eventuellt ska startas.

Av Bajsmannens P-rulle? Det är tveksamt faktiskt. Det är för det första inte fråga om ett förtal att sprida någon annans porrfilm. Det är eventuellt olaga integritetsintrång. Det är en massa annat som ska vara uppfyllt, man ska göra intrång i någons personliga integritet, genom att sprida, bl.a bilder på någon annans sexualliv, och spridningen ska vara ägnad att medföra allvarlig skada för den som förekommer i den. Man ska ha uppsåt till allt detta, dessutom.

Den här lagen är inte tänkt att skydda idioter som sprider sina egna porrfilmer på internet och blir kränkta när fel människa råkar hitta dem. Den är avsedd att skydda folk som blir utsatta för s.k hämndporr av sin f.d partner. När någon sprider filmer som aldrig var avsedda att hamna på nätet från första början.

Jag tror det blir svårt att bevisa att någon länk överhuvudtaget skickats runt, och då är det uteslutet att brott kan styrkas.

Den är solklar, Rask har även enligt sig själv bild på views innan dvärgen livestreamade den. Som en för och efterbild.. Att dvärgen och farbror Melker sedan har som uppsåt att göra Rask klandervärd och skapa skada märker man ju av klippet.
Citera
2024-11-22, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
Jag skrev inte spridit - jag skrev att Anjo delat den vidare.

Vet dock inte till hur många.

Okej står du för att han har delat den vidare?
Citera
2024-11-22, 17:40
Medlem
Citat:
Den är solklar, Rask har även enligt sig själv bild på views innan dvärgen livestreamade den. Som en för och efterbild.. Att dvärgen och farbror Melker sedan har som uppsåt att göra Rask klandervärd och skapa skada märker man ju av klippet.

Dom var ju väldigt angelägna om att skicka runt ”den jävla pissfilmen” i dm och sen lags den ut i streamen.
Citera
2024-11-22, 17:52
Medlem
Citat:

Den videon som Chrippa påstås ha spridit kan man inte se views count på. Däremot kan man det på den andra, den som idioten själv alltså laddat upp på internet och som han själv skickade över till Chrippa efter han fått reda på att han sett hans porrfilm. För att hävda sig då han tycker hans penis är så makalöst stor. Han döpte den förövrigt till "Thick cock doggy pov" vilket avslöjar honom. Det är inte det framträdande i den videon, utan det är Thereses väldigt feta arsle.

Men det är sant, folk luskade ut vilket klipp det var i samband med att Chrippa visade skärmdumpen från konversationen där Rask skickade över klippet. Därefter hamnade länken i en tråd på Flashback avsedd för filmerna, där båda länkarna låg uppe. Detta vet Baronen, för han fick nämligen den tråden borttagen, sedan gick han ut i videor och beskyllde Chrippa för spridningen, helt utan att nämna trådarna som han själv lyckats få bort. Han gjorde dessa videor på dagen när han lyckats få ned tråden. Det visar vilken ohederlig bajshög han är.
Citera
2024-11-22, 19:35
Avstängd
Citat:
Kan nog hittas mycket på chrippas dator & telefon hur denna film har hoppat runt till olika människor.

Det finns förmodligen väldigt mycket av värde i datorn samt alla telefoner som är inlämnade. Kanske till och med brottslighet som inte är känt än.

Det är väl Chrippas, Tomas och Julias telefoner som utredarna har? Linnéas också kanske.

Men det jag främst tänker på som kan skapa ytterligare misstankar är väl Chrippa och Thomas mobiler. Allt kanske inte handlar om penningbrott.
Senast redigerad av 111-111 2024-11-22 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in