Flashback bygger pepparkakshus!
2024-11-22, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
MMA-fightern Conor McGregor döms för våldtäkt

https://www.svt.se/sport/mma/mma-fig...ella-overgrepp

Det var bara en tidsfråga innan han åkte dit för nåt. Han fick storhetsvansinne efter några bra fighter och han blev aldrig sig lik efter Mayweather fighten. Pengarna gjorde honom mer odräglig än innan.

Våldtäkt tror jag inte på. Det var förmodligen frivilligt men som hon ångrar sig efteråt för att tjäna pengar.

Hans tjej har stött honom innan han blev nåt. Hon jobbade och betalade räkningar när han var på klubben och arbetslös. Att vara rörmokare var inget för honom.

Hon var lojal, arbetsam och älskade honom och han visade tacksamthet genom att ligga med en annan.

Är osäker om de är gifta eller ej men jag hoppas att de är det och att de inte har äktenskapsförord så hon kan ta hälften av allt!
Citera
2024-11-22, 20:21
Medlem
Känns som Conor inte är intressant som ufc fighter.
Citera
2024-11-22, 21:22
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stigfromkumla
D
Våldtäkt tror jag inte på. Det var förmodligen frivilligt men som hon ångrar sig efteråt för att tjäna pengar.

Nä, det är rätt så väldokumenterat vad som hänt i detta fallet och det var knappast frivilligt från hennes sida.
Citera
2024-11-23, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Nä, det är rätt så väldokumenterat vad som hänt i detta fallet och det var knappast frivilligt från hennes sida.

Har du någon källa? Är inte insatt i fallet men jag skulle inte vara förvånad om han var en rapist.
Citera
2024-11-23, 19:21
Medlem
Skulle vara intressant att se statistik på hur många av mma-utövarna som är dömda.

Frågan är om sporten drar till sig dessa eller är det alla smällar som gör dom lite dummare ?
Citera
2024-11-23, 19:22
Medlem
Citat:
Har du någon källa? Är inte insatt i fallet men jag skulle inte vara förvånad om han var en rapist.

Kvävd och misshandlad. Låter det som att en tjej vill vara med om sådant ?
Citera
2024-11-23, 20:59
Medlem
Brottargalnings avatar
Citat:

Har ju ingen direkt källa nu direkt, men när det hände 2019 var det rätt så uppmärksammat. Misshandlad, utstrypt, hade mens så han tog det andra hålet. Hon gick ju till polisen direkt så alla skador dokumenterades av dom och det läckte därifrån.
Citera
2024-11-23, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottargalning
Har ju ingen direkt källa nu direkt, men när det hände 2019 var det rätt så uppmärksammat. Misshandlad, utstrypt, hade mens så han tog det andra hålet. Hon gick ju till polisen direkt så alla skador dokumenterades av dom och det läckte därifrån.

Förvånar mig inte alls. Han har alltid varit grisig men efter Mayweather fighten gick det utför.
Hoppas hans tjej lämnar honom och tar allt han har och äger.

Det kanske fanns en orsak fighten mellan honom och Chandler inte blev av?
Tänker att Dana la sig i.
Citera
2024-11-24, 02:44
Medlem
Har inte Dana sagt nåt förr om nåm döms för våldtäkt rycker de från ufc direkt finns inte chans de får va kvar..så kommer Ufc o dana kasta conor nu?
Citera
2024-11-24, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jahre30
Skulle vara intressant att se statistik på hur många av mma-utövarna som är dömda.

Frågan är om sporten drar till sig dessa eller är det alla smällar som gör dom lite dummare ?
Dom existerar men ser du på tex hela UFC:s payroll så är det extremt få människor som är dömda för brott.

Många är ju egna företagare i någon form typ driver egna gym, podcasts, influencers i någon form och det var rätt så roligt när det gjorde en undersökning på vad de hade för utbildning om vi kollar den dåtida UFC toppen och de största namnen för ett antal år sedan och förvånansvärt många hade en universitetsexamen, vilket jag faktiskt inte trodde.

Den är det inte gynnsamt för karriären son professionell idrottsman att ha varit i kläder med rättvisan.

Vissa storstjärnor typ Conor och Jones har kommit undan meda sådant men många får ju kontrakten klippte direkt som inte sköter sig även om det är lite okonsekvent ibland.
Citera
2024-11-24, 15:51
Medlem
Brottargalnings avatar
En annan grej som dök upp på rättegången var också att någon vecka före rättegången ägde rum blev offret och hennes partner överfallna i sitt eget hem där bland annat hennes sambo blev knivad. Alla förövare var maskerade och de har inte blivit identifierade. Ett försök att stoppa rättegången och de blev tvungna att flytta till en ny skyddad adress.

McGregor visst nog att han var körd i rätten och detta var ett sista försök att komma undan men det har bara satt han ännu mer i skiten.

Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Har inte Dana sagt nåt förr om nåm döms för våldtäkt rycker de från ufc direkt finns inte chans de får va kvar..så kommer Ufc o dana kasta conor nu?

Det är nya tider nu, förr i tiden var det lite mer åt det hållet för att hålla sporten rumsren och accepterad. Nu är sporten så stor att de kan göra i stort sett vad de vill. Har dykt upp 2-3 fall de senaste åren som de struntat i.
Citera
2024-11-25, 21:41
Medlem
Fjanten Mike Perry sitter i en podcast och försvarar McRapist, det måste kännas betryggande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in